Gå til innhold

Tråden for oss konsollsamlere!


capy

Anbefalte innlegg

Som den SEGA samleren jeg er vil jeg gjerne dele mine viktigste ressurssider til bruk i hobbyen min (i håp om å smitte flere) ;)

 

http://sega-16.com - Nyheter, tester og lister over 16-bit sega spill.

http://rfgeneration.com - Nyheter om alle typer konsoller + stort samlermiljø med mulighet for å opprette egen samlingsdatabase.

http://retro1.no - Sannsynligvis norges største retrospillmiljø.

http://www.whipassgaming.com/genesislinks.html - linker til mange sider med fokus på SEGA 16-bit

 

- Commandore 64
*kremt*

 

Og om du ikke skjønte hva han kremtet for kan du prøve å lese på maskinen og se om det står Commandore eller noe annet der... ;)

 

Den er jo strengt tatt ikke en konsoll heller, med mindre det er Commodore 64 GS.

 

Jeg skal begynne og samle men har problemer med og finne billige/ok priser og steder de selger.

 

Ebay er vel stedet du finner flest konsoller og spill til OK priser, men fraktpriser fra utlandet kan være skremmende. Ellers bruker jeg selv følgende kilder for mine retrospill:

ebay.co.uk

ebay.com

ebay.de

qxl.no

finn.no

tradera.se

retro1.no

+ div loppemarked, bruktsjapper og ikke minst: venner, slekt og kjente som ikke er interessert i å beholde gamle konsoller og spill lengre.

 

Dere som har spilt mye gamle spill, burde helt klart se reviewene til han her: http://www.youtube.com/user/jamesnintendonerd?ob=4

 

Geinalt og morsomt. :!:

 

Er ikke helt fan av måten han presenterer ting på, men han har sine gullkorn her og der. Kan derimot ikke begripe hvorfor han har blitt et så stort fenomen på verdensveven.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
  • 1 år senere...

Jøss, visste ikke at en slik tråd fantes her, men er glad at jeg har funnet den!

 

Starter først med å si at man er en IVRIG konsoll-nørd, for å si det på den måten. Er snart i 30-årene, men allikevel så spiller konsollspill den dag i dag...

 

Så over til selve listen over konsoll som jeg har "samlet" opp gjennom årene (ingen spesiell rekkefølge):

+ Amiga

+ Super Nintendo

+ Super Famicom

+ Sega Master System

+ Sega Mega Drive / Sega Genesis

+ Sega Saturn

+ Playstation / PSX

+ Playstation 2

+ Playstation 3 (JP/NTSC-versjon)

+ Game & Watch

+ Gameboy

+ Gameboy Advance Color

+ Gameboy Advance SP

+ Famicom

+ Nintendo

+ Nintendo Gamecube

+ Nintendo DSL

+ Nintendo DSi

+ Nintendo 64

+ Nintendo Wii

+ Dreamcast (denne har jeg, men har "lånt" den bort... -_-)

+ Famicom Disk System (denne fungerer ikke lenger og jeg vet ikke hvor jeg har gjort av den....)

+ Sega GameGear (du vet, den håndholdte)

+ SNK's NeoGeo

+ Xbox

+ Xbox 360

 

Konsoller jeg hadde en liten stund:

+ VirtualBoy (useless crap med horrible spill...)

+ Jaguar

+ Nintendo 64DD

+ PSP

+ Commodore 64

 

Hvor mange spill jeg har til de ulike konsollene blir kanskje litt mye å nevne, men er sikker på at total antallet er på godt over 1000 titler, om ikke flere... Boden og mørkeloftet er stappet med konsoll og ikke minst KABLER.......... -_-

 

Som en kanskje ser, så har jeg et par japanske konsoller. Dette har jeg fordi jeg foretrekker å spille spill så snart og fort som mulig. Heh, kan trygt si at tålmodigheten når det kommer til å vente spill ikke er til stede hos meg, tydeligvis.

 

De konsollene jeg har hatt, har jeg bare ikke gadd å ha mer, så da har jeg gitt de bort eller solgt de.

 

Har også med tiden chippet en del av konsollene for å spare penger... men det stopper ikke meg i å ha en GOD del originaler for det om!

 

Har riktignok PC også, men eier nesten ingen spill til de, såeh...

 

Skal selvfølgelig komme med bilder av så og si ALT etterhvert, men dere får dy med Nintendo-samlingen min så langt. Bare vær tålmodig, så kommer det nok flere bilder etterhvert.

 

Og ja, Game & Watch er vel strengt tatt ikke en fullblods konsoll, men men... var noen oky tur-spill til den man hadde det gøyale tider med når man var liten.

