Gå til innhold

Billigere digitalkameraer i USA?


Anbefalte innlegg

Takk for at du har gjort denne debatten til sticky, Afseth. Av alle grunnkjedelige debatter, som i perioder dukker opp 17 ggr hver dag, så tar debatten om kjøp i utlandet kaka. Det finnes jo mange flere tråder om dette emnet enn tråder om portrettfotografering.

Igjen, takk. Nå kan selv den mest giddalause deltaker finne informasjonen, uten å måtte lese mer enn en linje ned i kategorien.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Begynte å bli rimelig lei av å svare på samme spørsmål mange ganger selv, så derfor syntes jeg det var på tide med sticky :)

 

Det kommer garantert til å lages nye tråder om akkurat det samme av enkelte giddaløse personer, men da får vi bare rapportere tråden for stenging, og linke til denne tråden.

Lenke til kommentar
Jfk er en KJEMPEDIGER flyplass i New York...bestående av 9 terminaler,,med eget tog inne på plassen..

6288720[/snapback]

 

ok...

 

Jeg tenker jeg ser litt på kameraer her i norge og så skriver opp priser og merker og sånt, så får jeg se når jeg kommer til usa hvordan det blir!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Hvis du skal handle på ferie tur i USA

 

Sjekk priser på nett

Bestill via internett. levert på hotellet du bor.

(Har ikke kjøpt kamera slik, men diverse andre ting)

Dette tar ca 4-5 dager.

 

Pakke varene ut av embalasjen slik at det ikke ser helt nytt ut.

Da er det vel ingen tollere som bryr seg. :)

 

Bestiller du på nett i USA slipper du også state tax, hvis netbutikken er i en annen stat enn adressen du sender det til.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
jeg skal en tur til Chicago etter påske. Er det noen som kan anbefale noen gode webshops som jeg kan kjøpe kamera fra? (tenker da å bestille til hotellet mitt)

 

Evt. noen gode fotobutikker i Chicago?

 

takk på forhånd

8215908[/snapback]

Adorama

 

B&H

 

Ritz

 

Det kan by på problemer å bestille til en hotelladresse, noen krever da forhåndsbetaling.

8216138[/snapback]

Supert, takk skal du ha!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Heisann, kommer inn lovlig sent i diskusjonen her men er ny og håper jeg kan være til hjelp.

 

Jeg kjøpte selv et kamera via eBay i august i fjor. Fikk det da sendt til en kamerat i USA som senere kom over hit til Norge. Slapp da unna alt av gebyrer o.l.

 

Jeg "vanket" mye på eBay og sjekket priser da jeg var ute etter et "kit" hvor jeg fikk med kamera, tripod, 2-3 objektiver mm. Jeg sjekket også mange butikker utenom eBay som jeg sjekket priser på, mange var faktisk billigere enn de på eBay så det er greit å bestemme seg for type kamera og Google det litt for å se hva andre butikker har.

 

Mine erfaringer i bunn og grunn var at det var mye å spare på dyre kameraer, alt fra rundt Canon EOS 30d og Nikon D200 og oppover skalaen, til dels noen av de rimelig speilrefleksene også. Men når det kom til mindre kompaktkameraer o.l. var det ikke de helt store prisforskjellene.

 

Det blir helt opp til deg hva du gjør selvfølgelig, men gjør grundig prisresearch på forhånd og til slutt blir det et kompromiss mellom pris og garanti.

 

Lykke til og god tur!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Kjøpte Nikon D100 når jeg var i NY i februar hos Adorama, tror jeg sparte rundt 3 tusen for prisen av kameraet i danmark. Hadde snakket med folka før jeg reiste ned, og ordnet en avtale om et demobrukt kamera som bare hadde stått i butikken, ubrukt.

 

Garantien er heller ikke noe problem, da nikon sin garanti gjelder for hele verden.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Kjøpte Nikon D100 når jeg var i NY i februar hos Adorama, tror jeg sparte rundt 3 tusen for prisen av kameraet i danmark. Hadde snakket med folka før jeg reiste ned, og ordnet en avtale om et demobrukt kamera som bare hadde stått i butikken, ubrukt.

 

Garantien er heller ikke noe problem, da nikon sin garanti gjelder for hele verden.

8848191[/snapback]

Så vidt jeg vet, har objektivene til Nikon verdensgaranti, mens selve kameraet har europeisk. Men mulig det var verdensgaranti før, når D100 var i salg.

 

Men som nevnt mange ganger før... du mister fem års reklamasjonsrett. Det kan ikke sies for mange ganger, da ikke alle er klare over hvor bra kjøpsloven beskytter oss her i Norge.

 

Og det er større sjanse for at utenlandske kamera som sendes til reparasjon blir satt lenger bak i køen eller sendt til utlandet, enn de som er kjøpt direkte fra den norske importøren.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skal over til California i august og er litt usikker på om jeg skal kjøpe et slr før avreise eller vente til jeg kommer dit. Er ganske så nybegynner og VELDIG i tvil om hvilket kamera jeg skal velge.

 

Vurderer å kjøpe et Pentax k10d i USA, får det for ca. 750$/4500 NOK der, noe som er bortimot halvpris.. Noen som har noen erfaringer med kjøp av Pentax utenfor Norge/Europa? Er andre merker som er "bedre/enklere" iht garanti o.l.?

 

Har også vurdert et eos400d/d40x, men her er prisforskjellen mindre (ca. 800-100 NOK -> norsk cashback/blitz..).

 

Har sett litt på butikken/kjeden Circuit City. Her kan man bestille på internett og hente i den lokale butikken (får dermed "internettpris" og slipper forhåpentlig ekstra skatten i California(?)). Noen erfaringer med denne butikken?

 

Alle innspill og svar mottas med takk!

Lenke til kommentar

Da velger du naturligvis Pentax K10D, alt annet ville vært dumt. Når det er nesten like billig som D40 der, så skal man være bra fanboy for å velge Nikon i steden.

En annen grunn til å velge Pentax, er at de er de eneste med en effektiv verdensgaranti. Når du registrer kameraet du har kjøpt, så velger du hvilket land den skal gjelde for.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...