Gå til innhold

10 øre for fremkalling av bilder hos Elkjøp!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel billig er det, tror jeg skal prøve meg. Selv om elkjøp ikke har så god rykte på seg når d gjelder diverse ting så er fotofremkalling hos elkjøp kanskje en av sakene som er blitt nevnt minst om.

Endret av Treize
Lenke til kommentar

Hvis dere lurer på kvaliteten på disse bildene her så kan jeg opplyse dere om at Japan Photo & Elkjøp fremkaller bildene sine på samme laboratorie.

Og dette er vell et slags svar på Japan Photo's bildebuffe (så mange bilder du vil på en cd til 200 kr).

 

S

Lenke til kommentar
Lurer på hvor mye de taper på det tilbudet på kort sikt. Ca. 30-40 øre tap pr. bilde. Hvis man leverer inn 100 bilder da, så taper de 30-40 kroner på deg. Hehe. Men de har vel regnet det inn i markedsføringsbudsjettet.

6235917[/snapback]

 

Dem skal da iallefall tape bra med penger på meg, siden jeg var for sen med å levere inn til Japan Photo's buffe.

Så nå kan jeg heller levere bildene til Elkjøp i full str. (5277stk for 528kr,... er ikke galt det :-P )

Lenke til kommentar
Lurer på hvor mye de taper på det tilbudet på kort sikt. Ca. 30-40 øre tap pr. bilde. Hvis man leverer inn 100 bilder da, så taper de 30-40 kroner på deg. Hehe. Men de har vel regnet det inn i markedsføringsbudsjettet.

6235917[/snapback]

 

Hehe, ventet på innlegg i denne tråden fra deg Afseth:D

I den forrige 50-øres-Elkjøp-tråden sa du at de gikk i tap allerede på 50-øres. Hvordan får du det da til å bli til 30-40 øre nå? -Enda større grunn for deg til å smile bredt;)

 

På fremsiden på elkjop.no står det 10 øre, men når en skal bestille står der 50 øre. Finner ingenting på nettet om hvilken periode dette gjelder for. Har sendt epost til dem og spurt.

Lenke til kommentar
Hehe, ventet på innlegg i denne tråden fra deg Afseth:D

I den forrige 50-øres-Elkjøp-tråden sa du at de gikk i tap allerede på 50-øres. Hvordan får du det da til å bli til 30-40 øre nå? -Enda større grunn for deg til å smile bredt;)

Ettersom de sender til utlandet, er det sikkert billigere kostnader mtp innkjøp av papir og kjemi enn jeg først trodde (trodde først de brukte norsk laboratorie, i Norge er innkjøpspris på samme type papir 50 øre, i tillegg kommer kjemi og alle andre kostnader). Ellers kan det jo hende de presser kjemien litt mer enn dyrere steder, og om de bruker samme papir på dette tilbudet som på 50 øre pr. bilde, vites jo heller ikke. Ettersom lab'en de bruker håndterer mange leverandører, er den nok noe mer effektiv enn vanlige lab'er også. Kan være de bruker billigere papir nå, på dette tilbudet. Etter hva jeg har forstått, bruker de Royal papir på sitt vanlige tilbud, så hvis noen vil kan de jo sjekke om det står Royal, noe annet, eller ingenting bak på papiret når de får bilder tilbake.

 

Hvorfor skal jeg smile bredt? :)

Lenke til kommentar
Hvorfor skal jeg smile bredt? :)

6236761[/snapback]

 

Fordi de taper mye på dette. (På kort sikt)

 

Kommer til å bestille endel bilder, men vi rekker nok ikke å få bildene før tilbudet er over.

 

En negativ ting med fremkallingen hos Elkjøp: Om en leverer inn det samme bildet til flere forskjellige formater, f.eks både 10x15 og 20x30, kan det ene bli litt mørkere/lysere enn det andre. En kan se det om en sammenligner dem ved siden av hverandre.

 

Har dere fått mange kunder som har vendt tilbake, etter å ha vert "innom" Elkjøp, Afseth? -I butikken du jobber i? Bare nyskjerrig..

Lenke til kommentar
Fordi de taper mye på dette. (På kort sikt)
Nåja, de tiltrekker seg jo kunder, og de som ikke er kresne, blir sikkert storfornøyd med bildene og fortsetter å bruke de.
Har dere fått mange kunder som har vendt tilbake, etter å ha vert "innom" Elkjøp, Afseth? -I butikken du jobber i? Bare nyskjerrig..

6236811[/snapback]

Fører ingen direkte statistikk på det :) , men vi har mange stamkunder. Enkelte sier faktisk at de "har kommet i skade for" å prøve andre steder, og det skulle de aldri gjort, mener de... Bildene vi har blitt vist som eksempler fra f.eks. Elkjøp, Japan Photo og også faktisk fra Fotoknudsen, viser blant annet brunt/rødt fargestikk, feileksponert under kopiprosessen og lignende (min personlige mening, ingen grunn til å lynsje meg om du ikke er enig). Prøver vi samme bilder på vårt utstyr, blir fargene stort sett mer riktig. Andre mener nok at vi er for dyre, og prøver oss aldri. Det er imidlertid den typen som blir fornøyd med billig-fremkalling, og da er Elkjøp et supert tilbud. For de mer kresne, er fotobutikker med stolthet i faget, et supert tilbud.

 

Selvsagt kan heller ikke vi gjøre underverker med feileksponerte bilder, noe enkelte kunder ser ut til å tro :) Undereksponerte bilder gir gjerne fargestikk og dårlige farger, overeksponerte bilder gir enten for stor kontrast (og greie farger) eller dårlige farger (men grei kontrast). Vi kjører imidlertid manuell justering på alle bilder, og gjør en personlig bedømming på hva vi mener ser best ut. Det er ikke alltid kunden er enig med oss, men det blir stort sett bedre resultater enn full auto som enkelte bruker. Og nettopp der ligger nok den største grunnen til at prisforskjellen er så stor. Men som sagt, så er billig fremkalling et godt tilbud for de som ønsker dette. Klart vi mister kunder på det, men det er tross alt ikke så mange som fremkaller digitalt at det er det vi overlever på uansett.

Lenke til kommentar
fikk papirreklamen i dag...

 

den gjelder fra 6.-10. juni... og det står der... :)

6234348[/snapback]

 

 

hvorfor står det 50 øre når jeg trykker på tilbudet? skulle det ikke koste 10 øre?

6245542[/snapback]

 

Hvorfor leser du ikke tråden før du svarer?

Lenke til kommentar
fikk papirreklamen i dag...

 

den gjelder fra 6.-10. juni... og det står der... :)

6234348[/snapback]

 

 

hvorfor står det 50 øre når jeg trykker på tilbudet? skulle det ikke koste 10 øre?

6245542[/snapback]

 

Hvorfor leser du ikke tråden før du svarer?

6245765[/snapback]

 

fordi jeg har rotet til døgnrytmen min og for tiden surrer veldig med datoer. Så det blir min unskyldning.

 

glemte; på websiden står det blikende nå at det koster 10 øre, og når jeg da trykket stod det 50. derfor ble jeg forvirret.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...