Gå til innhold

Droppe herbalism, men for hva?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter litt med å klare å bestemme meg for hvilket proffession jeg skal velge når jeg omsider klarer å få bestemt meg for å droppe herb. Jeg er priest og har stort sett det jeg trenger av enchants fra guild, men det hadde jo vært morsomt å kunne disenchante gamle items som jeg ikke bruker lenger.

Samtidig så kunne det også ha vært fint å kunne få de factionrewardclothpatterne fra tailoring.

Klarer bare ikke bestemme meg... :p

Herbs kjøper jeg på AH uansett, så det er ikke problemet. Auctioneer fikser en stabil inntekt så jeg sliter ikke pengemessigt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du har jo engineering for dingsbomser som er morsomt å leke seg med, tailoring er egentlig bare for å lage bagger slik jeg ser det, ihvertfall så lenge man har mulighet til å gå i MC da mye av hva du kan lage koster for mye i materialer til at det er verdt å lage de

Skrevet
du har jo engineering for dingsbomser som er morsomt å leke seg med, tailoring er egentlig bare for å lage bagger slik jeg ser det, ihvertfall så lenge man har mulighet til å gå i MC da mye av hva du kan lage koster for mye i materialer til at det er verdt å lage de

5995956[/snapback]

jo, men er ikke engineering egentlig bare "morsomt" og ikke noe mer? Jeg er i et raidguild som farmer BWL btw.

Skrevet

så lenge dere farmer BWL ser jeg ingen grunn til å velge taloring for annet enn bags:P da gear som dropper i BWL er langt bedre enn hva tailoring kan tilby

Engineering er ikke bare morro, de gjør skikkelig skade å, bare se på gnomish death ray... Men de gangen de ikke funker skikkelig så er noen av effektene ganske tøffe

Skrevet

Har bare 18slots bags nå så... Er veldig usikker, men engineering ser kult ut da... Gnomish death ray likeså, samt disse teleport tinga til gadget og winterspring. *fundere*

Skrevet

Om du ikke sliter pengemessig, og guilden din farmer BWL, er vel engineering det åpenbare valget. Du trenger ikke mining/skinning/herbalism for penger, og du trenger ikke tailoring/enchanting/blacksmithing for å lage ting.

Mitt forslag er vel at du først lærer enchanting, disenchanter alt av gammelt gear du ikke har bruk for lenger, og deretter lærer engineering :) Engineering er omtrent det eneste "nyttige" yrket du kan ha om du har epic gear og ikke sliter med pengemangel. Spesielt når du har guildies som kan enchante/crafte det meste :) (Du kan jo spørre om guilden har bruk for enda en tailor/whatever, men det er vel heller tvilsomt at de gjør?)

Skrevet

jo mye crap, men også ting som før var crap men med nye valg så er dem nyttig. Oppdaget f.eks at jeg kunne lage en fiske "lure" som gir 100+ på fisking nå i går. Også har vi +18 FR..osv trinkets som engi's kan lage. Og vi må ikke glemme teleporteren som tar deg til Gadget om du går gnomish. Og for oss warriors...og hunters for den saks skyld...at man kan være selvforsynt med ammo. Samt mange ting som andre trenger. Etter patch 1.10 har jeg vært den eneste i guildet som kan lage arcanite converter. Og jeg har ikke tjent noe som heslt på det, men har fått myyye goodwill i guildet....hmmm lurer på om det var derfor jeg ble offiser:)

Jeg mener engineering er den "kuleste" tradeskill man kan ha. Mest nyttige? neppe!

Skrevet

Må si at engineering er fantastisk bra til PvP eller hvis man har tilgang til snadderet på lvl35. Så snart jeg rundet 35 med warlocken, hadde jeg en Green lens of shadow wrath på lur, 10 stamina og hele 34 shadowdamage, noe som er helt sinnsykt på et så lavt level. Til sammenligning har man Crimson felt hat (pimp-hatten) som dropper i Stratholme (25 levels senere), som har 8sta/int/spi og 30 dmg.

I tillegg er det mye bra for casters, bomber og granater som stunner, nett som holder folk på plass, death ray som critter for 3-4k og såntno. Veldig bra på lvl35, men mot slutten har man gjerne nok av trinkets som funker bedre, f.eks. Eye of the beast, ZHC/ToEP og lignende.

Det er også relativt billig å fikse resistance-gear, man har de assorterte reflector-trinketene som gir +18 FR og +20 shadowresistance. +17 FR på en hjelm (stats-løs, men likevel). Sleng inn et par +FR-ringer og Smokey's drape, så har man den resistancen man trenger til MC.

Herbalism er det egentlig ganske dumt å dumpe, personlig har jeg tjent svært godt bare på å levle opp. Swiftthistle i lowbie-områder, Fadeleaf litt høyere, og Ghost mushrooms i Hinterlands. Har du en alt, tren opp alchemy og lag pots av herbs som ikke selger for mye. Oil of immolation tjener jeg glatt 5g pr. stack på, det er alltid priester som prøver seg på Anathema-questen. De brukes også i en av Silithus-questene, så de forsvinner fort.

Skrevet

Problemet er bare at jeg omtrent bare raider med priesten min og grinding etter herbs er fryktelig kjedelig, så da kjøper jeg dreamfoil(10-12g) og heart of fires(1-2g) transmuter til elemental fire før jeg lager Greater fire protection som selger som hakka møkk til 11g stykket. Sist uke har jeg vel tjent ca 500g på å bare selge gpf'er.

Dermed så ser jeg ikke lenger hensikten i å ha herbalism om dere forstår....

Har nok av folk til å lage ting og enchants for meg, det er vel egentlig mest snakk om hva kan være det mest nyttige proffession i tillegg til Alchemy. Om svaret er da engineering så blir jeg veldig i tvil for det er så sinnsykt mye junk som overhode ikke har noe brukside.

Som jeg sier så farmer guildet BWL og jeg driver og samler tier2 items nå, har 6 18slots bag og åpna alle bagslotsa..

Skrevet

som alle andre har sagt.. engineering FTW.. du trenger ikke spenn har digge items.. hva sakl du med tailoring da? enachanting kan være fett men siden du har folk som gjør d et for deg hvorfor gidde og levle opp enchanting da? ta heller engineering såå gnomish og bli UBAR PvP også... Goblin funker også;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...