Gå til innhold

Anbefal meg noe ska-musikk!


:utakt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Catch 22 - Keasby Nights er skrevet opp på innkjøpslista, for å si det sånn. Play var utsolgt, og jeg har ikke penger for tida heller, så det passa jo greit. Hørte på Bærumsfolket også, svingte bra!

 

Foreløpig er jeg ikke kritisk, jeg liker alt som bråker og blåser. Er nybegynner, vett.. ;)

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Hallo, skal først si konge du liker ska! for de andre jeg makka konto her bare for svare deg !

 

alle bande som er nevnt her er bra skal band,

 

jeg har en stor ska plate sammling, så vis du vil ha noe mere ska band bare spørre. men du burde kansje se på franske ska band også som: "La Ruda Salska". så har vi spansk ska: her kan vi nevne "SKA-P".

 

så kommer en liste med bra ska band som ikke er tatt med:

 

* Streetlight Manifesto, som er et knakande bra band!!! med deby albumet: Everything Goes Numb i 2003 (kanon bra saker!!!)

 

* Insatiable (usa) bra sang kan være "walkin' shangbooti"

 

* The Planet Smashers (canada) album: Life of the Party (1999) (en av mine personlige favoritter, spesielt live)

 

* Undercover S.K.A. med snagen "Rude Girl" ( en slager, var også med på samle plata "ska the third wave")

 

* The Toasters (usa) med sanger som: The dub- 56.

 

* Voodoo Glow Skulls (usa) som spiller SKA-CORE noe "hardere" ska men også fenomenalt band.

 

* Bim Skala Bim (Boston, Massachusetts) disse artige karene har gitt ut ca 10 album eller noe også vært nevne

 

eventuelle spørsmål fyr løs!

 

ja her er en de diverse ska baned, lista er så mye lenger men her er en bra start! i tilegg til dem andre bra banda som er kommet opp tidligere!!!

i tilegg vil jeg anbefale deg å dra på en ska konsert! jeg har vært på mange ska konserter og dette er en opplevelse uten like!

ønske deg lykke til videre!

Lenke til kommentar

Ser jo at dette egentlig er en tråd om skapunk, hvor stort sett alle banda som er nevnt tilhører den såkalte tredje skabølgen som oppstod i USA på 90-tallet. Men jeg vil allikevel benytte anledningen til å anbefale litt ska fra de to første skabølgene, som la grunnlaget for skapunken.

 

Den første skabølgen oppstod på Jamaica på 60-tallet med The Skatalites som det største og mest kjente bandet. Ska var forløperen til rocksteady, som igjen var forløperen til reggae.

 

Den andre skabølgen oppstod i England helt på slutten av 70-tallet med The Specials som det toneangivende bandet. De startet plateselskapet 2-Tone som ga ut det meste og beste av skamusikken fra denne epoken. Denne varianten av ska kalles derfor ofte for 2-Tone-ska og er ganske inspirert av punken fra denne tida.

Endret av Korak
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Fantastisk at Ska kommer litt fram i Norge!

 

Jeg masse å komme med, så jeg kan gi deg en sang fra noen band du må skjekke ut!

 

Less Than Jake - The Science Of Selling Yourself Short

Reel Big Fish - A Little Doubt Goes A Long Way

The Slackers - Sooner or Later

Catch 22 - Keasbey Nights

The Skatalites - Ska ska ska

Marshall Art - Bad Town

Hoppalong Knut - Jabbsaft

Skanksters - New Year

Save Ferris - Come on Eileen

Smash Mouth - Disconnect the dots

Sublime- Santeria

Rx Bandits - Only for the Nigth

Buck-O-Nine - Pass the Dutchie

No Doubt - Paulina

O.C. Supertones - Hallelujah

Desmond Dekker - Isaelites

Skalicious - Shoulda Coulda Woulda

Fishbone - Ma & Pa

No Torso - Time Will Show

Samvirkelaget - Ikke Snakk til meg om Interiør

Ska-P - Cannabis

spunge - Kicking Pigeons

 

 

Der har du noe å begynne med!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...