Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Scanner, printer og harddisk i nettverk


Anbefalte innlegg

Jeg skal sette opp et nettverk som skal brukes av to personer. I dette nettverket ønsker vi bl.a. å ha en harddisk, scanner og printer som begge skal ha tilgang til. Jeg trenger litt starthjelp her :blush:

Vi ønsker at brukerene skal ha tilgang til alle enhetene uten at begge pc'ene trenger å være på. Dvs. at det ikke er et alternativ å koble enhetene til en av pc'ene og la den andre brukeren koble seg til enhetene via denne pc'en.

 

Bør vi kjøpe en router / switch ?

Hvilke type printer, harddisk og scanner vil være aktuelt ? Må man kjøpe spesielle typer ettersom de skal kobles i nettverk ?

 

Noen som har noen linker som kan hjelpe meg videre ?

 

På forhånd takk for all hjelp !

 

BF

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal sette opp et nettverk som skal brukes av to personer. I dette nettverket ønsker vi bl.a. å ha en harddisk, scanner og printer som begge skal ha tilgang til. Jeg trenger litt starthjelp her  :blush: 

Vi ønsker at brukerene skal ha tilgang til alle enhetene uten at begge pc'ene trenger å være på. Dvs. at det ikke er et alternativ å koble enhetene til en av pc'ene og la den andre brukeren koble seg til enhetene via denne pc'en.

 

Bør vi kjøpe en router / switch ?

Hvilke type printer, harddisk og scanner vil være aktuelt ? Må man kjøpe spesielle typer ettersom de skal kobles i nettverk ?

 

Noen som har noen linker som kan hjelpe meg videre ?

 

På forhånd takk for all hjelp !

 

BF

6004409[/snapback]

 

Hei

 

Kjøp dere en router, samma hvilken feks linksys wrt54g.

Kjøp en brother dcp-315cn, den har nettverks tilkobling og usb. koster 800kr på elkjøp.

denne eksterne hardisken, https://prisguiden.no/product.php?product_id=36418

 

da er det bare å koble alt til router og litt konfigurering, så har du både skriver/scanner og harddisk tilgjengenlig hele tiden=)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...