Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chippe VW 1.9 TDI 110hk manuell....anbefalinger?


Anbefalte innlegg

hey, skal chippe en VW Passat st.vogn 1.9 TDI syncro manuell kasse. org 110hk....... har funnet denne chippen som skal gi meg en 30hk ytelsesøkning og mere moment. er nære ved å kjøpe, men vil bare forsikre meg o mat jeg ikke kjøper katta i sekken..... noen som har erfaringer med merket, leverandør eller noe?. noen som anbefaler en annen chip?

 

http://www.chiptuning-direct.dk/chiptuning...er_chip_da.html

 

 

sammarbeider ikke VAG med VW?, syntes å huske noe slikt. kanskje det bare er meg som husker feil.... :hmm:

 

 

ossn funker syncro 4wd egentlig?

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det der er noe skikkelig humbug, en digital boks skal være

selvjusterende og forandringer skal bare kunne utføres i

firmwaren til selve boksen.

KCR og RAPID er seriøse aktører som lager kvalitetsprodukter

og som faktisk er blitt testet i Bilsports "tunertesten".

 

Edit: Disse boksene består også kravene til utslipp

 

KCR Dieselboks VW Passat 1.9TDI

Endret av zandro
Lenke til kommentar

men hvorfor ville VAG slippe et dårlig produkt?, de lager jo bilene?

 

er det den reguleringen du stusser på?, i og med at det skal være digitalt så blir det rart med manuell justering?

 

hvis jeg leser på den KCR boksen står det :

 

Power Pot

 

Boxen innehåller en digital potentiometer för att justera effekten. Potentiometern har 10 effektlägen och uppgivna effektökningar är gjorda med effektläge 5, vilket ger bra effekt och driftsäkerhet.

 

virker som om man har justeringsmuligheter her også. potensiometer er vell noe man regulerer tinger med. så virker som om man justerer analogt på VAG boksen og digitalt med evt knapper på KCR boksen. kan dette avsløre noe?, eller kan de analoge justeringene på VAG boksen registreres digitalt i selve boksen?, står jo at den er 100% digital.....

Endret av Henrik2k
Lenke til kommentar

For å forklare noen missforståelser, for det første VAG lager

*ikke* effektbokser og blir aldri og gjøre det heller.

Boksen som du så på er "No name" produsert, antageligvis med deler

som du kan bestille fra ELFA eller andre tilsvarende butikker, mao

det er begrenset hvor avansert den er, og hva i all verden slaks

dieselboks kan du hive over fra en 1.9tdi og direkte i en 2.5 tdi

bare ved å bytte en plugg? burde vel ringe noen bjeller der.

Skal du benytte en KCR boks i en annen motor med samme

dieselpumpe så må den omprogrameres og få en ny kabelsats.

 

Edit: Boksen du så på er laget av TDC og de lurer ECU ved å sette en

motstand/potentiometer mellom ECU og drivstofftemperaturmåleren

og får derfor en kunstig høy temperaturmåling som gjør at ECU

sprøyter inn mer diesel for å kompensere, mao ingen digital

styring av pumpa men lureri.

 

 

 

Og så var det "Power Pot" Det er ikke et potentiometer slik

som du tenker på, det er rett og slett 10st 2 polede kontaktpunkter

som du kortslutter med en jumper, mao digital trigging og ikke

analog som med en porensiometer (variabel motstand)

Endret av zandro
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hej fra Chiptuning Direct!

 

Nu må jeg hellere blande mig for at undgå flere misforståelser.

 

Til Zandro: Du må læse lidt bedre på lektien, før du farer ud og beskylder andre for at lave humbug!

 

Først:

 

Boksen du så på er laget av TDC og de lurer ECU ved å sette en

motstand/potentiometer mellom ECU og drivstofftemperaturmåleren

og får derfor en kunstig høy temperaturmåling som gjør at ECU

sprøyter inn mer diesel for å kompensere, mao ingen digital

styring av pumpa men lureri.

 

Dette er forkert. Vores VAG TDI Power Chip er et digitalt modul. Der findes ganske rigtigt et modul som det du nævner, men det er et analogt modul, der passer til TDI pumpe dyse motorer, og det giver kun ca. 15% ekstra HK.

 

Dernæst:

 

Det der er noe skikkelig humbug, en digital boks skal være

selvjusterende og forandringer skal bare kunne utføres i

firmwaren til selve boksen.

KCR og RAPID er seriøse aktører som lager kvalitetsprodukter

og som faktisk er blitt testet i Bilsports "tunertesten".

 

Nej, det er ikke noget "humbug"! En digital boks kan sagtens justeres. Og både KCR og RAPIDs bokse kan også justeres via et potmeter.

 

Til orientering har jeg lagt resultatet fra en rullefelts test af en VAG TDI 110 HK / 81 Kw op, så I kan se effekten af vores boks.

 

Dette er en konkret test af en bil, der har fået montereret VAG TDI Power Chip. Se følgende link: Rullefelt test af VAG TDI 1.9

 

Så håber jeg, at det er på plads. Hvis I har nogle spørgsmål, er I velkomne til at sende mig en melding.

 

#EDIT av moderator - Fjernet et par ting som brøt med retningslinjene. Gjentakelse fører til advarsel evt. utestengelse#

Endret av Chiptuning-Direct
Lenke til kommentar
Hej fra Chiptuning Direct!

 

Nu må jeg hellere blande mig for at undgå flere misforståelser.

 

Til Zandro: Du må læse lidt bedre på lektien, før du farer ud og beskylder andre for at lave humbug!

 

Først:

 

Boksen du så på er laget av TDC og de lurer ECU ved å sette en

motstand/potentiometer mellom ECU og drivstofftemperaturmåleren

og får derfor en kunstig høy temperaturmåling som gjør at ECU

sprøyter inn mer diesel for å kompensere, mao ingen digital

styring av pumpa men lureri.

 

Dette er forkert. Vores VAG TDI Power Chip er et digitalt modul. Der findes ganske rigtigt et modul som det du nævner, men det er et analogt modul, der passer til TDI pumpe dyse motorer, og det giver kun ca. 15% ekstra HK.

 

Dernæst:

 

Det der er noe skikkelig humbug, en digital boks skal være

selvjusterende og forandringer skal bare kunne utføres i

firmwaren til selve boksen.

KCR og RAPID er seriøse aktører som lager kvalitetsprodukter

og som faktisk er blitt testet i Bilsports "tunertesten".

 

Nej, det er ikke noget "humbug"! En digital boks kan sagtens justeres. Og både KCR og RAPIDs bokse kan også justeres via et potmeter.

 

Til orientering har jeg lagt resultatet fra en rullefelts test af en VAG TDI 110 HK / 81 Kw op, så I kan se effekten af vores boks.

 

Dette er en konkret test af en bil, der har fået montereret VAG TDI Power Chip. Se følgende link: .

 

Så håber jeg, at det er på plads. Hvis I har nogle spørgsmål, er I velkomne til at sende mig en melding.

6037452[/snapback]

 

Et eksempel på en chip kan være SKN chip som norskbildelsenter fører..SKN tar ut en realistisk effekt på 137 HK. Du kan og gå for et SKN eco chip, om du vil ha en moderat øking.

 

Andre alternativer til box, og chip, er større dyser, http://www.kermatdi.com/ .

 

http://www.skn-tuning.de

http://www.norskbildelsenter.no/

 

#EDIT av moderator - Fjernet et par ting i quoten som brøt med retningslinjene#

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Hej fra Chiptuning Direct!

 

Nu må jeg hellere blande mig for at undgå flere misforståelser.

 

Til Zandro: Du må læse lidt bedre på lektien, før du farer ud og beskylder andre for at lave humbug!

6037452[/snapback]

 

For det første du svarer bare på de tingene som passer deg, og de svarene

du faktisk serverer er ulne og avklarer ikke noe som helst. Dyonen du

serverte kan jeg lage i paint på ca 10min, og du har heller ikke forklart

hvordan denne "magiske" boksen kan fungere på nesten hvilken som helst

VAG dieselmotor bare de har Bosch VP37 pumpe, da det sier seg selv at det

ikke kan være mye logikk under plasten på den boksen + den ikke er

skreddersydd til noen som helst motor.

 

Med justeringsknappen er det muligt at justere boksen helt præcist, så bilen får en stor effektforøgelse uden røgudvikling.

 

Chippen fås med forskellige motorstik, så den passer på alle VAG 1.9 TDI 90 / 110 HK motorer samt VAG 2.5 TDI motorer med 88, 102, 140 og 150 HK, med 8- eller 10-polet stik.

 

Modulet kan enda også bruges på 1.7 og 1.9 L SDI motoren Altså VAG dieselmotoren uden turbolader.

 

Må jo være en enorm software i den boksen! :p

 

Nej, det er ikke noget "humbug"! En digital boks kan sagtens justeres. Og både KCR og RAPIDs bokse kan også justeres via et potmeter.

 

Hvem sin hjemmelekse var det du nevte? Du kjenner tydeligvis ikke dine

konkurenter eller hvordan deres produkter fungerer. dine konkurenters

dieselbokser er *PROGRAMERT* noe som vil si at de er skreddersydd til

den motoren den skal stå i. Din boks øker bare verdien til pumpa uten

noen form for mapping av pumpa. Så "humbug" faktoren er absolutt tilstede

når du bruker ord som "Digital" i markedsføringen og ikke har en eneste uavhengig test og vise til i Feks Bilsport ect.

 

Til slutt, om det det dyno testen faktisk er ekte så viser "humpen" i effektkurven

mellom 2200-2700rpm og nesten 400Nm i moment at dynoen om ble brukt

ikke kan være helt patent. KCR sin dieselbox gir 140hk og 285Nm så

hvordan deres boks henter ut 115Nm mer en KCR sin er et mysterium.

Endret av zandro
Lenke til kommentar
Dyonen du serverte kan jeg lage i paint på ca 10min

 

Jamen, det er da godt, at du er dygtig til at bruge paint. Det glæder mig virkelig!

