Gå til innhold

Anbefal en god lydbok - brukernes egne omtaler


Anbefalte innlegg

NRK har hatt mange fine lydbøker som en enda får tak i via fjernlån på biblioteket. Det gjelder både fra lørdagsbarnetimen og radioteateret. Her er noen

 

Den hemmelighetsfulle øya, J Verne

Den hemmelighetsfulle hagen

Tordivelen flyr i skomringen, Maria Gripe

Polly Anna

Lille Lord Fontelroy

Tom Sayer og Hucklebary Finn

Anne fra Bjørkly

Stompa

Onkel Toms hytte

 

Dickie Dick Dickens

Damen i tåken

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 8 måneder senere...

Arig tråd som jeg fant ved litt googling :) Hører masse lydbøker, er jo bar elt fantastisk å høre på tur til og fra på jobb med buss. Husarbeid blir en lek med lydbok på øret :)

 

Noen tips fra meg.

 

Wheel of time, gigantisk prosjekt. i mine ører soleklart beste fantasy noen gang skrevet.

 

Allt av finnske "Arto Paasilinna" masse absurde historier/bøker de fleste ruller en 6 :)

 

The Dark Elf Trilogy, er fin fantasy.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

For de som liker historie anbefaller jeg en pågående serie om verdenshisstorien av Susan Wise Bauer

1.The History of the Ancient World From the Earliest Accounts to the Fall of Rome
2.The History of the Medieval World From the Conversion of Constantine to the First Crusade

3. The History of the Renaissance World From the Rediscovery of Aristotle to the Conquest of Constantinople
Hver lydbok er på ca. 20 timer, veldig inngående og orginalt velskrevet og lettlest.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Det er den beste skildringen fra Svartedauden jeg har kommet over, der den kryper nærmere en landsby i England. Utrolig stemningsfull, og musikk som passer perfekt (og den varer bare 30-40 min):

- John Hatcher - The Black Death - An Intimate Story

 

 

Den venstreorienterte motstanden mot elendige arbeidevilkår, barnearbeid, kortere arbeidstimer (fri søndag), den Afro-Amerikanske befolkningens kamp osv. I USA fra begynnelsen av Spanjolene til James Town, Øst-Kysten, Vesten, Krigene. Osv

- Howard Zinn - A People's History of the United States

 

 

CIA, uten konspirasjoner, men den første boken om den komplette historien frem til i dag:

- Weiner T.  - Legacy Of Ashes - The history of the CIA

 

 

post-409001-0-87696400-1474584488_thumb.jpg

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Styr langt unna The Girl on the train. Den hørtest kul ut, men det er et kjærringdrama med syting.

Jeg kan anbefale 14. Den er en av favorittbøkene mine og har hørt gjennom den flere ganger. Kan og anbefale min favorittbok Ready Player One (actionkomedie). Stephen Spielberg holder på å filmatisere den nå.

Endret av MrLuni
Lenke til kommentar
  • 2 år senere...

Arig tråd som jeg fant ved litt googling :) Hører masse lydbøker, er jo bar elt fantastisk å høre på tur til og fra på jobb med buss. Husarbeid blir en lek med lydbok på øret :)

 

Noen tips fra meg.

 

Wheel of time, gigantisk prosjekt. i mine ører soleklart beste fantasy noen gang skrevet.

 

Allt av finnske "Arto Paasilinna" masse absurde historier/bøker de fleste ruller en 6 :)

 

The Dark Elf Trilogy, er fin fantasy.

 

Har ikke vært mye aktivitet i denne tråden i det siste - men våger meg på et spørsmål for det. Vet du om Wheel of time finnes på en av lydbokappene? Er på jakt etter noe å høre på som varer en stund....

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...