Gå til innhold

Ny DVD-brenner, ca 400kr


TT88

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg hadde gått for en av benqk brennerne, de er billige og bra, og får jevnt over meget bra i diverse tester

5944568[/snapback]

Leste den testen til oc-freak og så at Benq 1640 var veldig bra og billig, men hva er forskjellen mellom den og 1650? 1650 er billigere ser jeg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Har hørt at denne brenneren skal være veldig bra NEC ND-3550

 

:hmm:

5944538[/snapback]

Det har jeg også. Jeg har gode erfaringer med Nec og prisen er heller ikke gal. Tror jeg så den for 299,- på PSdata - ukens tilbud.

Lenke til kommentar

Det er mange gode brennere på markedet, Nec 355x/455x/457x, Samsung SH-W162C, LG GSA-4167 og BenQ 1640/1650/1655 er alle meget gode.

Du kommer sannsynligvis ikke til å bli skuffet uansett valg, men skal jeg sette de opp i mot hverandre ville valget mitt hvert klart...

 

BenQ 1650 eller 1655 (1655 har LightScribe ellers er de like)

Grunnen til dette er :

Meget bra skrivekvalitet

Best Platestøtte (grunnet Solid Burn)

Støtter Bitsetting

Qsuite funksjonene (overspeed,Solid Burn)

Lenke til kommentar

BenQ lager svært gode brennere ... for all del hold deg lang unna Sony & Philips ... dei lager møkk sjølv om mange av deres brennere er rebreand alså andre merker med deiras namn på ... Har både Nec & BenQ ... må seie eg er mest fornøyd med benq brenneren ( 1640 ) mens Nec brenneren her no hacka FW på ( Dee & liggys FW ) ... kvardagsbrenninga går på BenQ mens kvalitetsbrenninga som eg gjer går på Nec ( 3520 ) med hacka FW & brenninga er da berre 2x på DVD & <12x på vanlig CD-R .... Berre husk at vist du har problemer med å brenne ting så kan det i mange tilfeller enkelt fixes med ein firmware upgrade ... mange av FW upgradeène er kun reletert til hvordan brenneren skal brenne dei ulike mediene, og nye merker & etc. dukker opp heiletida å av og til kan brenneren få problem med å forholde seg til kvaliteten på div. medier ( ikkje det at verbatim er møkk tvert i mot :) ) .... Har også hatt LiteOn å den var heilt RÅ på CD-R men den tok kvelden etter 2 år :) men måtte uansett oppgradere til ein dvd-brenner. ...Når det kommer til tester så kan du ta ein kikk inn om cdrlabs.com ... Cdfreaks.com har div. folk som jobber i litt for cdrlabs men det er ikkje noko søsterside men nemnes av & til på newsèn til cdfraks :) ... har du spørsmål etc. så kan eg anbefale forumet til cdfreaks ( club.cdfreaks.com ... sorry for reklame ;) ) Forumet til Cdfreaks propper av folk med peiling & alt som er på cdfreaks handler da om CD&DVD brennere + all software som relateres til dette så har du problemer så finner du det garanter der ... litt verre å få svar på alt om brennere på hw forumet, ikkje det at det er flinke folk her også men det er berre det at på Cdfreaks så er det berre så mange fleire av dem ;)

 

Here kan du lese test av BenQ DW 1640 :) : http://www.cdrlabs.com/reviews/index.php?reviewid=270

 

Edit : Skrive leif ... sikkert fleire :!:

Endret av KickF
Lenke til kommentar
Liten forskjell på nye DVD-brennere .

Ukens på PS .

PS har Aopen til 245,- på lagersalg .

5952771[/snapback]

 

TULL ... les nokre av testene på cdrlabs ... fleire av dei nye brennerene kan bruke opptil 10-20% av CPUen under lesing etc. mens fleire god ligger under 10% ... forskjel .. JA ... ASUS bra ... ikkje heilt sikker ... BENQ bettre ... GARANTERT!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...