Gå til innhold

Hardware.no søker IKT-lærling


Anbefalte innlegg

Hardware.no har hatt lærlinger i bedriften siden 2003, og har de siste årene tatt inn en ny lærling hver høst. Driftsavdelingen består av to fulltidsansatte, to lærlinger og flere på deltid. Til høsten har vi en ledig stilling som IKT-lærling.

 

Hos Hardware.no vil du jobbe med varierte arbeidsoppgaver innen drift og utvikling. Alle våre servere kjører Linux operativsystem, men vi har også et kontornettverk som i hovedsak kjører Windows. Vi jobber mye med utvikling av webtjenester hvor vi hovedsaklig benytter PHP og MySQL.

 

Følgende kvaliteter vil bli vektlagt hos deg som søker:

- Du må ha fullført VK1 IKT-driftsfag

- Interesse for datateknologi

- Kompetanse på Linux

- Erfaring med et eller flere av disse emnene: PHP, MySQL, XHTML, CSS

- Pliktoppfyllende og moden

 

Oppstart for læretiden er høsten 2006.

 

Send inn din søknad med CV til oss på epost til [email protected]

 

For ytterligere informasjon, still spørsmål i denne tråden, eller kontakt Amund Espelien, [email protected], mobil 970 72 033.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Syntes det var veldig høye efaringer som ønskes:

 

Følgende kvaliteter vil bli vektlagt hos deg som søker:

- Du må ha fullført VK1 IKT-driftsfag

- Interesse for datateknologi

- Kompetanse på Linux

- Erfaring med et eller flere av disse emnene: PHP, MySQL, XHTML, CSS

- Pliktoppfyllende og moden

 

Er ikke dette emner man skal lære under lærlingperioden?

Lenke til kommentar
Jeg går VK2 serviceelektronikk data og kontortekniske systemer, da må vel jeg kunne søke på plassen, eller?

5984068[/snapback]

 

Nei er bare for de som går IKT-Driftsfag

5984079[/snapback]

Men jeg får jo bedre IKT-kompetanse ved å gå serviceelektronikk enn IKT-driftsfag.

5984089[/snapback]

 

Hvorfor mener du det?

 

 

Trur egentlig det kommer ann på hvordan skole man går på, finnes skoler som har IKT driftsfag som har skikkelige idioter som ikke kan en møkk lærere og det finnes skoler med lærere som kan ting, er nok akkurat det samme på VK2 serviceelektronikk. så kanskje en elev fra serviceelektronikk kan være bedre utdannet enn en som har gått på ikt-driftsfag. men generelt lærer man mye mer om data (det som hardware.no er ute etter) på IKT-Driftsfag.

 

Blir jo mer reprasjon av kopimaskiner og sånt på serviceelektronikk

Endret av Dennis87
Lenke til kommentar
Jeg går VK2 serviceelektronikk data og kontortekniske systemer, da må vel jeg kunne søke på plassen, eller?

5984068[/snapback]

 

Nei er bare for de som går IKT-Driftsfag

5984079[/snapback]

Men jeg får jo bedre IKT-kompetanse ved å gå serviceelektronikk enn IKT-driftsfag.

5984089[/snapback]

 

Hvorfor mener du det?

 

 

Trur egentlig det kommer ann på hvordan skole man går på, finnes skoler som har IKT driftsfag som har skikkelige idioter som ikke kan en møkk lærere og det finnes skoler med lærere som kan ting, er nok akkurat det samme på VK2 serviceelektronikk. så kanskje en elev fra serviceelektronikk kan være bedre utdannet enn en som har gått på ikt-driftsfag. men generelt lærer man mye mer om data (det som hardware.no er ute etter) på IKT-Driftsfag.

 

Blir jo mer reprasjon av kopimaskiner og sånt på serviceelektronikk

5984188[/snapback]

Tro hva du vil, man får like god IKT-kompetanse på serviceelektronikk, dessuten har jeg ikke reparert en eneste kopimaskin siden jeg begynte. Man lærer å sette opp og vedlikeholde servere og nettverk, samt vet man mer om hva som foregår inne i utstyret.

Lenke til kommentar
Syntes det var veldig høye efaringer som ønskes:

 

Følgende kvaliteter vil bli vektlagt hos deg som søker:

- Du må ha fullført VK1 IKT-driftsfag

- Interesse for datateknologi

- Kompetanse på Linux

- Erfaring med et eller flere av disse emnene: PHP, MySQL, XHTML, CSS

- Pliktoppfyllende og moden

 

Er ikke dette emner man skal lære under lærlingperioden?

5984071[/snapback]

 

Bra jobb, høyere krav :)

 

For å få lærlingeplass som er bra, som med jobb, må man forvente å ha gode kunnskaper. IKT-Driftsfag, en et-årig linje med et begynnernivå som er null blir desverre litt spinkelt en god del plasser.

 

Det står heller ikke i kravene at du skal være ekspert, det er klart du lærer _mye_ i løpet av de to årene, men noe må man også kunne fra før.

 

Ved å stille krav til kompetanse er det også mye lettere å finne en person som kommer til å trives, og som resten av de som jobber her vil trives med. Personlig syntes jeg det var positivt med krav, da vet man at bedriften er målbevist og ikke bare tar inn lærling for syns skyld. Man vet at man får jobbe med noe som er interessant.

Lenke til kommentar
Syntes det var veldig høye efaringer som ønskes:

 

Følgende kvaliteter vil bli vektlagt hos deg som søker:

- Du må ha fullført VK1 IKT-driftsfag

- Interesse for datateknologi

- Kompetanse på Linux

- Erfaring med et eller flere av disse emnene: PHP, MySQL, XHTML, CSS

- Pliktoppfyllende og moden

 

Er ikke dette emner man skal lære under lærlingperioden?

5984071[/snapback]

 

Jeg gikk IKT-Driftsfag første år det ble lansert i norge som stuide.. det va lite jeg lærte untatt teori men en ordentlig data freak som det alltid er noen av på ikt?? har vel vært boti alt her og har vel sikkert sin egen linux server med php og mySQL vertfall...

 

Burde bare mangle at folk ikke kunne mere enn detta. :p

 

 

edit

hardware.no skiller hvertfall ut dem som kan noe fra dem som bare har lest teorien og ikke gjort noe selv ;)

Endret av dib
Lenke til kommentar
Syntes det var veldig høye efaringer som ønskes:

 

Følgende kvaliteter vil bli vektlagt hos deg som søker:

- Du må ha fullført VK1 IKT-driftsfag

- Interesse for datateknologi

- Kompetanse på Linux

- Erfaring med et eller flere av disse emnene: PHP, MySQL, XHTML, CSS

- Pliktoppfyllende og moden

 

Er ikke dette emner man skal lære under lærlingperioden?

5984071[/snapback]

Syns ikke det var altfor høye krav.

Det meste av dette kan jeg fra før av (med unntak av Linux som jeg ikke har brukt så mye). Og jeg går ikke IKT.

Lenke til kommentar
Jeg går VK2 serviceelektronikk data og kontortekniske systemer, da må vel jeg kunne søke på plassen, eller?

5984068[/snapback]

 

Nei er bare for de som går IKT-Driftsfag

5984079[/snapback]

Men jeg får jo bedre IKT-kompetanse ved å gå serviceelektronikk enn IKT-driftsfag.

5984089[/snapback]

Jeg bare lurer på hvor mye du lærer av programvare og slik ved å gå serviceelektronikk?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...