Gå til innhold

Bygging av Python-ekstensjoner i Windows


Anbefalte innlegg

Er det noen som kan bidra med noen tips når det gjelder bygging av Python-ekstensjoner på Windows, spesifikt med distutils? Jeg har lagt inn Visual Studio, men når jeg prøver å kjøre et setup-skript (med alle VS-variable satt i shell) får jeg en lite informativ feilmelding:

error: The .NET Framework SDK needs to be installed before building extensions for Python.

 

Skal ikke distutils funke med VC++? Er det evt. enkelt å bruke MinGW istedet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke helt sikker på dette, men jeg vet at det har vært mange spørsmål i samme gate på c.l.p. Svaret er alltid at Python er bygget med Visual Studio 2003, og at 2005 gir problemer pga. ulike versjoner av MSVCRT.DLL (8.0 vs 7.1). Finner du Microsoft .NET Framework SDK Version 1.1, løser du kanskje problemet.

Lenke til kommentar

Takk. Det er stort sett det jeg har funnet ut, men kan du si meg om det kan skape trøbbel med MinGW-bygde ekstensjoner som bruker msvcrt.dll (altså den gamle versjonen)? Qt insisterer jo på å bruke MinGW, og jeg bruker PyQt4.

 

Jeg skal forresten se å legge inn VS2003, virker som det er like greit.

Endret av A_N_K
Lenke til kommentar
kan du si meg om det kan skape trøbbel med MinGW-bygde ekstensjoner som bruker msvcrt.dll (altså den gamle versjonen)? Qt insisterer jo på å bruke MinGW, og jeg bruker PyQt4.

 

Nei, det kan jeg ikke sikkert, men jeg så et sted at du kan linke "hardt" til en bestemt versjon av DLL'en:

 

i fila

 

\mingw\lib\gcc\mingw32\3.2.4\specs

 

"-lmsvcr71" i stedet for "-lmsvcrt"

 

og referere til MinGW når du bygger:

 

python setup.py build_ext --compiler=mingw32

 

Aner ikke om det funker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...