Gå til innhold

Forkurs ved HIST


Anbefalte innlegg

Heisann, vurderer å ta 1/2-årig realfagskurs ved HIST og lurer på om jeg kan søke meg inn på ingeniørstudiene på NTNU etter kurset. Eneste jeg trenger matematikken, jeg har 2FY fra før (karakter 2) :(

 

Vurdere Datateknikk linja på NTNU..Synes dere at jeg bør taopp 2FY? Bedre karakteren min? Og en ting til er det vanskelig å kom inn på datateknikk linja? Noen som veit snitt sånn circa?

 

takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg noe om forkurset ved HIST, men jeg vet at enkelte slike forkurs er lagt opp slik at du kommer inn på ingerniørutdanning der de holdes. Eller at de integreres i utdanning, da er det ikke sikkert at du kan gå rett inn på siving på NTNU.

 

Alle linjer (tror jeg) ved NTNU, som ender opp i graden sivilingeniør (eller master of technology om du vil) har et generellt fysikkfag, dette gjelder også data. Om du utover denne 2'eren i 2FY føler at det går greit med matte osv. så er det nok ikke noe hinder å gå en slik utdanning:)

 

Syns som en annen her har nevnt at hvis du har greit nok snitt til å komme inn uten å gjøre noe med denne karakteren, så er det lite vits i å ta opp igjen faget.

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke du burde ta opp 2FY; jeg syns du burde holde deg langt unna en ingeniørutdannelse med en 2er.

6094676[/snapback]

 

 

Enig her. Går selv Datateknikk nå, og fysikken vi har er noe slit. Med 2 i 2FY kommer du rett og slett til å stryke med glans, det føler jeg meg rimelig sikker på.

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke du burde ta opp 2FY; jeg syns du burde holde deg langt unna en ingeniørutdannelse med en 2er.

6094676[/snapback]

 

 

Enig her. Går selv Datateknikk nå, og fysikken vi har er noe slit. Med 2 i 2FY kommer du rett og slett til å stryke med glans, det føler jeg meg rimelig sikker på.

6099149[/snapback]

 

Vil bare påpeke at Lisa Lorentzen (matteforeleser på NTNU) har uttalt at det finnes de med 6 i matte fra videregående som stryker med glans, og de med 2 som får B når de kommer til NTNU.

 

Syns det blir litt for snevert å si at man må holde seg langt unna en slik utdanning, basert på kunnskap om vedkommendes ene karakter.

(dog, hvis den er symptomatisk, og vedkommende har jobbet masse med 2FY og ikke oppnådd bedre karakter kan man kanskje begynne å vurdere slike råd dere kommer med).

Lenke til kommentar
Jeg syns ikke du burde ta opp 2FY; jeg syns du burde holde deg langt unna en ingeniørutdannelse med en 2er.

6094676[/snapback]

Med en 2'er i FY skal man jobbe hardt for å komme seg på universitets/høgskole-nivå. Om man ikke er spesielt sterk, eller begavet/talentfull med FY/MX, kan det bli en skikkelig utfordring å komme seg igjennom realfag - og spesielt ingeiørutdanninger som bygger på realfag!

Lenke til kommentar

Jeg har tatt det halvårige realfagskurset på HIST, og kan anbefale det på det varmeste om du er villig til å jobbe ræva av deg ;)

 

Du kan jo melde deg opp til fysikken og følge undervisningen + levere øvinger - da får du litt trening til du begynner på ingeniørutdanningen.

 

En toer du fikk på videregående har ingenverdensting å si. Er ikke enig med de av dere som hevder det. Men vær forberedt på litt jobbing :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...