Gå til innhold

Lovlig å scamme?

Gjest Slettet+987123897

Anbefalte innlegg

Skrevet
Så du står fortsatt ved det du har påstått tidligere? Kan du bestemme deg snart for hva du mener / ikke mener?

Tror ikke det er noen tvil hva jeg mener om scamming kjære deg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ja, så absolutt. I begge tilfeller tar man noe som tilhører andre.

6298724[/snapback]

Jeg fatter faktisk ikke at det er mulig. Helt utrolig.

6298731[/snapback]

idiot.

Skrevet
Jeg står ved det jeg skrev tidligere at grunnoppførselen din i et RPG spill reflekteres fra holdninger og væremåte i RL. Det dreier seg om moral, holdning, væremåte, og sist men ikke minst respekt for andre.

6298636[/snapback]

Dette er jeg sterkt uenig i. Da jeg var aktiv rollespiller for mange år siden har jeg ledet spillgrupper der spillerne har spilt karakterer som er pedofile, alkoholikere, mordere, rasister og andre personer med mindre hyggelige skavanker. Dette er alle oppegående og hyggelige mennesker som i dag jobber som leger, økonomer, systemutviklere, etc. Muligheten til å spille personer som skiller seg fra et eller annet ideal er en utfordring, og veldig moro. Du må ha veldig begrenset fantasi dersom du ikke klarer å projisere noe annet enn din egen personlighet inn i en fiktiv karakter du skal spille.

6298676[/snapback]

Å spille alkoholiker eller morder i et dataspill kan ikke sammenlignes med det å stjele fra ANDRE EKTE MENNESKER MED FØLELSER!

Greit nok at en fyr ganker deg og kaller seg morder etterpå, men å stjele fra andre spillere tyder på totalt mangel på moral.

Spiller du i det hele tatt wow? Vet du hva denne scamminga dreier seg om?

6298729[/snapback]

Det er i hvert fall ingen tvil om at du spiller altfor mye, det er helt sikkert.

Skrevet

6298724[/snapback]

Ja, det tilhører Blizzard. Og det tilhører fortsatt Blizzard etter at pengene har blitt overført fra en karakter til en annen.

Skrevet

6298724[/snapback]

Jeg fatter faktisk ikke at det er mulig. Helt utrolig.

6298731[/snapback]

idiot.

6298736[/snapback]

Hehe, ja. Det er akkurat det jeg er. Jeg tar det tungt når en som sammenligner ekte bankran med scamming i spill sier slikt til meg, slike personer er virkelig reflekterte.

Skrevet
Ja, det tilhører Blizzard. Og det tilhører fortsatt Blizzard etter at pengene har blitt overført fra en karakter til en annen.

6298741[/snapback]

Det sies så for å ha noe mot de som selger gull for ekte penger, det skal ikke være lov. Det har ingen ting med scamming å gjøre. :roll:

Skrevet
Det er i hvert fall ingen tvil om at du spiller altfor mye, det er helt sikkert.

6298738[/snapback]

Jeg finner argumentene dine nedi grøfta..

Spiller jeg for mye siden jeg mener det er galt å stjele fra andre mennesker? De taper tiden de har brukt på å spille.

Skrevet
Så du står fortsatt ved det du har påstått tidligere? Kan du bestemme deg snart for hva du mener / ikke mener?

Tror ikke det er noen tvil hva jeg mener om scamming kjære deg.

6298734[/snapback]

Jeg snakker om påstandene dine om intelligens, livsproblemer osv. Står du fortsatt ved de?

Skrevet

6298738[/snapback]

Spiller jeg for mye siden jeg mener det er galt å stjele fra andre mennesker? De taper tiden de har brukt på å spille.

6298756[/snapback]

Mens dine argumenter som "idiot", de står det klasse over, ikke sant?

Skrevet

6298738[/snapback]

6298756[/snapback]

6298762[/snapback]

Nei, for jeg er bare en dum person som ikke kommer framover i verden siden jeg er ærlig.

Skrevet
Å spille alkoholiker eller morder i et dataspill kan ikke sammenlignes med det å stjele fra ANDRE EKTE MENNESKER MED FØLELSER!

Jeg snakker ikke om dataspill. Jeg snakker om rollespill med terninger, blyant og papir. Der ekte mennesker med ekte følelser har spilt forkvaklede karakterer som har kranglet, slåss, stjålet og drept hverandre rett som det er. Allikevel klarer alle å være like gode venner etterpå, fordi de har spilt noen roller i et spill.

Greit nok at en fyr ganker deg og kaller seg morder etterpå, men å stjele fra andre spillere tyder på totalt mangel på moral.