 

Og ja, det er noen konsoller jeg har flere enn 1 eksemplar av. Dette gjelder da hovedsaklig for Nintendo, SNES, PS2, GBA SP og NDSL. Stort sett så har jeg flere av samme pga. multiplayer-funksjoner på enkelte spill, men også fordi jeg liker fargen OG fordi noen har gitt meg en konsoll ekstra. :p

 

Så ja, her er iallefall ET PAR bilder (har inkludert et par av søster sine konsoller/ting også med her, men det ser dere vel...):

* kommer snart med de ! *

Lenke til kommentar

ja faen,han angry video game nerd,han ruler. søk på han på google. Han har så syk samling på konsoller og spill. Han gjør det beste reviewsa på konsoller og crappy games. Hver gang jeg føler for og se på hans videoer. han har oddysi,intelli vision,collecovision,atari 2600,5200,7600,virtuaboy,NES,SNES,gameboy,virtuboy,N64,PS1,Commadore og sikkert flere. Et must se for alle konsollsamlere og som vil tas tilbake i tid med spill og konsoller.

 

Selv har jeg bare

NES

PS1

PS2

PS3.

Endret av zlpw0ker
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Samler litt selv av maskiner fra 70 og 80-tallet, har følgene:

Sega Master System (6 spill)

Sega Master System II

NES (15 spill)

SNES (7 spill)

N64 (mangler spill og kontrollere)

GameBoy (har bare en prototype av Pokemon Silver)

Atari 2600 (4 spill, originale kontrollere mangler)

Philips E-Sports (fra midten av 70-tallet tror jeg, pong maskin)

Commodore 64 (12 spill)

Commodore 64C

Amiga 500 (ukjent antall spill)

Amiga 1200 (med harddisk, 80mb)

Kontiki-100 (norsk maskin fra 1984)

Wyse PC+ (PC fra 1984 med DOS v4, 4MHz CPU)

 

Hadde GameBoy Color (mørke grønn) og Advance (gjennomsiktig) med mange spill, men disse lånte en kompis for en stund siden og viser seg nå at disse ble kastet av foreldrene. Temmelig kjipt siden jeg enda har alle eskene osv fra når dette ble kjøpt. Får se om jeg får tak i samme enhetene og spillene i mint condition en dag (mine var det, passer veldig godt på tingene mine.)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Blir en lettvekter i forhold til mange her ser jeg.

 

Har for øyeblikket PS3, Wii, X360, PS2, Dreamcast, PSP og DS med en god del spill til hver. tillegg en ganske stor samling PC-spill fra tidlig 90-tall og oppover. Har tidligere hatt Gamecube, Xbox og NES, men har beholdt en del av de mest klassiske spillene, type Super Mario Bros. 3 og Halo 1.

 

Satser spesielt på Dreamcast hvor jeg føler jeg har alt det essensielle, men har en drøm om å skaffe ALLE spillene som er utgitt i Europa, men det får eventuelt bli når jeg har fått litt bedre økonomi og plass...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Morsom tråd.

Jeg er nok også en lettvekter, men jeg har ikke mål om å eie alt. Jeg prøver bare å kjøpe opp det jeg har eid tidligere og har et forhold til. Det jeg har til nå er:

 

C64c med datasette og 1541-II diskettstasjon. Noen orginale spill, men mest kopier. Akkurat som når jeg var ung.

 

Amiga 500 med ekstra diskettstasjon og 512kb ram. Noen orginale spill, men mest kopier.

 

Amiga 1200 med "uorginal" hd og 4mb ekstra ram.

 

Snes med noen få spill

 

Nintendo 64. Har egentlig ikke et forhold til N64, men nevøen min skulle kaste sin så jeg overtok den i stedet

 

Playstation2 med ca 20 spill. Venter nå en nettverksadapter i posten slik at jeg kan sette inn en hd og legge alle spillene mine på den. Så slipper jeg at laseren og platene blir ødelagt.

 

Xbox med modchip og stor hd, ingen orginale spill

 

Wii, softmoddet og modchip. Har ca 6 orginale spill som jeg kan spille rett fra hd og slipper at laser og plater blir ødelagt.

 

 

Vil ha:

Sega mega drive

NES

Kanskje PS3

Lenke til kommentar
  • 8 år senere...

Hei,

Fant nylig en atari 2600 jr (strek med farger), med 2 joystikker og en slik ting man kan sette mange kassetter i og koble i der kassetten normal sitter. Typ en cdveksler for konsollen. Kjøpte den med 4 spill; super mario bros, asteroids, pinball og space invaders.

 

Jeg har testet det og det fungerer. "Veksleren" mangler noen knapper, men fungerer.

 

Noen som har noen ide om hva jeg kan selge det for? Gav vel 100 kr for hele pakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...