Gå til innhold

Guide: Folding@Home


Anbefalte innlegg

Folding prosjektet er morro det, har selv 2 quads og en ps3 som folder. Tenkte det hadde vært morro å få promotert dette ut slik at vi kan komme kjappere opp listene.

 

men vi stiger sakte men sikkert, men ser at vi stopper opp om ikke så lenge...

 

aka ruslebff

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har selv 2 quads og en ps3 som folder.

 

Ser på http://folding.extremeoverclocking.com/ruslebiff at du snitter på ca 5000 poeng/døgn (ppd). med to quad'er og en ps3 kan du med noen endringer sikkert komme over 10000 ppd. Ps3'en er god for ca 900 tror jeg.

 

Jeg kjører en quad (q6600@3800MhZ) og har de dagene maskina har fått folde i fred greid ca 5500 ppd.

 

Brukte denne guiden kombinert med Ubuntu 64 bit.

 

Virker som 2 linux smp klienter utnytter maskinvaren langt bedre enn windowsutgaven. Greier WU'ene lenge før deadline også;

[15:55:31] Unit 6 finished with 82 percent of time to deadline remaining.

 

En bivirkning av dette forsøket er at jeg er :love: i Ubuntu 8.04. Enkelt å sette opp og dualbooten med windows fungerer perfekt.

 

Anbefales! :thumbup:

Lenke til kommentar
har selv 2 quads og en ps3 som folder.

 

Ser på http://folding.extremeoverclocking.com/ruslebiff at du snitter på ca 5000 poeng/døgn (ppd). med to quad'er og en ps3 kan du med noen endringer sikkert komme over 10000 ppd. Ps3'en er god for ca 900 tror jeg.

 

Jeg kjører en quad (q6600@3800MhZ) og har de dagene maskina har fått folde i fred greid ca 5500 ppd.

 

Brukte denne guiden kombinert med Ubuntu 64 bit.

 

Virker som 2 linux smp klienter utnytter maskinvaren langt bedre enn windowsutgaven. Greier WU'ene lenge før deadline også;

[15:55:31] Unit 6 finished with 82 percent of time to deadline remaining.

 

En bivirkning av dette forsøket er at jeg er :love: i Ubuntu 8.04. Enkelt å sette opp og dualbooten med windows fungerer perfekt.

 

Anbefales! :thumbup:

 

Fett det, men har ikke klokka CPU en har q6600 og xeon på jobben som jeg ikke skal tukle med.... hehe

 

men begge quadene kjører SMP client.. så vet ikke hva jeg skulle gjort for å dobble ppd?

 

 

har selv 2 quads og en ps3 som folder.

 

Ser på http://folding.extremeoverclocking.com/ruslebiff at du snitter på ca 5000 poeng/døgn (ppd). med to quad'er og en ps3 kan du med noen endringer sikkert komme over 10000 ppd. Ps3'en er god for ca 900 tror jeg.

 

Jeg kjører en quad (q6600@3800MhZ) og har de dagene maskina har fått folde i fred greid ca 5500 ppd.

 

Brukte denne guiden kombinert med Ubuntu 64 bit.

 

Virker som 2 linux smp klienter utnytter maskinvaren langt bedre enn windowsutgaven. Greier WU'ene lenge før deadline også;

[15:55:31] Unit 6 finished with 82 percent of time to deadline remaining.

 

En bivirkning av dette forsøket er at jeg er :love: i Ubuntu 8.04. Enkelt å sette opp og dualbooten med windows fungerer perfekt.

 

Anbefales! :thumbup:

 

Fett det, men har ikke klokka CPU en har q6600 og xeon på jobben som jeg ikke skal tukle med.... hehe

 

men begge quadene kjører SMP client.. så vet ikke hva jeg skulle gjort for å dobble ppd?

 

 

og jeg jobber på dagen med den ene og kvelden med den andre....:)

Lenke til kommentar

Huff! Foldingen gikk rett i dass når jeg begynte å spille Age of Conan.. :D Kjører det i bakgrunnen hele tiden, men får jo ikke gjort så mye når jeg spiller. Lar PC-en stå på døgnet rundt, så den får foldet litt når jeg er offline(sover/jobber). Det har vel ikke noe å si om jeg lar F@H kjøre som prosess i bakgrunnen? 2 prosesser. Har ikke sjekket, men regner med de ikke krangler med AoC om regnekraft. :)

Lenke til kommentar
Noen her som vet hvordan man får GPU2 klienten til å starte automatisk med maskinen uten at man må logge på? Den har ingen service konfigurasjon heller.

 

Husker ikke om jeg måtte gjøre noe spesielt, men du har jo mulighet til å gå inn å konfigurere eller hva de kaller det. Forøvrig kjører GPU2 klienten helt utmerket. Den kjører dog kun på AMD 2xxx og 3xxx. Et HD3870 gir 1800-1900 poeng i døgnet. Har du i tillegg en E8400, kan du plusse på +/-1000 til.

 

HW.no trenger flere aktive.

Lenke til kommentar

Jeg fant ut av det, bare blandet data og program folder :). Fikk schedulert den til å kjøre ved systemoppstart med riktig datafolder uten å manuelt måtte logge på maskinen for oppstart.

 

Det er en X2 6000+ som gir 99% på HD3850, men jeg tror ikke det er noen vits å stresse CPU med en 5.04 i tillegg på den ubrukte kjernen.

 

Det ser ut som min "Club3D HD3850 512MB OC" ligger på 1800-2200 PPD så langt. får se etter en ukes tid.

 

Dog har jeg merkelig lav score på noen 2GHz quads. Ligger på rundt 1200PPD.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg ville gått for noen 3850-kort, de koster 700 og gir veldig mange PPD.

 

En q6600@3Ghz gir ca. 4000-4500 ppd, (kjipt at poengene for smp-wu'ene nettopp ble justert litt ned. :( )

 

Et 3850 kort gir 1800-1900 ppd, så må da ha to i en maskin for å få samme ppd. Og for å få så mange ppd med grafikkort må man ha minst en q6600 for å håndtere datastrømmen til grafikkortene. Samlet blir det en mye større utgift for samme poeng, men i flops for Stanford er det nok bedre med grafikkort.

 

En må ikke glemme strømforbruket heller, et 3850 kort bruker like under 200 W, mens hele systemet mitt nå med q6600@2,9Ghz (undervoltet), integrert intel-grafikk og en harddisk bruker kun 105 W med full belastning. Det er bare 2-3kr døgnet i strøm, mens et system på 500 watt blir 10-12kr døgnet.

 

Komponenter jeg har tenkt på sålangt er: Gigabyte GA-G31M-S2L eller evt. ABIT I-G31

Intel q6600

2GB ddr2 6400 ram

en 400 watts strømforsyning per to hovedkort med atx/12V splittekabel.

 

Blir ca. 12 lapper på komplett for 6 systemer, får det vel ned i godt under 10 hvis man går på ebay.

PPD burde bli rundt 6*4500=27000 :w00t:

Lenke til kommentar
Hva slags oppsett med Quad gir 4500PPD? er det mye overdrivelse og pålegg for kjente og ukjente som pågår her eller er det fakta. Det er merkelig at 2GHz quads ikke da gir mer enn 1200PPD.

 

Hvis du leser 10 poster lenger opp ser du "uggabugga" klarer 5500ppd med en q6600@3,8GHz. Det er riktignok med linux og to smp-klienter. Mitt overslag på 4500 var basert på dette og mange andre på extremeoverclocking-forumet som har lignende tall å vise til.

 

Med en smp-klient i windows kan 1200ppd stemme ganske bra. Jeg får ca 2000 ppd med 2,9GHz og en windows smp-klient. Med 4 vanlige klienter kjørende på hver kjerne vil det bli enda lavere enn dette igjen.

 

Kan godt være 4500 ppd er litt høyt, og poengene for WU'ene kan jo fort bli justert ned.

Her er guiden til linux-smp-folding nok en gang: http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=12&t=124

Lenke til kommentar

Jeg har 2 nyere quad maskiner kjørende med 2Ghz pr kjerne, de klarer kun å produsere 1100-1300PPD selv når den står 24/7(utfra fahmon). Og når den ikke står 24/7 men 15 timer i døgnet så sliter de med å rekke final deadline. Disse to gjør ingenting annet enn å folde.

 

Riktignok WindowsXP og 1stk SMP 5.91b6

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hmm, du kan jo sjekke forumet på extremeoverclocking, en del poster der hvor folk klager på lite ppd. Ellers er jo 2GHz ikke det samme som 3GHz og jeg har ikke finregnet på min ppd med kun en smp i windows 24/7 egentlig. (Diverse WU gir forskjellig ppd, og bytta litt mellom windows og VMware-linuxklienter osv.)

Lenke til kommentar
jippi:

 

http://www.pcper.com/comments.php?nid=5679

 

http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=42...4a8c92f7377943c

 

Da tenker jeg nok mine 9800gx2 skal få kjørt seg ja

Jeg vil ha det nå! Jeg har et godt overklokket G92 kort som skal få kjørt seg sammen med ATI kortet som folder i GPU2 klienten. Blir kanskje nødt til å GPU folde i jobb PC-en også nå. Slenger over G92 kortet dit når jeg får meg et nytt hjemme.

Lenke til kommentar

Den nyheten om folding på Nvidia skjermkort var jo veldig positivt! Ytelsen på de skjermkortene kommer til å bli enorm.

 

Håper det ikke blir for begrenset hvor mange forskjellige WU's den kan kjøre, siden det er en GPU og ikke en CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...