Gå til innhold

Nintendo hinter om Wii-pris (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

250 dollar i USA betyr ikke 1500 kr her i Norge selv om dollaren er såpass lav nå. Husk at 250 USD i statene er en utsalgspris som inkluderer svært lav moms. Med 25% moms og litt høyere utsalgspris vil jeg tippe den kommer til å ligge på 2500-3000 når den kommer, for så å synke til omlag 2000 kr etter en liten stund.

Lenke til kommentar
Men spill da?  Hvis de koster 600kr som for alle andre konsoller så ser jeg ikke så mye kult med den prisen. Greit at den er lavere enn PS3 og XBOX360 men så får du en mindre kraftig konsoll. Og du betaler fortsatt dyre penger for spill...

6192921[/snapback]

Nintendo har sagt at spillene til Wii kommer til å bli billigere. Og det er flere grunner til dette. Development Kits fra Nintendo vil bli langt billigere. I tillegg til dette trenger ikke utviklerne å bruke så lang tid på 3D-modelering og alt grafikk arbeidet som hører til det å lage spillet. Dermed vil utviklere få lavere kostnader når de utvikler spill til Wii. Dette gjør jo i sin tur at spillene blir billigere. Slik jeg ser det vil et nytt spill til Wii maks koste 500, men helst 400.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...