Gå til innhold

Anbefaling til Gode grøsserspill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
noen som kan anbefale meg noen gode spill innen grøssersjangeren :) ??

 

 

 

 

 

på forhåndt takk :)  :)

5929526[/snapback]

 

Ikke hør på hva de folka her sier. De har ikke nevnt et eneste grøsserspill.

 

Eneste skikkelige grøsserspill du har til PC for tiden er Silent Hill-serien, men hvis du ikke har spilt den, så er det 3 stykker av dem til PC, og de er dritbra.

 

Spill dem i mørkt rom med høy lyd.

Lenke til kommentar

Bra grøsserspill på PC:

 

Call of Cthulu: Dark Corners of the Earth

Clive Barkers Undying

Condemned: Criminal Origins

Thief: Deadly Shadows (ikke et "rent" grøsserspill, men atmosfærisk som få! Lvl'et "Shalebridge Cradle" er det skumleste jeg har vært borti i noe spill hittill, og er grunn nok til å kjøpe spillet.)

F.E.A.R

 

Silent Hill har jeg hørt bra ting om, men har kun spilt firern ("The Room" eller hva undertittelen nå var?). Syntes ikke det var det helt store; stemningen var god men gameplay og spesielt kontrollen av hovedpersonen ødela fullstendig for meg. Fatter ikke hvorfor horror-spill fra Japan ofte har kontroll-schemes der du føler at du styrer en rusten og treg WWII-tanks istedet for en levende person. Dette er vel primært et problem for Resident Evil og Silent Hill-spillene? Har dog ikke spilt RE4, så jeg vet ikke om dette gjelder fortsatt. :)

 

Doom III starter veldig bra, men blir fort bare billige "BØ!" øyeblikk hele tiden.

Du leser etterhvert tankene til lvl-designerne: "Når jeg plukker opp den hagla der så kommer det til å hoppe ut et monster fra et skjult skap". Og da er det ikke skummelt lenger. Bare min mening. :)

 

Og til han gjøken her:

Ikke hør på hva de folka her sier. De har ikke nevnt et eneste grøsserspill.

Du har ikke spilt Cthulu-spillet eller Condemned ennå skjønner jeg. :)

Endret av thomanil
Lenke til kommentar

Litt gammelt nå men.

 

System Shock 2 skremte vannet av meg i sin tid. Har man nyeste patch, kan man også spille coop med opptil 3 kompiser. Ikke tidenes grafikk lengre, men det har kommet et par fanprosjekter som pusser opp grafikken en smule.

 

Spillet har også noen rollespillelementer som oppgradering av skills og valg av karaktertype så man kan spille gjennom på flere måter, eller samarbeide med kompiser for å få det enda mer variert.

 

Jooooin usss.... joooooiiin usssss......

 

System Shock 1 kan og anbefales på det varmeste, men krever at man har et litt avslappa forhold til grafikk og kontroller osv.

Endret av Ninjaspark
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...