Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan få hvite tenner?


WaffenSS

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
Etter jeg tok av reggisen (samme som en tidligere i tråden) så brukte hun bare en pussemaskin, så ble de mye hvitere. Kan man ikke bare bruke den maskinen nå også da? det kan umulig koste så mye!  :hmm:

8185001[/snapback]

 

Du har rett, men om emaljen rett og slett er gul så fungerer ikke dette. "Pussemaskinen" tar vekk skittet. En lang grundig tannpuss har samme effekt.

Lenke til kommentar
Etter jeg tok av reggisen (samme som en tidligere i tråden) så brukte hun bare en pussemaskin, så ble de mye hvitere. Kan man ikke bare bruke den maskinen nå også da? det kan umulig koste så mye!  :hmm:

8185001[/snapback]

 

Du har rett, men om emaljen rett og slett er gul så fungerer ikke dette. "Pussemaskinen" tar vekk skittet. En lang grundig tannpuss har samme effekt.

8187784[/snapback]

 

 

De må jo kunne ha noe som ikke er så fryktelig dyrt da! Det at bleking av tennene er eneste mulighet synes jeg er litt rart egentlig. :hmm:

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Tannfeen

Hei!

Jeg bleket tennene mine hos tannlegen i fjor sommer. Fy filleren hvor forferdelig jeg hadde det etterpå! Iset sinnsykt mye. Hele natta. Så om man ikke liker LITT ising...IKKE prøv deg på bleking.

 

Er ikke bra å bleke for mye heller. I flg tannlegen min så er det noen krystaller i tennene som blir borte for hver bleking. Dette kan resultere i veldig tynne tenner med kronisk ising!

 

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Hvor godt pusser du? Etter en tur hos tannpleier har jeg innsett at jeg pusser for dårlig, så nå tar jeg så store deler av tannbørsten er oppå tannkjøttet, og det ble faktisk en forandring ganske fort. Husk også å ikke skylle munnen etter tannpuss.

Tannpleieren du var hos må være blåst i huet, for å ikke skylle kjeften etter å ha pusset tennene er hvertfall ikke bra, kanskje det hjelper på vei mot hvitere tenner, men samtidig er stoffene i tannpastaen direkte skadelig for munnen.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Guest_Marthe_*
Spis masse salt.

 

Hva i alle dager er dette for et LATTERLIG råd? Mulig det hjelper på tennene, men salt er slett ikke bra for kroppen. Ikke hør på det. Og hvem i alle dager kom på å gni kull og skurekrem på tennene? La tennene dine være som de er, naturlig er alltid det fineste.

Lenke til kommentar

Det er ingenting du kan gjere som ikkje skader tennene. Slitasje er eit problem på tennene. Emaljen kjem aldri tilbake, har du først mista den er det slutt. Å pusse for mykje, for hardt eller med feil utstyr bidrar til å slite ned emaljen. Tannpussen er for å fjerne bakterier og ting som har kome i munnen i løpet av dagen eller natta. Du kan ikkje slipe ned tennene til dei blir kvite.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

· 3 teaspoons of hydrogen peroxide (the amount may vary depending on family size)

 

· 2 teaspoons of baking soda (the amount may vary depending on family size)

 

· Optional (A small amount of toothpaste or drop of mint flavor may also be added.)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Prøv deg med blekningstannkrem..

Etter jeg fjerna reguleringa hadde jeg kritt kritt hvite tenner! :)

kanskje du kan starte med regulerings tannbørste koster bare 30 plus at det er utrolig effektivt også!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 11 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...