Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan få hvite tenner?


WaffenSS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

dem er begynt med noe nytt på tannlege kontorene her i tromsø..

 

de Saltblåser tennene som en del av den vanlige tannpleien..

 

koster ikke mere enn 250 kroner og fungerer som bare fy..

 

spesielt i forbindelse med røykere eller de som drikker mye kaffe og te.

 

er bare å for høre deg i hos de lokale tannlegekontorene.

Lenke til kommentar
Skal du absolutt ha hvitere tenner bør du smøre dem inn med kull eller sitronsaft og så skylle det ut. Det funker, en kamerat prøvde det.

7130643[/snapback]

Min teori på det med kull, er at det kun er noe du innbiller deg. Etter at du har gnidd inn tenna er de helt sorte, og du glemmer hvordan tennene dine så ut før, og når du da tørker det bort ser de hvitere ut! Men vet jo ikke sikkert, så kommer nok til å prøve det en gang! :!:

 

Men det som visstnok skal funke er Jif skurekrem! Ta litt på en q-tips og gni inn tenna. Smaker sikkert høgg, men funker muligens!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Noen har hvitere tenner enn andre. Det er helt naturlig.

 

Dessuten, visste du at gule tenner er sterkere enn hvite? (Så fremt du ikke har gula tennene med vilje da..)

6199038[/snapback]

 

Vel, da er det minimalt vil jeg tro.

jeg har det enkelte kaller " Colgate smil" ifølge en kamerat, og jeg har 0 hull. Jeg vet ikke hvor mange hull folk med gule tenner har ? Altså, tror det er passe likt.

 

Bleker du dem så må du vel gjøre det igjen på 2uker- 2 mnd ?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Skal du absolutt ha hvitere tenner bør du smøre dem inn med kull eller sitronsaft og så skylle det ut. Det funker, en kamerat prøvde det.

7130643[/snapback]

Vil ikke sitronsaft i lengden bare gjøre emaljen på tenna svakere?

 

Minner om reglene for gjesteposting, noen innlegg slettet.

7674266[/snapback]

Hvor mange ganger i løpet av din moderatorkarriere har du egentlig minnet om reglene for gjesteposting? :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sitronsaft VIL gjøre emaljen svakere ja. Tannlegen advarte meg mot å pusse tennene etter å ha drukket appelsinjuice f.eks. til frokost, fordi syra i juicen gjorde emaljen myk og derfor lettere å pusse vekk. Og sitronsaft er jo som alle vet mye surere. Hvis folk er veldig opptatt av å ha et hvitt glisende høl i trynet, kan de heller spraybrune trynet blåsvart, da skal de se tennende blir skinnende hvite!

Lenke til kommentar

Skal du ha en ordentlig bleking av tennene, sånn du får hos tannlege/tanntekniker, vil det koste 2000-3000 kr. Det som tannlegen gjør da, er å ta avtrykk av tennene dine, så gi deg en type paste som er ganske dyrebar (inngår i prisen).

Det du så gjør, er at når du skal legge deg (f.eks.), er at du smører inn et godt lag med paste i avtrykket, for så å putte avtrykket på respektive tenner. Neste dag har du litt hvitere tenner. :)

 

Dette vet man imidlertid ikke om skader tenner, tannkjøtt eller emalje. Tror ikke det skal være så veldig farlig, men overdreven bruk er visstnok ikke så bra.

 

 

Forresten, ta sensodyn-, colgate- og extra tyggegummi- reklamene med en god klype salt.

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...