Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Golf 87' 1,8GL - tips ?


Anbefalte innlegg

Heisann! Siden jeg er helt ny på bilfronten når det gjelder å eie bil (les:17,5år) lurte jeg på om noen mennesker kunne være så vennlige å hjelpe meg litt igang :)

 

Bilen blir mest sannsynlig en Grå 1987 modell Golf II med 140.000km på telleren. Motoren er en 1,8liter på 90hk. Det er GL-utgaven med soltak, servo og det som hører med.

Jeg er interessert i å høre litt hva man kan gjøre interiørmessig og med det utvendige, og skriv gjerne opp prisen på ting du foreslår :) Motormessig er det selvfølgelig lite å gjøre, og heller ingen vits å legge masse kroner i det, men nytt eksosanlegg og luftfilter (montering? pris?) kan jo være av interesse..

 

setter pris på alle svar :)

Endret av vegard_S
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med feks:

 

88-dører (Dører uten det lille trekantvinduet foran) 700-1000kr

90-fangere (Orginale fangere som kom på 90 modellene) 2000kr

Feite felger med dyyp kant :) (Type 9x16)5-10 brukt

Mye senk 3000-10000

effektanlegg (Jeg har et simonsanlegg. Kosta meg 3600kr for et komplett på bilxtra. Lyden er jeg veldig fornøyd med!)

KN-filter

GTI eller Corrado interiør (Corrado interiøret må moddes litt, men det er helt vannvittig fett! Koster ca. 2000kr brukt)

Crystal clear baklykter 799kr

Krystall klare frontlykter og blinkers ca. 1000kr

 

 

Sånn ellers er det jo en haug med andre mods du kan gjøre om du kan sveise og sånnt, men det er jo fort mer omfattendes.

Endret av Pallesen
Lenke til kommentar

Er vel en ganske standard oppskrift som blir beskrevet der ja. Finnes jo haugevis med deler til mk2 som kan brukes. Spørs jo helt hva du søker.. Det finnes jo alt fra "orginal" 90look som beskrives her til fullt stylingkit med frontfangere, leppe, sideskjørt, bakfanger, defuser til bakfanger, vinger, speil osv osv.

 

Så gi oss litt input på prisklasse og hva slags "stuk" du vil ha på bilen.

 

Eksos koster som nevnt mellom 3500-4000kr for de litt billige anleggene og opp til 15000 for de dyrere. Luftfilterkit fås til rundt 1000lappen. Jeg kan være behjelplig med å skaffe det meste av nye deler iallefall, da jeg sitter på en del kontakter etterhvert. :)

 

Magnus

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...