soccet Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 (endret) Hvis jeg har sett riktig, så skal ubuntu dapper drake komme med MythTv i selve distroen. stemmer dette?? En ting til jeg lurer på er hvorfor er det så sinsykt mange forskjelige linux distroer? Alle snakker vel likt utenom div pakkefiler?? "etter som jeg har skjønt." Hvorfor ikke bare ha noen få forskjelige og bruke samme pakkelagere?? Jeg har brukt linux i bare en mnd, og det blir bare mer og mer interesangt, men skjønner at jeg har valgt en vanskelig vei å gå. he Takker for svar Hilsen en nybegynner.... Endret 28. mars 2006 av soccet
dabear Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Mythtv ligger i reposioriene ja, bjorninge@LappyDapper:~$ apt-cache search mythtvlibmyth-0.18.1c2a - Common library code for MythTV and add-on modules (runtime) libmyth-0.18.1-dev - Common library code for MythTV and add-on modules (developm ent) mythbrowser - A small web browser module for MythTV mythdvd - DVD add-on module for MythTV mythgallery - Image gallery/slideshow add-on module for MythTV mythgame - A game frontend (xmame, snes, nes, pc) module for MythTV mythmusic - Music add-on module for MythTV mythnews - An RSS feed news reader module for MythTV mythphone - video conferencing add-on module for MythTV mythplugins - Wrapper package for MythTV plugins. mythtv - A personal video recorder application (client and server) mythtv-backend - A personal video recorder application (server) mythtv-common - A personal video recorder application (common data) mythtv-database - A personal video recorder application (database) mythtv-debug - Debugging symbols for MythTV mythtv-doc - A personal video recorder application (documentation) mythtv-frontend - A personal video recorder application (client) mythvideo - A generic video player frontend module for MythTV mythweather - Weather add-on module for MythTV mythweb - Web interface add-on module for MythTV bjorninge@LappyDapper:~$ Dapper kommer offisielt ut første juni
pgdx Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 (endret) En ting til jeg lurer på er hvorfor er det så sinsykt mange forskjelige linux distroer? Kanskje både styrken og svakheten til fri programvare. Når man har fri programvare (blant annet at man har rett på kildekoden og at man kan gjøre stort sett hva man vil med den), kan hvem som helst som føler for det, lage sin egen distribusjon. Det har til og med hvert snakk flere ganger om å lage en egen her på forumet, uten at det har tatt helt av. Noen distribusjoner blir mer vellykket enn andre, og det er de vi konsentrerer oss om. Noen distribusjoner konsentrerer seg om ytelse, noen på sikkerhet, noen på brukervennlighet andre på stabilitet. Derfor har man et så vidt spekter av forskjellige distroer. Ønsker du å lage en distro som du tror kan være sikrere enn SELinux, kan du jo begynne å studere kildekoden dens og basere en ny distro på den med de endringer du føler trengs, og så gi den ut, og vips, en ny distro på markedet. Distroer å legge merke til: Debian Ubuntu og Kubuntu Fedora Core Red Hat Mandriva Slackware Gentoo SuSE Arch Linux Alle snakker vel likt utenom div pakkefiler??Det er nettopp dette som er så fint med åpne standarder, og det er ikke noe grunn til at ikke Windows kan snakke samme språk.Hvorfor ikke bare ha noen få forskjelige og bruke samme pakkelagere?? Vel, 1, etterspørsel, 2, fordi pakkestyrerne er noe av det viktigste, og det er en av grunnene til at folk velger de distroene de gjør.Jeg har brukt linux i bare en mnd, og det blir bare mer og mer interesangt, men skjønner at jeg har valgt en vanskelig vei å gå.Lykke til videre Portal: Free Software Endret 29. mars 2006 av drange
ways Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 jeg kjører dapper (testing) på laptopen min, og det ser veldig bra ut. endelig har gnome fått full støtte for batterihåndtering. og wlan funker som aldri før (ipw2200).
Ueland Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)
kyrsjo Skrevet 29. mars 2006 Skrevet 29. mars 2006 Whaaat? Hvordan går det med patenter og slikt da? Mythtv ligger i reposioriene ja,bjorninge@LappyDapper:~$ apt-cache search mythtvlibmyth-0.18.1c2a - Common library code for MythTV and add-on modules (runtime) libmyth-0.18.1-dev - Common library code for MythTV and add-on modules (developm ent) mythbrowser - A small web browser module for MythTV mythdvd - DVD add-on module for MythTV mythgallery - Image gallery/slideshow add-on module for MythTV mythgame - A game frontend (xmame, snes, nes, pc) module for MythTV mythmusic - Music add-on module for MythTV mythnews - An RSS feed news reader module for MythTV mythphone - video conferencing add-on module for MythTV mythplugins - Wrapper package for MythTV plugins. mythtv - A personal video recorder application (client and server) mythtv-backend - A personal video recorder application (server) mythtv-common - A personal video recorder application (common data) mythtv-database - A personal video recorder application (database) mythtv-debug - Debugging symbols for MythTV mythtv-doc - A personal video recorder application (documentation) mythtv-frontend - A personal video recorder application (client) mythvideo - A generic video player frontend module for MythTV mythweather - Weather add-on module for MythTV mythweb - Web interface add-on module for MythTV bjorninge@LappyDapper:~$ Dapper kommer offisielt ut første juni 5829807[/snapback]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå