Gå til innhold

Vondt i hode av å gråte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

haha, eg tror at hjernen er tenke hardt når en gråter (at du kan ikke finne en løsning; f.eks hvis du var sparket fra jobben, så hjernen din prøver å finne en løsning om hvordan du kan få en ny jobb for å betale rente, osv...)

det du får vondt av i hodet, er grunnen av hva du gråter om...

btw, der er ingen følelse i hjernen, du kan stikke fingeren inn i uten å kjenne noe.

 

esa

Lenke til kommentar

Å gråte er en enorm påkjenning for for hodet. Blodet presser mer og pulsen kjennes som banking i årene rundt hjernen og nakken. Vil tro at de som har migrene er mer utsatt for hodeverk om de gråter.

Har selv migrene, men husker ikke om jeg får hodeverk av å gråte...

 

Edit: Gråting fører kanskje til at blodårer trekker seg sammen? Det er økt motstand i årene som skaper smerte...

Endret av neitakk
Lenke til kommentar

hvis du tenker på hylgråting med hukling hiksting og snør og tårer og alt det, vil jeg tro det kommer rett og slett av at du spenner alle muskler du har i hode/ansiktet, nakke/skuldre og det blir bare en stor på kjenning på den delen av kroppen som kan føre til at det gjør vondt.

Lenke til kommentar
  • 15 år senere...
Gunfreak skrev (På 16.5.2006 den 13.13):

hvis du tenker på hylgråting med hukling hiksting og snør og tårer og alt det, vil jeg tro det kommer rett og slett av at du spenner alle muskler du har i hode/ansiktet, nakke/skuldre og det blir bare en stor på kjenning på den delen av kroppen som kan føre til at det gjør vondt.

Det kan også være det at du blir dehydrert så husk å drikk masse etter på 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...