genetex Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Heisann. Vi har nå en stor 32" flatskjerm hdtv for litt over 20 000kr i stua (ikke for å skryte:p det er slik det går når man vinner i tipping) og jeg har tenkt å kanskje ha xbox 360 i sommer som jeg og kompisene kan kose oss med om kveldene fks. Men, jeg leser jo så mye her og andre forum at masse folk må levere inn xboxen sin. Er det trygt å kjøpe rett å slett? Eller burde jeg vente til en bedre versjon eller noe? Har det noe med "live" greiene? At man kan laste ned ting osv? Jeg har nemmelig ikke tenkt å ha noe internett på den, bare spille spilla som de er fra butikken, ikke laste ned mods, patches og lignende. Noen som har noen synspunkter om det er smart etc.? Er det helt trygt? Takker for alle svar
Ferchie Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Det er vel trygt å kjøpe det hvis du får tak i en da! Jeg ville ha ventet til ps3 kom da, den ser flott ut! Og hvis noe skulle være galt har man jo alltids garanti!
LarZen Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Tingen er at folk skriver om det er noe galt. Og ikke om det er noe positivt. Du kan trygt kjøpe deg en X360 idag. Eller så er det PS3 som Rasch nevner. Den kommer til vinteren og vil koste mellom 5500-7000......
genetex Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Skrevet 15. mai 2006 Poenget var vell å spille om sommer kveldene:p Ja, kanskje man ikke sier noe når det er positivt, men synst det er veldig mange som må ha levert inn. Og angående prisen på ps3: Selvsagt blir den ikke så dyr, da får ikke sony solgt noen ting da omtrent, sier seg selv de er smarte nok tilå ha en lavere pris.
Ferchie Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Jepp, den blir noe lavere enn hva _LarZen_ mente da.. Men den blir å ligge på en 4500-5000,- for den billigste tror jeg..
_KroSjefen_ Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Tror microsoft har fikset sine kjøle og software feil i xbox 360, sjangsene er vel små for at den skal låse seg no..
Blåbær Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 En annen moment, har lest flere som har sagt at uten xbox live så er ikke xbox verdt noe. Kanskje du bør legge til rette for nettverk.
Mala Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 (endret) Løp og kjøp! Dersom du likevel skulle vere uheldig, koster det ingenting å få ein ny ein av MS. Det kommer plenty med snadder titler til 360 framover,så det er mye å glede seg til Å si at en xbox ikkje er verdt noe uten live er vel så som så. Men etter å ha brukte Live, skjønner eg kor essensielt online biten virkelig er.Spillene får ein betydelig lenge levetid via Live. Kjekt å ha muligheten til å laste ned mange tøffe,og mindre tøffe demoer gratis også. Endret 15. mai 2006 av Mala
Mr. Bridger Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Siden jeg har Xbox360 og ikke mulighet til å bruke Live (studentbynett) kan jeg si at det fortsatt er verdt det. Selvfølgelig er det er et pluss og ha tilgang til Xbox Live, men det har ikke noe å si om du ikke har det. Spillene er akkurat like gode som på alle andre konsoller. Hvis du kjenner noen med bredbånd så kan du bare dra med deg burken dit for å laste ned nye tilleggspakker o.l.
_KroSjefen_ Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Xbox 360 koster nå 2995kr på elkjøp sine nettsider, forutsetter att du bestiller på nett... og ja det er premiumen me snakker om.. viss DET ikkje er styggelig billig så veit ikkje eg..!
Muggkaare Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Poenget var vell å spille om sommer kveldene:p Ja, kanskje man ikke sier noe når det er positivt, men synst det er veldig mange som må ha levert inn. Og angående prisen på ps3: Selvsagt blir den ikke så dyr, da får ikke sony solgt noen ting da omtrent, sier seg selv de er smarte nok tilå ha en lavere pris. 6110141[/snapback] hvordan kan du være så sikker på at den blir så "billig" når det vistnok vil koste sony 9000 kr å produsere en?
Avean Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Pga at konsollen må selge tross alt. PS2 solgte Sony med ENORMT mye tap "egentlig" men den solgte så bra at de fikk igjen pengene uansett. Så selv om PS3 sine byggekostnader er dyre så vet de at det er ett marked som venter på den.
bensinkanna Skrevet 15. mai 2006 Skrevet 15. mai 2006 Pga at konsollen må selge tross alt. PS2 solgte Sony med ENORMT mye tap "egentlig" men den solgte så bra at de fikk igjen pengene uansett. Så selv om PS3 sine byggekostnader er dyre så vet de at det er ett marked som venter på den. 6110843[/snapback] Du klarer visst å dra inn en PS3 vs. Xbox diskusjon overalt. Denne tråden dreier seg om det er trygt å kjøpe x360. Til trådstarter: Ja, det er helt trygt å kjøpe en x360 nå, prisen er god og de har rettet på en del av barndomsfeilene som var med i starten, f.eks den bråkete dvd-spilleren, skal selv ha meg en x360 samt en 26" HDTV LCD til sommeren. Skulle du likevel få problemer er det ikke værre enn å reklamere og du har krav på reperasjon eller en ny en.
genetex Skrevet 15. mai 2006 Forfatter Skrevet 15. mai 2006 Skulle du likevel få problemer er det ikke værre enn å reklamere og du har krav på reperasjon eller en ny en. Ja, men det er liksom litt "skummelt" å må gå å levere inn, få tilbake noe som jeg kanskje må levere inn like etterpå osv:p Jaja, dere har vell egentlig overtalt meg, jeg skal kjøpe VISST pappa betaler (får prøve å overtale med at TVen vår passer perfect til 360 og at der er bra bilspill:p)
Alastor Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Stonemeister har klart å snakke på seg en advarsel. KUTT UT PERSONANGREPENE! Uansett om dere ikke liker synspunktene til en person - eller synes han prater tøv - PERSONANGREP TOLERERES IKKE! (Vær vennlig og rapporter personer som går over streken).
BlastyTrasty Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 (endret) Xbox 360 koster nå 2995kr på elkjøp sine nettsider, forutsetter att du bestiller på nett... og ja det er premiumen me snakker om.. viss DET ikkje er styggelig billig så veit ikkje eg..! 6110408[/snapback] Betalte 2800 på Elkjøp haugesund Jeg å en kamerat var å henta den på lørdag. Skikkelig impulskjøp. Hjemme på Elkjøp på stord kosta den 3200. Snåle greier. Til trådstarter: Du bor i Norge. Du har rettigheter som forbruker. 2 år med garanti faktisk. Så derfor er det helt trygt. Forøvrig et godt kjøp. Jeg koser meg som bare juling med min. Gleder meg til sløve kvelder på sommern med et par kompiser, kansje et par pils og noen gode XBOX 360 spill. God fornøyelse! Endret 16. mai 2006 av Alastor
Averon Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 (endret) Hvis man taper penger på hver solgte konsoll, vil ikke høye salgstall sørge for inntjening alene med mindre man blir i stand til å produsere mer effektivt (kan nok trikses mye med regnskap her). Meg bekjent er det først og fremst salg av spill som har gitt overskudd (og det henger selvsagt sammen med antall solgte konsoller). Edit: Men for å svare på topic. Ja, det er trygt å handle 360. Jeg er veldig fornøyd. Eneste minuset jeg har er at Oblivion henger av og til idet jeg få melding om at disken er uleselig. Endret 16. mai 2006 av _Astron_
roolf Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Det er en del som har hatt problemer med sine 360er, men det er mindretallet. Man må mao ha litt uflaks. Du sier jo selv at du har vunnet i tipping, så da skulle jo den saken være grei....
Alastor Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 1. Avean svarte på et off topic spørsmål - han dro ikke tråden ned i gjørma. 2. NOK off topic nå, svar på trådstarters spørsmål. Videre off topic vil bli (og har blitt) slettet.
Alastor Skrevet 16. mai 2006 Skrevet 16. mai 2006 Xbox 360 koster nå 2995kr på elkjøp sine nettsider, forutsetter att du bestiller på nett... og ja det er premiumen me snakker om.. viss DET ikkje er styggelig billig så veit ikkje eg..! 6110408[/snapback] Betalte 2800 på Elkjøp haugesund Jeg å en kamerat var å henta den på lørdag. Skikkelig impulskjøp. Hjemme på Elkjøp på stord kosta den 3200. Snåle greier. Til trådstarter: Du bor i Norge. Du har rettigheter som forbruker. 2 år med garanti faktisk. Så derfor er det helt trygt. Forøvrig et godt kjøp. Jeg koser meg som bare juling med min. Gleder meg til sløve kvelder på sommern med et par kompiser, kansje et par pils og noen gode XBOX 360 spill. God fornøyelse! 6113836[/snapback] Du har garanti fra produsenten ja - men den har du i hele verden uansett om du kjøper i norge eller ei. Det jeg tror du tenker på er reklamasjonsretten (ikke forveksle denne med garanti). Denne er lovbestemt i forbrukerkjøpsloven, og er på konsoller på 5 år siden de er ment å vare i vesentlig lengre enn 2 år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå