Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som har reist med TK's Comfort Class? Fant 8300,- til Vietnam i januar. Må si det er en veldig bra pris til å være i januar + at jeg får feiret Tết der nede i samme sleng.

 

Sjekket businessklasseprisene? Vet at det var feilprising antageligvis for ikke lenge sia, så om det bare er et par lapper over så bør man gå for det.

Lenke til kommentar
Om en bestiller en flybillett med Lufthansa, og denne skal gi 6000 miles, kan man regne om det på ett slags vis så en vet hva det blir i EuroBonus-poeng?
Poengene beregnes ikke nødvendigvis på samme måte.

 

Osl-Fra gir 200 poeng hver vei, 300 om de er SAS som flyr.

-Derifra kan du beregne avstanden per strekning som flys av Lufthansa i miles og runde opp til nærmeste hundre. Se http://www.gcmap.com/

-Så deler du på 4 for de fleste økonomireiser.

-Om det er innen Europa blir poengsummen økt eller senket slik at den holder seg på 75-250 per strekning.

-På strekninger som går utenfor Europa er det minimum 150 per strekning.

 

http://www.sas.no/en/EuroBonus/Earn-points/airlines/Lufthansa/

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

hvordan er det og vente lenge på flyplassen i Istanbul?

ser ut som jeg skal fly til Ghana får jeg ca 15timer og vente på flyplassen i Istanbul, lander ganske seint på kvelden så tviler på jeg gidder og dra inn til byen og se meg om

 

 

Istanbul flyplass er ikke noe spesielt og det å vente der 15 timer er noe jeg vil fraråde. Fin flyplass ja, men man begynner å kjede seg etter 2-3 timer. Dette her kan være av interesse.

http://www.turkishairlines.com/en-INT/help/faq/special_service_requests.aspx dvs du får gratis hotell om du har mer enn 10 timer. Det kriteriet oppfyller du.

Endret av William_S
Lenke til kommentar

hvordan er det og vente lenge på flyplassen i Istanbul?

ser ut som jeg skal fly til Ghana får jeg ca 15timer og vente på flyplassen i Istanbul, lander ganske seint på kvelden så tviler på jeg gidder og dra inn til byen og se meg om

 

 

Istanbul flyplass er ikke noe spesielt og det å vente der 15 timer er noe jeg vil fraråde. Fin flyplass ja, men man begynner å kjede seg etter 2-3 timer. Dette her kan være av interesse.

http://www.turkishairlines.com/en-INT/help/faq/special_service_requests.aspx dvs du får gratis hotell om du har mer enn 10 timer. Det kriteriet oppfyller du.

 

veldig bra og høre. så feil først

har 2 alternativer

endten 21 timer mellom flya eller 17 timer mellom flya.

 

hvis jeg velger 21 timer lander jeg rundt kl kl 17 lokal tid så har i grunn litt tid og dra inn til byen og se meg om før dra til hotellet

 

noen som vet hvor hotellet ligger?

 

noen som vet om man har sightseeing busser fra flyplassen sånn som man har i Dubai om man har en lenger stopover?

Lenke til kommentar

hvordan er det og vente lenge på flyplassen i Istanbul?

ser ut som jeg skal fly til Ghana får jeg ca 15timer og vente på flyplassen i Istanbul, lander ganske seint på kvelden så tviler på jeg gidder og dra inn til byen og se meg om

 

 

Istanbul flyplass er ikke noe spesielt og det å vente der 15 timer er noe jeg vil fraråde. Fin flyplass ja, men man begynner å kjede seg etter 2-3 timer. Dette her kan være av interesse.

http://www.turkishairlines.com/en-INT/help/faq/special_service_requests.aspx dvs du får gratis hotell om du har mer enn 10 timer. Det kriteriet oppfyller du.

 

veldig bra og høre. så feil først

har 2 alternativer

endten 21 timer mellom flya eller 17 timer mellom flya.

 

hvis jeg velger 21 timer lander jeg rundt kl kl 17 lokal tid så har i grunn litt tid og dra inn til byen og se meg om før dra til hotellet

 

noen som vet hvor hotellet ligger?

 

noen som vet om man har sightseeing busser fra flyplassen sånn som man har i Dubai om man har en lenger stopover?

 

Du burde velge 21 timer da. :) Tror du må kontakte Turkish Airlines for å høre mer om dette, i følge Gule Sider så er det norske telefonnummeret deres 64 82 05 30(går vel egentlig til kontoret deres på Gardermoen tror jeg). Men er nå der jeg ville ha begynt.

Endret av William_S
Lenke til kommentar

På Osloruten er det satt opp Airbus A330-200 (med noen friske innhopp fra en -300 av og til). Ser ut til at det er det samme som går på Frankfurt etter et raskt kikk på en vilkårlig dato i Amadeus.

 

Mellom Doha og Denpasar er det en Boeing 777-300ER som er satt opp på flere datoer jeg sjekket.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Heisann!

 

Kunne trengt litt info fra noen som har peiling på tillatt bagasje på fly. Ser flyselskaper bruker et begrep som heter "transatlantic" som blir definert som en tur over atlanteren.

 

Dog skal jeg til Thailand og blir vel ikke helt dekket av dette.

 

Flyreisen min går som følger:

- Har booket tur/retur fra Kristiansand til Bangkok. Utreise 21 februar 2012 med retur 7 mars 2012. Flyreisen her er booket i en og samme booking hvos SAS flyr tur/retur Kristiansand til Oslo og Qatar Airways flyr tur/retur Oslo til Bangkok.

 

- Sitter å tenker på å booke tur/retur Bangkok til Phuket fra 27 februar 2012 med retur 7 mars 2012. Tenkte å booke med Air Asia.

 

 

På økonomiklasse på Qatar står det 1 stk bagasje av 23kg innsjekket, dog 2x23kg på transatlantic. Kan jeg ha 1 eller 2 stk kofferter på 23kg hver på denne ruten og i så fall går det også greit med SAS innenlands i Norge?

 

Andre spørsmål blir da Air Asia. Noen som vet om jeg kan ha med 2x23kg når jeg tar en liten pit stop i Bangkok noen dager?

AirAsia tar veldig lite ekstra betaling hvis du har noen kilo overvekt på bagasjen din. I fjor sommer hadde jeg og en kompis 14kg overvekt til sammen og hun bak skranken sa vi måtte betale en del ekstra. Fryktet at det kom til å bli en del, men endte vel opp med å betale i overkant av 150kr. Dette var på den samme strekningen du skal reise, altså Bangkok-Phuket.

 

Stresset veldig på å ligge under 22kg når jeg skulle reise hjem fra Sydney med Thai. Hadde vel 5kg klær på kroppen og håndbagasjen proppa full. Fant ut så lenge du ligger en 4-5 kg over grensa, så er det fleste flyselskap ganske snille på å ikke ta betalt for overvekten.

Lenke til kommentar

På Osloruten er det satt opp Airbus A330-200 (med noen friske innhopp fra en -300 av og til). Ser ut til at det er det samme som går på Frankfurt etter et raskt kikk på en vilkårlig dato i Amadeus.

 

Mellom Doha og Denpasar er det en Boeing 777-300ER som er satt opp på flere datoer jeg sjekket.

 

 

Og det er vel teknisk stopp i Singapore også på den ruta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...