soccet Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Kan noen gi meg en forklaring på hvordan jeg instalerer et program i suse? Er nybegynner på dette så jeg hadde satt pris på en grei innføring i dette. eller en link til et sted hvor det står godt forklart. HJELP....jeg må snart gi opp
raysv Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Fra source? i såfall pakker du ut file. "tar zxvf filnavn" Så går du inn i katalogen som blir makket ut og kjører følgende kommandoer i samme rekkefølge. ./configure make make install And you are done
JonJ Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Hvilket program? SUSE har en pakkebehandler som heter YaST som gjør det enkelt å installere og fjerne programmer.
z10an Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 suse og rpm pakker er enkelt. rpm -i pakkenavn.rpm. vist jeg ikke husker feil.
chrishan Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 i suse kan du bare dobbeltklikke rpm-pakker så ordner yast det. ellers er jo yast fin til å finne og installere program. les for øvrig her: http://www.desktoplinux.com/articles/AT2703022234.html
comicz Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Det er nok Yast gutten er ute etter! Yast tar seg av pakkeadministrasjon, du finner det vel i kontrollpanelet et sted.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå