Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

hei, skal en tur til london med familien min i høstferien, er ikke spesielt shopping glad, så lurte på om det var andre ting en gutt på 17 år kunne finne på?

Man skal ikke undervurdere mating av ekornene i nedre del av Hyde Park. De er ikke særlig redde av seg og klarter gjerne opp boksebeinet om den tror det kan gi den nøtter. Morro for barn i alle aldre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg og noen kompiser tenker en liten tur neste helg (fredag-søndag/mandag). Har sett på Berlin som et mulig reisemål.

 

Hovedsaklig vil vi reise billig, men også til en by med et bra natteliv. Flybilletter under 1500 kroner er å foretrekke. Gardermoen, Torp og Rygge er aktuelle flyplasser å reise fra.

 

Noen som har noen andre forslag?

Lenke til kommentar

Jeg og noen kompiser tenker en liten tur neste helg (fredag-søndag/mandag). Har sett på Berlin som et mulig reisemål.

 

Hovedsaklig vil vi reise billig, men også til en by med et bra natteliv. Flybilletter under 1500 kroner er å foretrekke. Gardermoen, Torp og Rygge er aktuelle flyplasser å reise fra.

 

Noen som har noen andre forslag?

 

Norwegian slipper masse billigbilletter hver tirsdag kl 0900 som de selger frem til torsdag. Blir fort utplukket, så kjøp så nære slippet som mulig.

Lenke til kommentar

Hei. Skal til Kreta nå i nærmeste framtid. Noe spesielt jeg burde sjekke ut? Noe jeg burde unngå? Og noen som vet om en bra tattooeringssjappe der? Vet ikke helt hvor vi ender da vi kjøpte uspesifisert.

Du burde unngå syden-tatovering. Sjeldent flinke artister der, og hvis noe går galt ser du det ikke før den er grodd og du er hjemme i Norge.

Lenke til kommentar

Hei. Skal til Kreta nå i nærmeste framtid. Noe spesielt jeg burde sjekke ut? Noe jeg burde unngå? Og noen som vet om en bra tattooeringssjappe der? Vet ikke helt hvor vi ender da vi kjøpte uspesifisert.

 

Hold dere unna en restaurant som heter styvos/stylos eller noe i den duren. Ligger helt for seg selv i en enden og ser ganske bra ut! Men det er den altså ikke, betalte en formue for den tørreste indrefileten jeg har spist i mitt liv. Kelneren beklagde med at han egentlig var håndverker og hadde ingen aning hvordan biffen egentlig skulle se ut/smake..

 

EDIT: Milos derimot er absolutt verdt ett besøk! Nydelig restaurant.

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Sitter å kikker litt på flyreiser til Samoa, har lyst å reise dit engang. Et forslag var å fly med mew Air New Zealand via London og Auckland og nettop det strekket er satt til 26t 30m. Er dette en reel rute? Er det kanskje en mellomlanding for drivstoff som ikke vises? Trodde Newark - Honk Kong var verdens lengste rute på rundt 16t

Lenke til kommentar

Sitter å kikker litt på flyreiser til Samoa, har lyst å reise dit engang. Et forslag var å fly med mew Air New Zealand via London og Auckland og nettop det strekket er satt til 26t 30m. Er dette en reel rute? Er det kanskje en mellomlanding for drivstoff som ikke vises? Trodde Newark - Honk Kong var verdens lengste rute på rundt 16t

Tok den flighten for ett år siden. Vi slapp å ta bagasje ut og inn, men måtte gjennom en lettere enn vanlig sjekk av id før vi ble sluppet tilbake på flyet.

Lenke til kommentar

 

Er mellomlanding i Los Angeles. Virker også som om man da trenger maskin lesbart pass og ESTA godkjennelse for flighten.

 

http://www.airnewzealand.co.uk/flights-to-auckland

Se mot bunnen av siden

Du trenger ikke maskinlesbart pass for å lande/komme inn i USA.

 

Jo, såfremt du ikke har visum til USA så trenger du maskinlesbart pass for å komme inn!

Selv om du kun mellomlander i USA så må du igjennom imigrasjonen.

Lenke til kommentar

 

 

Er mellomlanding i Los Angeles. Virker også som om man da trenger maskin lesbart pass og ESTA godkjennelse for flighten.

 

http://www.airnewzealand.co.uk/flights-to-auckland

Se mot bunnen av siden

Du trenger ikke maskinlesbart pass for å lande/komme inn i USA.

 

Jo, såfremt du ikke har visum til USA så trenger du maskinlesbart pass for å komme inn!

Selv om du kun mellomlander i USA så må du igjennom imigrasjonen.

 

Hvordan kom min mor inn i USA da? To ganger i år bare.

Lenke til kommentar

Hvordan kom min mor inn i USA da? To ganger i år bare.

Enten har hun et visum, eller så har hun et makinlesbart pass.

 

To striper med tekst nederst på bildesiden, og bilde som er skrevet sammen med passer. Norge har utstedt maskinlesbare pass siden 2005 så vidt jeg vet. Det er det kun nødpass som utstedes nå som ikke er maskinlesbart.

Lenke til kommentar

Hvilken destinasjon i USA, kan regnes som den generelt sett billigste destinasjonen? Antar at vi må på østkysten, og Miami eller NYC er vel de som er billigst, eller?

 

Må komme meg til Austin rundt juletider (18.Des-3.Jan), og antar at det blir billigere med en billett innom en annen by først.

Lenke til kommentar

Hvilken destinasjon i USA, kan regnes som den generelt sett billigste destinasjonen? Antar at vi må på østkysten, og Miami eller NYC er vel de som er billigst, eller?

 

Må komme meg til Austin rundt juletider (18.Des-3.Jan), og antar at det blir billigere med en billett innom en annen by først.

Det er billig med de destinasjonene det er mye konkurranse til. NYC, Miami og Orlando hat ligget mye under 3k det siste året og siden det er konkurranse på San Fransisco har de også ligget ned mot 3k. Vil anbefale å satse på gjennomgående billett dit du skal, det er mye billigere og enklere om det blir forsinkelser.

 

Anbefaler å sjekke United, når de er billige til NYC kaster det lite ekstra å komme seg videre til andre destinasjoner i USA. Har sett Austin til 3-4k. Ellers er kan du ikke regne med å finne noe billig så sent om du skal reise ved juletider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...