Gå til innhold

Syk ping med telenor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er også på Silvermoon, og har Lyse.

Ligger på rundt 200-300 i ping HVIS serveren er på ned/opplastningsmodus (en ca. 800kbps til sammen) og alt fra 50-150 til vanlig.

Skrevet

Det er nok ikke hos Telenor interent feilen ligger. Hvis dere tracerouter serveren dere spiller på, vil dere se noen trege hopp på hosts som ikke har noe med telenor å gjøre. Er ikke første gang dette skjer. Har selv forhandlerlinje fra telenor, og i alle andre spill har jeg über-ping! (f.eks. ca 5 i CSS).

Skrevet

Ein ting ein bør huske på forhold til ISP-bytte, er hastigheiten den samme som telenor sine hastigheiter så er det stor sjanse for at det er telenors utstyr.

Er det ein ISP som kjøper heile pakka fra telenor så er det telenor som leverer alt

Derimot kjøper ispen berre ein BAP-tilkolbing så er det egent nett tinga blir routa i og det kan vere forskjell på pingen.

Iallefall Ventelo (bluecom/ catch), NGT, Lyse og Agder Breibandskal ha eigne nett eller leier av andre operatører enn Telenor.

Det er nok ein del andre som også kjører denne metoden, blant anna på BaneTele sitt nett.

På Utanlandsservere så er det routingavtalene som dei forskjelle nettoperatørane har mellom seg som er avgjernade for pingen.

Ping så lavt som 5ms, då sitter serveren ganske tett inntil deg. Har sjølv vore nede på 5-8ms i ping på battlefield.no sine bf2 servere, men sidan eg trur at desse står på backboneet til Lyse, og min ISP=jobben leverer desse linjene så sitter eg ganske rett på desse serverene "nettfysisk".

Gjest medlem-98241
Skrevet

Er et sånn problem på hele shadowsong, høy ping mye dc.

Guilden var i zg, og vi hadde Hakkar ned til 20%, så sluttet en mt å gjøre noe, og ikke noe mer healing kom. Ingen hunter pulla.

Like etterpå stoppet alt opp, før alle var døde og Hakkar var på 100% igjen. :w00t:

Skrevet (endret)

Jeg har sendt en klage email til Telenor hver gang iternett har forsvunnet..

Var en periode da internett forsvant hver gang rundt 19.30 hver gang jeg raida..

Altså på tirsdag, torsdag og søndag..

Var brått borte fram til neste dag.. Mye loot jeg ikke fikk med meg :(

Fikk meg 300 kr avslag på regningen da :)

Har stort sett ping på rundt 300-400 hele tiden, 200 på en bra dag kan man si :/

Endret av Alucard_21
Skrevet
Er et sånn problem på hele shadowsong, høy ping mye dc.

Guilden var i zg, og vi hadde Hakkar ned til 20%, så sluttet en mt å gjøre noe, og ikke noe mer healing kom. Ingen hunter pulla.

Like etterpå stoppet alt opp, før alle var døde og Hakkar var på 100% igjen. :w00t:

6060640[/snapback]

Er på shadowsong også :)

Dritt høy ping hele tiden.. Var litt morsomt her om dagen nå vi var i MC.. Stort sett hele raiden hadde den mega lag spiken hos Geddon.. Og når alt var normalt igjen, så var alle døde.. Flere ble bomba i campen vel ;)

Skrevet
Det er nok ikke hos Telenor interent feilen ligger. Hvis dere tracerouter serveren dere spiller på, vil dere se noen trege hopp på hosts som ikke har noe med telenor å gjøre. Er ikke første gang dette skjer. Har selv forhandlerlinje fra telenor, og i alle andre spill har jeg über-ping! (f.eks. ca 5 i CSS).

6055383[/snapback]

Etter en fin tracert ser det ut som problemene ligger hos Telia.

Skrevet

Jeghar ogfså telenor og sliter med det der.

Har begynt å få disc igjen, ms'n ligger på 300 (før lå den på 50-60). Stadig vekk så står bildet helt rolig i et halvt minutt!

Ubeskrivelig plagsomt!

Skrevet

Har tatt kontakt med Telenor nå, de hadde ingen kjennskap med feilen og de undersøker nå routingen ved Telia. Hittil så har de kommet frem til at Telia har routa via USA som i så fall vil forklare pingen.

Skrevet

En kamerat av meg har 2mbit telenornett, og en gang lastet han ned i 15 000 kb\s. Ingen av oss skjønner hvordan det gikk an.

Skrevet
En kamerat av meg har 2mbit telenornett, og en gang lastet han ned i 15 000 kb\s. Ingen av oss skjønner hvordan det gikk an.

6061589[/snapback]

Lan?

15000 kb/s er umulig det tilsvarer 120Mbit linje, jeg vil gjette på at dere satt på et LAN (lite eller stort) og sendte en ZIP-fil el. til hverandre.

Skrevet

Eller kanskje en fake fil i Direct Connect?

Nok av programmer der ute som "bloater" harddisken din med falske filer, som vises som x-antall GB, mens de bare er på noen bytes.

Ellers så kan det være at man laster ned på arbeidsplassen, der man gjerne har en server som tar seg av all nedlasting og videresender fila når HELE fila er hentet ned. Da vil den lokale maskina rapportere feil nedlastingshastighet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...