Gå til innhold

Ny bærbar til konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg konfirmeres 4. juni og skal kjøpe en laptop for pengene jeg forhåpentlig vis får inn. Jeg hadde bestemt meg for Acer Ferrari 4006WLMi, men så ble jeg tipset av en annen bruker om denne laptopen.

Jeg ble da i tvil, og valgte å ty til ekspertpanelet.

Hvilken burde jeg velge?

- Acer Ferrari 4006WLMi

- Cinet Homebook 945PM

Andre forslag ønskes også, pris ikke over 15 000 :)

Takk for alle svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet
det kommer vel ann på hva du bruker den til.

6171788[/snapback]

Kommer til å brukes til tekstbehandling, film, bilde redigering, surfing og litt spill. Det som kanskje er viktigst for meg er lagringkapasitet og batteritid :)
Skrevet

en hvit macbook med 1.83 core duo, 120GB disk og 1GB ram koster 11.5 i apple store education. men den har jo ikke akkurat et bra skjermkort da så om du skal spille krevende spill vil det kanskje ikke være et bra valg.. men om dere har en til pc i huset som du kan spille på ville jeg definitivt valgt en macbook. jeg har hatt windows pc hele livet, og har nå hatt en macbook pro i en måned snart, og jeg digger det. mye greiere i bruk, og å ha med å gjøre.

Skrevet
en hvit macbook med 1.83 core duo, 120GB disk og 1GB ram koster 11.5 i apple store education. men den har jo ikke akkurat et bra skjermkort da så om du skal spille krevende spill vil det kanskje ikke være et bra valg.. men om dere har en til pc i huset som du kan spille på ville jeg definitivt valgt en macbook. jeg har hatt windows pc hele livet, og har nå hatt en macbook pro i en måned snart, og jeg digger det. mye greiere i bruk, og å ha med å gjøre.

6172408[/snapback]

Hvor lang batteri tid er det på de da?

Har en stasjonær PC ja, den kommer til å bli brukt til spilling og filserver ;)

Jeg ville valgt Ferrarien. Den har god ytelse, og er veldig solid (bygget i karbonfiber). Støtte for 64bit gjør den også fremtidsrettet.

6172776[/snapback]

64bit er jo praktisk med tanke på Vista, men tyngre programmer kommer jeg til å bruke den stasjonære til. Ytelsen er nok god, men er den høyere eller lavere en MacBooken? Den koster tross alt 3-4 tusen mer?
Skrevet

Sjekk ut ASUS A6Ja. Den gir deg mye for pengene, bedre maskin enn Ferrarien. Bedre skjermkort, bedre prosessor (dualcore), 1GB RAM, 100GB HDD til 13,000kr. Den gir deg mest for pengene idag :)

Skrevet

6172408[/snapback]

Er det integrért skjermkort fra Intel i den?
Skrevet (endret)
har hørt at de skal klare opp til 6 timer, så i praksis får du kanskje 4-5 ?

6177772[/snapback]

4-5 timer er jo jævlig bra :dribble:

Sjekk ut ASUS A6Ja. Den gir deg mye for pengene, bedre maskin enn Ferrarien. Bedre skjermkort, bedre prosessor (dualcore), 1GB RAM, 100GB HDD til 13,000kr. Den gir deg mest for pengene idag :)

6177802[/snapback]

Treig harddisk da, bare 4200 rpm :nei:

Eller så den bra ut :)

Litt høyere oppløsning på skjermen eneste :hmm:

Ser nå at bærbare PCer har sunket noe inni helvette i pris siden sist jeg sjekket.

Hva med Cinet-en jeg linket til tidligere?

Specs:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Skjerm: 15,4" WXGA Glare panel LCD (1280X800)

Chipset: Intel 945PM + ICH7-M chipset (Calistoga)

Intel Centrino Duo Mobile Technology

Prosessor: Intel Core Duo Prosessor T2300

(Dual Core, Enhanced Speedstep, 667MHz FSB, 1,66GHz, 65nm, 31W, 2MB L2 cache)

Minne: 2048MB 667MHz DDR2 minne i 2 kanaler (støtter opptil 2GB totalt)

Harddisk: 100GB Hitachi Travelstar 5K100 SATA, 8MB cache, 5400rpm

Grafikk: nVidia GeForce Go 7400 256MB PCI Express grafikk, dual VGA støtte

WLAN: Intel PRO/Wireless 3945ABG, IEEE 802.11a+b+g PCI-E WIFI kort, int. dual-band antenne

LAN: 10/100/1000Mbit Gigabit PCI-Express Ethernet nettverk (Marwell Yukon 88E8050)

Bluetooth: Integrert Bluetooth (Texas Instruments)

Minnekortleser: 4in1 minnekortleser for Memory Stick / Memory Stick Pro, MultiMedia Card, Secure Digital

Optisk: Dual layer DVD brenner , 8x/4x/8x DVD+/-RW

Lyd: Innebygget High Definition Audio 2 kanaler, 2 innebygde stereo høyttalere, dual array mikrofon. Soundbaslter Pro kompatibel

ExpressCard: 1 x ExpressCard slot (ExpressCard er nyeste PCMCIA standard med mindre og raskere kort og er en løsning forberedt for nye og raskere ExpressCard løsninger)

Modem: 56k MDC modem 1.5, V90/92 støtte

Tastatur og pekeenhet: 101/102-tasters Windows-tastatur og Synaptics touchpad med 2-veis scrollfunksjon, 2 museknapper

Sikkerhet: Kensington låsehull (For tilkobling av tyverisikring)

Interface I/O :

1 x Firewire IEEE 1394

3 x audio jack (headphone-out/S-PDIF, Mic-in, Line-In)

1 x CRT (VGA kobling for skjerm)

4 x USB 2.0

1 x S-video utgang

1 x RJ11 modem tilkobling

1 x RJ45 Ethernet LAN tilkobling

1 x Port replikator tilkobling (Portreplikator RQ6)

1 x DC-inngang (for ladestrøm)

Strøm:

1 x Li-Ion 6-cellers batteri. 2400mAh, inntil 3 timer batteritid (estimert)

Input: 100-240V AC, 50/60Hz

Output: 19V DC, 4,73A, 90W

Power management:

Full ACPI strømstyring, Stand-by, Suspend to Disk, Suspend to RAM

ACPI2.0 støtte med Enhanced Intel Speedstep Technologi

Lys-sensor

Størrelse: 355mm(B) x 254,5mm(D) x 25,5~35,2mm(H)

Vekt: 2.8kg (avhengig av konfigurasjon)

Antivirus: Trend PC-Cillin Internet Security, 1 år antivirus, spamfilter og firewall

Programvare: Adobe Acrobat Reader, CD/DVD brenne- og DVD avspillingsprogramvare

Service/Support: 2 års henteservice og telefonsupport (Nærmere informasjon lenger ned i beskrivelsen)

Operativsystem: Microsoft Windows XP Home m/ SP2 og recovery

Service og Support - Hente og Bringetjeneste:

Garantibetingelsene på denne PC er utvidet med en Hente og Bringetjeneste.

Ved en maskinvarefeil blir maskinen hentet på din hjemmeadresse eller arbeidsplass avhengig av postens dekningsområde. Reparasjonen blir utført på sentralt verksted og returneres til deg ferdig reparert. Normal reparasjonstid er 5 dager.

Den har jo nogenlunde samme specs...

2mass: Student pris teller nok ikke for meg, siden det er et år til jeg starter på VGS. Skal høre med min far om han kan få kjøpt pc-en gjennom firmaet sitt, da slipper jeg momsen ;)

Endret av Zappza
Skrevet
På studentbutikken til Apple er det bare og skrive inn navnet på en skole og adressen så kan du handle Applestore

6179200[/snapback]

Så jeg kan altså bare skrive inn navn og adresse til ungdomskolen jeg går på nå, så slipper jeg momsen/får student pris?
Skrevet

Du kan skrive inn adressen på den videregående skolen du skal gå på om et år så går det sikkert bra. Men du slipper ikke moms, du får bare noen prosent rabatt. Tror det er 5%

Skrevet

6172408[/snapback]

Er det integrért skjermkort fra Intel i den?

6178554[/snapback]

ja desverre. men hvis man har en annen maskin man kan spille på er det jo ikke så farlig spør du meg.

har hørt at de skal klare opp til 6 timer, så i praksis får du kanskje 4-5 ?

6177772[/snapback]

4-5 timer er jo jævlig bra :dribble:

6177802[/snapback]

Treig harddisk da, bare 4200 rpm :nei:

Eller så den bra ut :)

Litt høyere oppløsning på skjermen eneste :hmm:

Ser nå at bærbare PCer har sunket noe inni helvette i pris siden sist jeg sjekket.

Hva med Cinet-en jeg linket til tidligere?

2mass: Student pris teller nok ikke for meg, siden det er et år til jeg starter på VGS. Skal høre med min far om han kan få kjøpt pc-en gjennom firmaet sitt, da slipper jeg momsen ;)

6179009[/snapback]

det er ikke kun for studenter svjv. går på på u.skole bør det gå det og.

Skrevet (endret)
Du kan skrive inn adressen på den videregående skolen du skal gå på om et år så går det sikkert bra. Men du slipper ikke moms, du får bare noen prosent rabatt. Tror det er 5%

6179237[/snapback]

M'key...

Hvor skriver man inn skolen da? Finner det ikke :blush:

2mass: Ah nyttig info :)

Det at det er intigerert skjermkort gjør ikke så mye, pappa har det på sin PC og den klarer spill ganske dugbart. Så lenge det klarer å dra DivX filmer og DVD så går det bra :)

Endret av Zappza
Skrevet

Jeg mener det er bedre å kjøpe en pc med et bra skjermkort enn Macen som har integrert grafikk som fører til dårlig ytelse.

Hilsen,

efikkan.

Skrevet
Jeg mener det er bedre å kjøpe en pc med et bra skjermkort enn Macen som har integrert grafikk som fører til dårlig ytelse.

Hilsen,

efikkan.

6179426[/snapback]

Derfor jeg har lyst på MacBook Pro.

Er det ikke samme skjermkort i MacBook som i de stasjonære Intel-Macene? Det skal da ikke være så jævlig dårlig?

Skrevet

Hilsen,

efikkan.

6179426[/snapback]

Derfor jeg har lyst på MacBook Pro.

Er det ikke samme skjermkort i MacBook som i de stasjonære Intel-Macene? Det skal da ikke være så jævlig dårlig?

6179495[/snapback]

MacBook Pro har vel Radeon X1600, som er ganske bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...