Gå til innhold

TES: Hvordan kjøper man hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg går rundt i de forskjellige byene så ser jeg at noen hus er til salgs, men hvordan kjøper man egentlig ett?

Takker for svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Counten? Hva mener du? Og hvor er det største/fineste husene plassert? Går det an å låse døren til sitt eget hus?

Skrevet
viss du legger fra deg ting i huset ditt? ligger dem der når du komer tilbake og slik? leggers dem på gulvet eller i kasser?

5856650[/snapback]

Jeg har ikke mistet noe enda... senga/gulvet er full av sverd og piler osv... Det er der hver gang jeg går inn...

Skrevet

Får min del, drepte eg ein pirat i sitt skip. Fant nøkelen på liket, og VOLA. Eg eier eit hus. (gøymer sjølvsagt liket :) )

Post 1500

Skrevet (endret)

Som nevnt, i alle byene (bortsett fra Anvil og Imperial City) kjøper man hus ved å snakke med greven/grevinnen som er der (du finner dem i byens borg, som du kan "rask-reise" til direkte).

I Imperial City skaffer man seg hus ved å snakke med dama i "Merchant's Office" (noe i den duren), som du finner i handelskvartalet i byen. Huset der er spillets billigste (2000 gull), men samtidig også det minste og "styggeste" (du kan dra til "Three Brothers"-sjappa og kjøpe inn møbler og invetar).

I Anvil kjøper man seg et stort og nokså pent hus for 5000 gull (sannsynligvis spillets billigste i forhold til størrelsen) ved å snakke med eieren. Han vandrer rundt i byen. Prøv å snakke med innbyggerne eller sjekk innom hotellet fra tid til annen, så finner du han raskt. Du finner også ut at det foregår ting der, uten at jeg skal røpe mer. :)

Andre hus koster alt fra 10.000-25.000 gull. Tror ikke det finnes noen som er dyrere enn 25.000.

Håper dette hjalp deg litt på vei. :)

EDIT:

Prøvde å snakke med en count om hus-kjøp en gang, han sa bare at det ikke var noe som burde diskuteres blant venner.

Da bruker du ganske enkelt emo-ikonet nederst i venstre hjørne. ;)

Endret av Hr. Jenssen
Skrevet

Det beste og fineste huset tror jeg du finner i Skingard.. Snakk med han grønne fyren på slottet, bruk gjerne spell for å få han til å like deg, huset koster 25. 000 kr, ++ utgifter til interiør..

Personlig synest jeg huset mitt ble svært flott:)

Skrevet

Du sikter simpelthen på et lem hos et lik, og holder inne Z, som er "grab"-tasten. Med den kan du løfte opp og flytte på ting, dra på lik, osv.

Om du skal dra på et lik, er det anbefalt at du trykker CAPS LOCK og CTRL først, slik at du sniker deg. Det er lett å "miste" liket når man løper og dreger det, om du skjønner hva jeg mener.

Z er forresten en ganske så uegnet tast for slikt. Jeg har flyttet den til en av tommeltastene på musa mi. :)

Skrevet

Du kan faktisk få et hus av en count. Nå husker selvfølgelig ikke jeg annet en at det er en av byene nederst på kartet. Questen du får huset som belønning for omhandler en Orc som vil være Knight. Huset ligger ikke inni byen men noen sekunders ridetur utenfor byporten.

Du får også et skjold og tittelen Knight of The White Stallion.

Ja, også må du dele huset med den Orcen da, men hun er jo bare hyggelig.

Skrevet

Er nok sant det også, ja. Likevel kan du skaffe hus inni byen der også.

The White Stallion-huset er jo bra, det. God plass og kister som man kan lagre stuff i. Er vel den sørligste byen at vi får dette oppdraget.

Skrevet

The White Stallion-huset er jo bra, det. God plass og kister som man kan lagre stuff i. Er vel den sørligste byen at vi får dette oppdraget.

5859400[/snapback]

Hvor er dette huset? og hva koster det? det virket som et pasligt og koseligt hus for meg :p

Skrevet

5859400[/snapback]

Hvor er dette huset? og hva koster det? det virket som et pasligt og koseligt hus for meg :p

5859550[/snapback]

Huset får du gratis etter at du har tatt 2 quests sammen med den orcen. Du deler da huset sammen med hun orcedama. Artig med litt selskap i huset og da.

Du får questen i en av de nederste byene på kartet av en Count.

Han satt i kirka når jeg fikk den, ikke i county hall.

Skrevet

OT: Hva er å persuade? Driver på den missionen og jeg får beskjed om at jeg må gjøre det:S Har det noe å gjøre med de knappene i nederste venstre hjørnet? Isåfall, hva?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...