Gå til innhold

Flytråden for de reiseglade


Anbefalte innlegg

Det så meget spennende ut du!

 

Sitter å vurderer om jeg skal melde meg inn i oneWorld. Blir 95% sikkert en longhaul til HKG med Cathay neste år (og de er jo med i oneworld såvidt meg bekjent?). Etter dette blir det nok heller tynt.

 

Er det verdt det? Air Pacific er vel ikke med i noen allianse såvidt jeg kunne se.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Robertaas, dette spørsmålet er hovedsakelig rettet mot deg, men andre kan svare også.

 

 

Hvor mye penger bør jeg regne med å bruke på Fiji, i løpet av en 14 dagerstur? Jeg vet jo at dette er rimelig individuelt. Det er jo slik at maten er inkludert i denne pakken (overnatting også, men kommer til å oppgradere til bure, så blir nok noe dyrere). Flybilletten er også svindyr. :thumbdown: . Vi har rundt 30.000 hver å rutte med til denne turen, burde det holde eller skal vi spare enda mer?

Lenke til kommentar

Du trenger ikke oppgradere til bure over hele linja. Mange av stedene vil ha separate rom som har litt høyere standard enn dorm, det er jo også med som en standard oppgradering med pakken dere reiser med. Utover det er det faktisk ikke så mye å bruke pengene på på øyer hvor mat og drikke er inkludert. Om du skal dykke eller drive med "big game fishing" hvor dette er tilgjengelig så flyr tusenlappene derimot raskt.

 

Regner med at 30.000 kun er for selve oppholdet. Flyreisen vil jo koste ca. 10.000 per pers og 12 dagers pakken med dobbeltrom vil også koste ca. 10.000 per pers. Om dere skal ha noen ekstra dager noe sted må dere også regne inn det. Ellers må dere forvente å måtte betale full pris om dere skal oppgradere fra dobbeltrommene i pakken til bure og da blir det fort 2000 kroner ekstra per natt.

 

Om 10.000 er nok til 12 dager med eventuelle oppgraderinger av rom, bar-regning hvor alt ikke er inkludert, dykking, fisketurer, ekstra utflukter og souvenirer er veldig individuelt.

 

På selve oppholdet tror jeg vi brukte ca. 45.000 på 4-5 uker med lokalkunnskap og meget moderat forbruk. Og det var uten noe dorm.

Lenke til kommentar

Tips til hvordan få billigst mulig billett en vei fra KRS (Kjevik, Kr.sand) tiL PDX (Portland, OR, USA) rundt 5 august?

Er kanskje lettere å fly til SEA, og så innenriks ned til PDX? SAS hadde jo direkteruter fra CPH før, men sluttet dessverre med de. Tror dog at dette kan være et godt alternativ, vi fløy til SEA når vi skulle til Portland, og så leiebil ned.

Lenke til kommentar

Men jeg er begynt å vurdere Kambodsja i steden for Fiji. Jeg tenker egentlig Fiji som mer et stopover på en jorda rundt-reise, og for en 14 dagers tur er Fiji meget langt borte. Mister jo minimum 2-3 dager kun på reise. Kambodsja er mye mer tilgjengelig og Angkor Wat er spennende. Samt penger er et aspekt her.

Lenke til kommentar

Er det RTW-billett med Star Alliance du har kjøpt Roberto?

 

Hadde vært spennende å gjøre noe slikt, men tror vi ender opp med en tur til Afrika (Tanzania) neste sommer for å se der mamma gikk på skole og se hvor bestefar har jobbet etc. Blir spennende, sikkert fjelltur til Kilimanjaro også, og en del andre ting. Gleder meg virkelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...