Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Justering av drivstoff og luftinntak; Fiat Uno


AgUr

Anbefalte innlegg

Jeg har en 1986 Fiat Uno 60s, og hvis jeg slår av choke så kveles bilen hvis jeg slår på blinklys, langlys, vifte, eller noe annet som bruker strøm. Den har for lavt turtall på tomgang fra før så det er ikke alltid den klarer å stå på tomgang hvis jeg har kjørelys på heller. Motoren er ordentlig varm (ca 90 grader) så det er ikke at jeg slår av choke for tidlig.

 

Dette er et stort problem for meg i blandt annet rundkjøringer, når jeg skal kjøre inn på en ny vei, når jeg må stoppe for fotgjengere/biler, og generelt til alle tidspunkt jeg må tråkke inn koblingen (clutch-en for de som skal ha det på engelsk).

 

Jeg har funnet skruene for å justere drivstoff og luftinntaket på forgasseren, men jeg har ikke manualen og har ingen anelse på hvilke som er til hva. Derfor trenger jeg enten en henvisning til en nettside der jeg finner bilder eller detaljert forklaring om hvilke skruer som er til hva.

 

En av skruene var stillt på maks, og jeg har en anelse om at det er drivstoff for jeg har en anelse om at motoren drukner i bensin, så jeg har skrudd den ned litt, men jeg tror jeg må kjøre på med litt ekstra luft for det hjelper fortsatt ikke nok på tomgang. Hvis jeg slår på bare littegrann choke så går den helt rent, derfor mistenker jeg at den trenger mere luft inn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, jeg har manuell choke så hvis jeg drar den ut littegrann så tilfører jeg motoren mere luft. Derfor trenger jeg antageligvis å justere luftinntaket til forgasseren, spesielt siden justerings-skruene var stillt veldig rart

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...