Gå til innhold

Trenger hjelp til å velge!


lagga

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Fujitsu-Siemensen vil kunne kjøre spill, men vil ikke egne seg. HPen vil være ubrukelig til spill.

 

Mitt forslag til pc: Acer AS 3023WLMi/AMD Sempron 3000+/15,4"CB/512MB/60GB/DVD-DUAL/WL/ATI-X600-XP-Ho 7495 kr. Den skal kunne kjøre WoW ganske ok. Batteritiden er på 3,5 timer.

 

God påske!

 

Hilsen,

efikkan.

5927255[/snapback]

 

Takk for svar, liker forslaget ditt veldig bra! :thumbup: Er den på tilbud? siden den er så billig i forhold til specs.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Fujitsu-Siemensen vil kunne kjøre spill, men vil ikke egne seg. HPen vil være ubrukelig til spill.

 

Mitt forslag til pc: Acer AS 3023WLMi/AMD Sempron 3000+/15,4"CB/512MB/60GB/DVD-DUAL/WL/ATI-X600-XP-Ho 7495 kr. Den skal kunne kjøre WoW ganske ok. Batteritiden er på 3,5 timer.

 

God påske!

 

Hilsen,

efikkan.

5927255[/snapback]

 

Takk for svar, liker forslaget ditt veldig bra! :thumbup: Er den på tilbud? siden den er så billig i forhold til specs.

5927321[/snapback]

Prisen har vært uendret i noen måneder.
Lenke til kommentar
Mitt forslag til pc: Acer AS 3023WLMi/AMD Sempron 3000+/15,4"CB/512MB/60GB/DVD-DUAL/WL/ATI-X600-XP-Ho 7495 kr. Den skal kunne kjøre WoW ganske ok. Batteritiden er på 3,5 timer.

5927255[/snapback]

 

Lurer på om ATI X600 kommer med 64mb eller 128mb? Tipper det er et 64mb, prisen tatt i betraktning. Er det noen som har erfaringer med denne pcen så har dere lov til å dele dem med oss! :roll:

Lenke til kommentar
Mitt forslag til pc: Acer AS 3023WLMi/AMD Sempron 3000+/15,4"CB/512MB/60GB/DVD-DUAL/WL/ATI-X600-XP-Ho 7495 kr. Den skal kunne kjøre WoW ganske ok. Batteritiden er på 3,5 timer.

5927255[/snapback]

 

Lurer på om ATI X600 kommer med 64mb eller 128mb? Tipper det er et 64mb, prisen tatt i betraktning. Er det noen som har erfaringer med denne pcen så har dere lov til å dele dem med oss! :roll:

5927378[/snapback]

Fullstendige spesifikasjoner kan du se her. Der står det 128MB, så jeg regner med at det stemmer. Uansett så ville ikke minnet utgjort stor forskjell for ytelsen.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar
Fullstendige spesifikasjoner kan du se her. Der står det 128MB, så jeg regner med at det stemmer. Uansett så ville ikke minnet utgjort stor forskjell for ytelsen.

 

Hilsen,

efikkan.

5927398[/snapback]

 

Takk, da tror jeg at jeg går for denne pcen! Veldig mye takk til deg efikkan, for å ha tatt deg tid til å hjelpe meg! :thumbup:

Endret av lagga
Lenke til kommentar
Fullstendige spesifikasjoner kan du se her. Der står det 128MB, så jeg regner med at det stemmer. Uansett så ville ikke minnet utgjort stor forskjell for ytelsen.

 

Hilsen,

efikkan.

5927398[/snapback]

 

Takk, da tror jeg at jeg går for denne pcen! Veldig mye takk til deg efikkan, for å ha tatt deg tid til å hjelpe meg! :thumbup:

5927449[/snapback]

 

Det hadde ikke jeg gjort Fujitsu-Siemensen er en bedre maskin " KLART " X300 er faktisk et vel så godt skjermkort som X600, og ikke minst prosessoren i denne maskinen er jo mye bedre...

 

1,73Ghz Centrino yter nesten like godt som en AMD 3000+ prosessor, men den vil ikke utvikle i nærheten av så mye varme og da slipper du mye viftestøy, samt du sparer strøm som igjen slår ut på positiv batteritid...

 

Du får også bedre og større harddisk, samt raskerer ram... Jeg fatter egentlig ikke hvorfor efikkan anbefaler denne Acer maskinen gang på gang?? (Styr unna)

Lenke til kommentar
Det hadde ikke jeg gjort Fujitsu-Siemensen er en bedre maskin " KLART " X300 er faktisk et vel så godt skjermkort som X600, og ikke minst prosessoren i denne maskinen er jo mye bedre...

 

1,73Ghz Centrino yter nesten like godt som en AMD 3000+ prosessor, men den vil ikke utvikle i nærheten av så mye varme og da slipper du mye viftestøy, samt du sparer strøm som igjen slår ut på positiv batteritid...

 

Du får også bedre og større harddisk, samt raskerer ram... Jeg fatter egentlig ikke hvorfor efikkan anbefaler denne Acer maskinen gang på gang?? (Styr unna)

5928726[/snapback]

 

Så du mener at jeg burde velge Fujitsu-Siemensen? Er det sant at X300 er like godt som X600? Vet også at prosessoren er bedre men det er alt jeg vet. Nå ble jeg usikker igjen! :hmm:

Lenke til kommentar
Det hadde ikke jeg gjort Fujitsu-Siemensen er en bedre maskin " KLART " X300 er faktisk et vel så godt skjermkort som X600, og ikke minst prosessoren i denne maskinen er jo mye bedre...

 

1,73Ghz Centrino yter nesten like godt som en AMD 3000+ prosessor, men den vil ikke utvikle i nærheten av så mye varme og da slipper du mye viftestøy, samt du sparer strøm som igjen slår ut på positiv batteritid...

 

Du får også bedre og større harddisk, samt raskerer ram... Jeg fatter egentlig ikke hvorfor efikkan anbefaler denne Acer maskinen gang på gang?? (Styr unna)

5928726[/snapback]

 

Så du mener at jeg burde velge Fujitsu-Siemensen? Er det sant at X300 er like godt som X600? Vet også at prosessoren er bedre men det er alt jeg vet. Nå ble jeg usikker igjen! :hmm:

5928843[/snapback]

 

Ja X300 yter like godt som X600 "det er nesten ikke målbart" du vil ikke merke forskjell i de spillene du spiller med disse to kortene...

 

Det er vel ikke tvil om vilken maskin du bør velge her! bedre prosessor,større harddisk,raskere ram samt billigere...

Lenke til kommentar
Det hadde ikke jeg gjort Fujitsu-Siemensen er en bedre maskin " KLART " X300 er faktisk et vel så godt skjermkort som X600, og ikke minst prosessoren i denne maskinen er jo mye bedre...

 

1,73Ghz Centrino yter nesten like godt som en AMD 3000+ prosessor, men den vil ikke utvikle i nærheten av så mye varme og da slipper du mye viftestøy, samt du sparer strøm som igjen slår ut på positiv batteritid...

 

Du får også bedre og større harddisk, samt raskerer ram... Jeg fatter egentlig ikke hvorfor efikkan anbefaler denne Acer maskinen gang på gang?? (Styr unna)

5928726[/snapback]

 

Så du mener at jeg burde velge Fujitsu-Siemensen? Er det sant at X300 er like godt som X600? Vet også at prosessoren er bedre men det er alt jeg vet. Nå ble jeg usikker igjen! :hmm:

5928843[/snapback]

 

Ja X300 yter like godt som X600 "det er nesten ikke målbart" du vil ikke merke forskjell i de spillene du spiller med disse to kortene...

 

Det er vel ikke tvil om vilken maskin du bør velge her! bedre prosessor,større harddisk,raskere ram samt billigere...

5928906[/snapback]

Ok takk. Da tror jeg at jeg går for den jeg først ville ha, den er jo også billigere! Takk jada-jada :thumbup:

Lenke til kommentar
Det hadde ikke jeg gjort Fujitsu-Siemensen er en bedre maskin " KLART " X300 er faktisk et vel så godt skjermkort som X600, og ikke minst prosessoren i denne maskinen er jo mye bedre...

 

1,73Ghz Centrino yter nesten like godt som en AMD 3000+ prosessor, men den vil ikke utvikle i nærheten av så mye varme og da slipper du mye viftestøy, samt du sparer strøm som igjen slår ut på positiv batteritid...

 

Du får også bedre og større harddisk, samt raskerer ram... Jeg fatter egentlig ikke hvorfor efikkan anbefaler denne Acer maskinen gang på gang?? (Styr unna)

5928726[/snapback]

 

Så du mener at jeg burde velge Fujitsu-Siemensen? Er det sant at X300 er like godt som X600? Vet også at prosessoren er bedre men det er alt jeg vet. Nå ble jeg usikker igjen! :hmm:

5928843[/snapback]

 

Ja X300 yter like godt som X600 "det er nesten ikke målbart" du vil ikke merke forskjell i de spillene du spiller med disse to kortene...

 

Det er vel ikke tvil om vilken maskin du bør velge her! bedre prosessor,større harddisk,raskere ram samt billigere...

5928906[/snapback]

Ok takk. Da tror jeg at jeg går for den jeg først ville ha, den er jo også billigere! Takk jada-jada :thumbup:

5929050[/snapback]

 

Bare hyggelig du ;) Du får helt klart en bedre maskin...

Lenke til kommentar
Nei du, X600 er klart bedre enn X300. De er faktisk i helt ulike klasser. X300 er i billigklasse og X600 i middelklassen. Se for eksempel her

 

Hilsen,

efikkan.

5933412[/snapback]

 

Jeg har en maskine med X300 selv og jeg får 3125 poeng i 3D Mark så den testen der er feil.

 

Det stemmer at X600 også får drøye 3000 poeng, men det er vel nesten det eneste som er riktig her.

 

GO 6800 er også totalt feil der får jeg 9020 poeng " et avik på 1400 poeng " :no:

 

Det står også at ATI 9700 scorer mye bedre en X300 i denne testen, noe alle med Dell 6000 serien benekter på det sterkeste...

 

Uansett så vil disse to kortene klare de samme oppgavene, men den største forskjellen vil være mye bedre prosessor,større harddisk, samt raskerer ram.

Lenke til kommentar

Jeg har en

Fujitsu Siemens AMILO PRO V2045 som du nevnte her, oppgraderte til 2x512 DDR og jeg drar WoW på max detaljer i 1280x800...

Før oppgradering av minnet var det ikke mye håp om og spille WoW ettersom 512 minne er for lite for WoW hvis du i det hele tatt bruker mer enn 5 addons...

 

EDIT: Acer som ble nevnt over her er absolutt et dårligere valg!

Dårligere minne, mindre harddisk som også er IDE ikke SATA som på FS

X600 som ikke er merkbart bedre enn X300

Sempron CPU "budsjett cpu fra amd med lite cache"

XP Home, FS leveres med XP Pro...

 

Kjøpte Amilo Pro V2045 for litt over en uke siden og den ble satt ned fra 8390 til 6990 4 dager etter jeg kjøpte min :hrm:

Absolutt røverkjøp til den prisen som er nu

Endret av KriZZ
Lenke til kommentar
Jeg har en

Fujitsu Siemens AMILO PRO V2045 som du nevnte her, oppgraderte til 2x512 DDR og jeg drar WoW på max detaljer i 1280x800...

Før oppgradering av minnet var det ikke mye håp om og spille WoW ettersom 512 minne er for lite for WoW hvis du i det hele tatt bruker mer enn 5 addons...

 

EDIT: Acer som ble nevnt over her er absolutt et dårligere valg!

Dårligere minne, mindre harddisk som også er IDE ikke SATA som på FS

X600 som ikke er merkbart bedre enn X300

Sempron CPU "budsjett cpu fra amd med lite cache"

XP Home, FS leveres med XP Pro...

 

Kjøpte Amilo Pro V2045 for litt over en uke siden og den ble satt ned fra 8390 til 6990 4 dager etter jeg kjøpte min  :hrm:

Absolutt røverkjøp til den prisen som er nu

5943859[/snapback]

 

Et tips til deg hvis du kjøpte denne maskinen for en uke siden og den har blitt kraftig redusert i pris så kan du faktisk bruke angrefristen som et pressmiddel for og få samme pris...

 

Jeg kjøpte med plasma tv som ble satt ned med 2000,- 9 dager etter min handel, og jeg skrev en lang mail om at jeg syntes dette var surt og urettferdig spesielt da jeg hadde fått opplyst om at jeg gjorde en god handel...

 

Jeg ga dem alternativet tvn i retur eller melommlegget i retur på min konto, jeg fikk 2000,-kr returnert på kontoen dagen etter ;)

 

Jeg hadde også et tilfelle med en bærbar pc som ble redusert med 800,- to dager etter mitt kjøp, jeg klagde og fikk en bæreveske og trådløs mus til maskinen min som plaster på såret :yes:

 

Firma jeg handlet fra er MPX og jeg må si de virkelig er reale :thumbup:

 

NB-Det lønner seg og følge med samt være våken på sine retigheter....

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Handlet også på mpx og fortalte dette noen dager etter jeg kjøpte at det var utrolig surt at prisen ble satt ned 1500kr bare få dager etterpå...

Dem mente dem ikke kunne gjøre noe med det og ville lide tap hvis dem ga meg mellomlegg pga dette...

Dem sa også at jeg ikke kunne bruke angrefristen ettersom jeg hadde tatt pcn i bruk :(

Lenke til kommentar
Handlet også på mpx og fortalte dette noen dager etter jeg kjøpte at det var utrolig surt at prisen ble satt ned 1500kr bare få dager etterpå...

Dem mente dem ikke kunne gjøre noe med det og ville lide tap hvis dem ga meg mellomlegg pga dette...

Dem sa også at jeg ikke kunne bruke angrefristen ettersom jeg hadde tatt pcn i bruk  :(

5944307[/snapback]

 

Det er bare tull, du har 14 dager UBETINGET angrefrist og du har full rett til å ta varen i bruk.

 

Du må kunne retunere varen i samme stand som når den kom til deg , men ellers så har du retighetene på din siden.

 

Det er mange som prøver seg på akkurat det du er opp i nå grunnet det er surt for butikken å få en brukt maskin tilbake, eller måtte retunere penger...

 

Ta en tlf til forbrukerrådet i morgen, så kan de bekrefte hva jeg skriver her!

 

Ikke gi deg du har full rett til å retunere maskinen eller få retunert beløpet i denne saken.

 

Les her http://www.netshop.no/aspx/publisher/showa...le.aspx?aid=619

 

NB- Fant ikke hos MPX men det samme gjelder for dem...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Skal ta kontakt med dem i morgen, men fikk i hvertfall beskjed at dem ikke hadde mulighet til å selge pcn som ny ettersom jeg hadde tatt den i bruk å åpnet den...

Ble utrolig skuffet over mpx etter dette men slik er jo livet :hrm:

Har jo brukt pcn i litt over en uke nå så tviler vel egentlig på at det er noe og gjøre med det nå...

Vil jo selvsagt beholde pcn ettersom jeg er utrolig fornøyd med den men er selvsagt surt med pengene...

Lenke til kommentar
Skal ta kontakt med dem i morgen, men fikk i hvertfall beskjed at dem ikke hadde mulighet til å selge pcn som ny ettersom jeg hadde tatt den i bruk å åpnet den...

Ble utrolig skuffet over mpx etter dette men slik er jo livet :hrm:

Har jo brukt pcn i litt over en uke nå så tviler vel egentlig på at det er noe og gjøre med det nå...

Vil jo selvsagt beholde pcn ettersom jeg er utrolig fornøyd med den men er selvsagt surt med pengene...

5944481[/snapback]

 

Jeg hadde brukt tvn min i 10 dager da dem ga seg, men jeg måtte sette hardt mot hardt, det har ikke noe å si at du har brukt maskinen!

 

Jeg lurte på om hva dem var mest int i, en 14 dager gammel brukt tv i retur eller gi meg penger tilbake... da kom pengene fort gitt ;)

 

Du må ikke gi deg på dette MPX bare prøver seg men de må gi seg hvis du står på ditt " du har loven på din side "

 

Du trenger faktisk ikke oppgi grunn for at du benytter angrefristen en gang, les linken i forrige post.

 

STÅ PÅ :thumbup:

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...