Gå til innhold

mine sanger borte? :(


Anbefalte innlegg

hallas folkens... :)

 

lurte litt om det var noen pc'flinke folk her heg .. dere skjønner.. att jeg har drevet å koblet med noe harddisk greier.. tenkte jeg skulle ha 3 hardisker så jeg satt på en sånn ekstra kopling på kabelen som går til master og slave så ejg fikk 2 slave.. men skjønte fort att dette var galt.. nå må visst hardisken min formateres... men vil ikke det.. å ahr hørt att man kan få opp gammelt data ved å gjøre noen fikserier.. var liksom 16000 sanger der å de vil ejg ikke att skal bli borte hvis dere skjønner. :cry: . men jeg kan null nix om det tema.... noen som vet noe .. :hmm:

 

Takker for svar :!:

 

Mvh Thomas :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er altså den gamle harddisken din som må formatteres, og ikke den nye? Det skal normalt sett være uproblematisk å koble på en tredje harddisk.

6177955[/snapback]

 

ja den jeg har windows xp på bruker jeg nå... mens slaven min er en maxtor disk på 160gb som jeg har prob med.. jeg har koblet det tilbake til sånn som det satt.. men enda får melding om att den må formateres men jeg vil ikke det.. for jeg vil ha det som er på den... driter i den tredje hardisken :p.. den var bare på 3 gb.. den var bare mekkeoffer :p

Endret av infested
Lenke til kommentar
Det er altså den gamle harddisken din som må formatteres, og ikke den nye? Det skal normalt sett være uproblematisk å koble på en tredje harddisk.

6177955[/snapback]

Ikke hvis du forsøker å koble tre harddisker på samme IDE-kabel (som jeg forstår er tilfelle her).

 

Til trådstater. GetDataBack (kommerisielt produkt) kan kanskje redde data. Finne i 2 utgaver - en for NTFS og en for FAT32. Trial-utgave vil fortelle deg om den kan redde noe. Det finnes også andre program.

Lenke til kommentar
Det er altså den gamle harddisken din som må formatteres, og ikke den nye? Det skal normalt sett være uproblematisk å koble på en tredje harddisk.

6177955[/snapback]

Ikke hvis du forsøker å koble tre harddisker på samme IDE-kabel (som jeg forstår er tilfelle her).

 

Til trådstater. GetDataBack (kommerisielt produkt) kan kanskje redde data. Finne i 2 utgaver - en for NTFS og en for FAT32. Trial-utgave vil fortelle deg om den kan redde noe. Det finnes også andre program.

6178096[/snapback]

 

riktig det du sa att ejg prøvde på samma "ide" kabel

 

det der skjønte ejg veldig lite av men greit.. jeg skal prøve å søke etter getdataback...

Lenke til kommentar
Heisann.

 

Har ikke prøvd selv, men fått anbefalt PC Inspector smart recovery.

Den gjenskapte i allefall et GB minnekort med minimalt av tap hos en kollega.

 

Lykke til

6207864[/snapback]

 

det var bare for bilder og filmer men jeg trenger for musikk :(:(:(..

 

noen som plis kan hjelpe?

Lenke til kommentar
pc inspector finner alle slags filer som er borte... prøver selv å finne backup av telefonen min som jeg klarte å slette nå med dette programmet, bare 22min igjen av søkingen... :(

6225266[/snapback]

 

min har søkt i en dag nå men har ikke kommet oe prosent i det hele tatt.. står bare please wait

Lenke til kommentar

Det er vel en situasjon hvor utfallet av handlingen er svært usikker. Med handlingen mener å koble 2 disker som slave dvs. 3 disker totalt på IDE kanalen. Man kan ikke bekrefte eller avkrefte noe før du leser disken i utvalgte sektorer.

Det kan væra total korrupsjon, men… du får tross alt en ikke bastant feilmeldning fra operativ systemet.

Har du prøvd å kjøre chkdsk uten noe reparasjons syntax, bare for å se hvordan den oppføre seg. Vennligst lese i Hjelp og støtte om bruk av syntax med å søke på chkdsk.

 

Jeg vil med bakgrunn til det, ta kopi av MBR, og deretter starte en feilsøkning når det gjelder strukturen på disken. Hvordan var disken partitjonert og formatert er viktig å vite.

-Det er nødvendig å bekrefte at geometrien på disken oversettes riktig. Dvs å kontrollere at kapasitet er uforandret, at antall cylinder /sectors/heads er riktig.

-Det er nødvendig at du går gjennom master file record og se at verdiene som kan bekreftes som standard på en disk er der. Det gjelder partisjons tabell, boot sectoren, MFT og det gjelder andre verdier som kan bekrefte hva er korrupt og hva man kan gjøre.

Du må bruke verktøy som kan lese og skrive direkte på disken. Diskprobe er en av dem.

Lenke til kommentar

Gratisversjonen av GetDataBack lar deg hvertfall finne ut OM det i det hele tatt er mulig å redde filene.

Dessuten så lar den deg etter det jeg husker få lov å redde en og en fil manuelt.

Så hvis du verdsetter din egen tid lavt nok så kan du få tilbake alt uten å betale, men det tar deg nok noen dagers jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...