Igjen, spillerne stjeler ikke fra spillere, karakterer stjeler fra karakterer. Det virker som du har problemer med å skille virkelighetens verden fra spillverdenen. Om det er slik, så er det faktisk et faresignal.

Spiller du i det hele tatt wow? Vet du hva denne scamminga dreier seg om?

6298729[/snapback]

Ja. Du burde også ta en titt på linken jeg postet på side 1 i denne tråden om den store Eve Online scammen.

Skrevet

6298738[/snapback]

6298756[/snapback]

6298762[/snapback]

Nei, for jeg er bare en dum person som ikke kommer framover i verden siden jeg er ærlig.

6298766[/snapback]

Skal du dra inn "fremgang i verden" også nå? Bra jobba.

Skrevet

Å herregud, drit nå i dette bankran greiene, det blir for vanskelig å sammenligne.

Stjele på wow (spørst jo hva man tar osv da) = stjele 500kr fra en fyr. Stjele mobilen hans, skade bilen hans, blir på en måte litt det samme, du vil ødelegge noe han har brukt tid og hatt det gøy med.

Prøv bruk ett slikt døme, isteden for ett bankran plx.

Skrevet
Jeg står ved det jeg skrev tidligere at grunnoppførselen din i et RPG spill reflekteres fra holdninger og væremåte i RL. Det dreier seg om moral, holdning, væremåte, og sist men ikke minst respekt for andre.

6298636[/snapback]

Dette er jeg sterkt uenig i. Da jeg var aktiv rollespiller for mange år siden har jeg ledet spillgrupper der spillerne har spilt karakterer som er pedofile, alkoholikere, mordere, rasister og andre personer med mindre hyggelige skavanker. Dette er alle oppegående og hyggelige mennesker som i dag jobber som leger, økonomer, systemutviklere, etc. Muligheten til å spille personer som skiller seg fra et eller annet ideal er en utfordring, og veldig moro. Du må ha veldig begrenset fantasi dersom du ikke klarer å projisere noe annet enn din egen personlighet inn i en fiktiv karakter du skal spille.

6298676[/snapback]

Da snakker du om to forskjellige spillemåter.

WOW har dedikerte RP servere, PVP og PVE servere.

Jeg spiller selv på en RP server nå og har erfaring fra dette spillet fra begge miljøer. RP det er gøy det, og jeg legger da ingen relasjoner til at jeg tror en morder er en morder i RL som et eksempel.

Her snakker jeg om grunnprinsipper og oppførsel ovenfor andre spillere. Det er fult ut mulig og sikkert morsomt å spille en tyv eller morder på en RP server. Men jeg har fortsatt til gode å se at en særiøs RP spiller har stjålet fra andre bare for å gavne seg selv, grunnet lathet til å farme eller skaffe seg det man trenger på en ærlig måte. Faktisk er RP spillere mye mer særiøse i wow en det kkthx bye lol plx spillerne er.

Skrevet
Hehe, ja. Det er akkurat det jeg er. Jeg tar det tungt når en som sammenligner ekte bankran med scamming i spill sier slikt til meg, slike personer er virkelig reflekterte.

Kan ikke du slutte å tro for mye om hva andre personer mener og sier. Hva med å faktisk spørre dem på en saklig og grei måte om det?

Skrevet (endret)

Kan ikke du slutte å tro for mye om hva andre personer mener og sier. Hva med å faktisk spørre dem på en saklig og grei måte om det?

6298789[/snapback]

Hva skal jeg spørre om saklig og greit på et innlegg som inneholder kun "idiot"? Dessuten er det vel du som pålegger folk meninger og lidelser her, ikke jeg.

Endret av kårekårelimihåret
Skrevet

6298724[/snapback]

ja, for banken gir deg pengene fordi du skulle flytte dem...

Herregud, klarer du ikke se forskjell ved å scamme noen og rane noen?

Er to forskjellige ting å true til seg penger enn å si at du skal gjøre noe med dem, men beholder dem.

Og i spillet, hva skjer om du scammer en, kommer han å banker karakteren din? Nei... tenkte meg det, /ignore er alt du kan gjøre. i IRL kan du oppsøke fyren og banke livskiten ut av han/hun. At du i det hele tatt våger å trekke sammenligninger til et spill og IRL er fortsatt ganske dumt

Skrevet

Quoter meg selv:

Jeg tok bare en situasjon hvor man tar noe som tilhører andre, som er straffbart. Ikke heng dere opp i at det var et bankran.

Selfølgelig er å rane en bank noe annet enn å scamme, men det går ann å trekke paraleller.

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...