 

Men hvorfor skulle jeg dog lave en falsk kurve? Hvis dit udgangspunkt er, at jeg lyver og snyder, så er der vist ikke basis for en fornuftig, saglig diskussion. Så vi stopper her.

 

Hvis der er nogle, der har nogle relevante spørgsmål, er jeg naturligvis mere end parat til at svare på dem.

Lenke til kommentar
Dyonen du serverte kan jeg lage i paint på ca 10min

 

Jamen, det er da godt, at du er dygtig til at bruge paint. Det glæder mig virkelig!

 

Men hvorfor skulle jeg dog lave en falsk kurve? Hvis dit udgangspunkt er, at jeg lyver og snyder, så er der vist ikke basis for en fornuftig, saglig diskussion. Så vi stopper her.

 

Hvis der er nogle, der har nogle relevante spørgsmål, er jeg naturligvis mere end parat til at svare på dem.

6062302[/snapback]

 

Du har hatt all mulighet til å svare for produktet ditt på en saklig måte, men har

bevist latt være og gjøre det, og dyoen din kan det virkelig stilles spørsmålstegn ved. 1.9 TDI motor med Bosch VP37 dieselpumpe kan ikke yte 400Nm i moment, det er det kun pumpedyse utgaven av 1.9 tdi som kan gjøre det.

Lenke til kommentar
Du har hatt all mulighet til å svare for produktet ditt på en saklig måte, men har bevist latt være og gjøre det, og dyoen din kan det virkelig stilles spørsmålstegn ved. 1.9 TDI motor med Bosch VP37 dieselpumpe kan ikke yte 400Nm i moment, det er det kun pumpedyse utgaven av 1.9 tdi som kan gjøre det.

Hvis du åbner øjnene og kigger ordentligt på kurven, så vil du se, at max. Nm er ca 350.

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Og det har du ikke oppdaget før nå? :roll: Dessuten så ligger toppen på

360Nm (printet ut dyno utskriften og sjekket med linjal)

 

En Standard Passat 1.9 TDI leverer 110hk og 235nm i standard utførsel.

 

Så tar vi og sammenligner deg og dine konkurenter.

 

Chiptuning-Direct VAG TDI Power Chip 150hp / 360Nm Pris: 1995,- DKK

 

KCR Master I G2: 140hp / 285Nm Pris: 4900SEK

 

BSR Steg 1: 135Hp / 285Nm Pris: 4350SEK

 

Kort oppsumert du hevder at dieselboxen du forhandler leverer 75Nm og 10hk mer en dine konkurenter til under halve prisen, hvist du virkelig mener at du kan gå god for disse tallene så oppfordrer jeg deg og stille opp i Bilsport sin neste "tunertesten", Bilsport er som du sikkert vet et annerkjent bilblad som er tilgjengelig i alle de nordiske landene, det kunne ha blitt en veldig interessant test...

Endret av zandro
Lenke til kommentar
Så tar vi og sammenligner deg og dine konkurenter.

 

Chiptuning-Direct VAG TDI Power Chip 150hp / 360Nm Pris: 1995,- DKK

 

KCR Master I G2: 140hp / 285Nm Pris: 4900SEK

 

BSR Steg 1: 135Hp / 285Nm Pris: 4350SEK

 

Kort oppsumert du hevder at dieselboxen du forhandler leverer 75Nm og 10hk mer en dine konkurenter til under halve prisen, hvist du virkelig mener at du kan gå god for disse tallene så oppfordrer jeg deg og stille opp i Bilsport sin neste "tunertesten", Bilsport er som du sikkert vet et annerkjent bilblad som er tilgjengelig i alle de nordiske landene, det kunne ha blitt en veldig interessant test...

6065358[/snapback]

 

Zandro, mange tak for den fine reklame :-)

 

Jeg er lige nødt til at præcisere, at prisen er NOK -fjernet- inkl. forsendelse men ekskl. moms, når vi sender til Norge. Og så skal du selv betale momsen, når varen bliver indført i Norge.

 

Jeg vil ikke forhold mig til, hvad mine konkurrenter tager for deres produkter. Jeg kan kun forholde mig til, at vores koncept er et lavpris koncept. Forstået på den måde, at vi har kørt vores fortjeneste helt i bund - til gengæld sælger vi mange bokse. Det er nøjagtigt det som gør, at eks. KIWI kan sælge en liter mælk billigere end COOP. It ain't rocket science!

 

Ja, det kunne være rigtigt interessant, hvis biltest testede vores boks. Og jeg stiller hellere end gerne op.

 

Så er der vist ikke mere at hente i denne diskussion. Med mindre du selvfølgelig liiige skal have det sidste ord....

 

#EDIT av moderator - Fjernet et par ting som brøt med retningslinjene. Gjentakelse fører til advarsel evt. utestengelse#

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Reklame? Tror du har missforstått en ting eller 2.

 

1. Reklame er i selve forumet er ulovlig, jepp du har brutt den

regelen så det jomer etter.

 

2. Det jeg sa var ikke ment som noen pluss i margen for deg,

men heller et lite hint om hvor usansynlige dine påstander er,

har dere ikke noe som heter *ironi* i Danmark?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...