Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Valg av ny 50cc


Anbefalte innlegg

Er en gutt på 15 som skal kjøpe moped, men jeg vet ikke hvordan moped jeg skal kjøpe... Men jeg skal enten ha en racing sykkel (hvis det kan kalles det) eller en supermotard og prisen skal helst ikke overstige 16-17 000kr.

 

Veldig fint hvis dere begrunner hvorfor akkurat den mopeden... Har sett på MH RX, den er jo ganske aktuell med tanke på pris og tilstand. Peden skal ikke trimmes!

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil annbefale Derbi GPR pga egen erfaring :)

 

Jeg hadde kamerater som skrudde støtt og stadig (disse kjørte Aprillia, MH, Suzuki osv, osv), mens jeg ikke hadde noe problemer med min de to årene jeg hadde den :)

 

Helt sikkert flere her som kan komme med sine erfaringer, men kjente ikke mer enn 1 (en) som hadde Derbi (nok en grunn til å velge den), mens han heller ikke hadde noe problemer (scooter dette da)

Lenke til kommentar

er ikke noe feil med am6 i hele tatt! er bare idioter som sier det fordi de klarer å feil gire og sånn siden det er fri mellom hvert gir. eller fordi de har slengt på en sylinder på orginal veiva og forventer at den skal tåle det....

 

kjører du orginalt eller uplombert skulle du aldri ha noe problem med am6 i hele tatt =)

 

On topic: prøv å få tak i MH rx eller no, dem får du fine til den prisen der, er du ekstra heldig finner du kanskje en aprilia RS. (absoultt den diggeste sykkelen uten tvil! å nei jeg kjører ikke rs)

Lenke til kommentar
Men har drevet og lest på mange forumer, og dem sier mye stygt om Am6 motorer, men alle som sier noe negativt har trimmet. Jeg skal jo selv ikke trimme, men hva er da problemet?

5900691[/snapback]

 

 

altså.. am6 er generelt ikke noe dårlig motor, men den tåler ikke hard trim!! men mange gjør den feilen av og kjøpe effektanlegg til am6 uten å kjøpe trimveiv.. da driter du deg ut!! da varer ikke motoren lenge.. men hvis du kjøper veiv eller kjører orginal er am6 beste motoren ever! jeg har trim og veiv og har ikke hatt NOEN problemer i det hele tatt med motoren... har kjørt den sånn 2 sesonger nå.. har akkurat begynt på en tredje;)

Lenke til kommentar

Takker og bukker! Så AM6 motoren er bra, så lenge du ikke hardcore_trimmer den. Men sånn det ligger an så blir det nok MH Rx, hvis ikke jeg feks finner en fin tzr til en overkommelig pris....

 

BTW: Er det sant som ryktene sier at veiva på aprilla`ene ryker med en gang? Kjenner nemlig en som driver en mc sjappe og han sier at det ikke er noe å satse på, er det noe å høre på?

Lenke til kommentar
Takker og bukker! Så AM6 motoren er bra, så lenge du ikke hardcore_trimmer den. Men sånn det ligger an så blir det nok MH Rx, hvis ikke jeg feks finner en fin tzr til en overkommelig pris....

 

BTW: Er det sant som ryktene sier at veiva på aprilla`ene ryker med en gang? Kjenner nemlig en som driver en mc sjappe og han sier at det ikke er noe å satse på, er det noe å høre på?

5921359[/snapback]

 

 

Aprillia , Reiju, Yamaha , Furia ( MH RX ) bruker de samme motorene , som er Minarelli AM6.

 

Bare ta det med ro, motorene ryker ikke, sålenge du kjører med olje, girer med clutch og ikke kjører ned i en bakke i 70, og slenger den i 1gir.

 

Eller som noen sier, setter på den største trimmern på orginal veiva elr dysa.

 

Det beste og billigste valget er en Honda MT5. kjører du med Olje på maskin, og i bensina, så kan den vare til du stryker med.

 

Den funker i 10år med den største trimmeren på , og utrolig lenge med ren hardkjør. Evighets maskin rett og slett. Billige er de og.

 

Sats på en Am6, imat du er nerd. :p

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Velg Derbi senda så klart :D Jeg å en kompis har en sånn, går utrolig bra med effektanlegg. kjenner en som har en Mh rx, han har skrudd å skrudd på den. Virker som han kjører i en dag å skrur i en uke. største pisset jeg har vært borti.

+ motoren til derbi er knall bra, veiva er vell ballansert til 14000 rpm eller noe sånt :D

Gå for Derbi senda eller en annen Derbi. Kommer ikke til å angre. gjorde ikke jeg :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...