Gå til innhold

Hva er dine topp 5 anime serier?


Gjest Slettet-lQle7N2M

Anbefalte innlegg

Enig i at Attack on Titan er fantastisk.

 

Ny toppliste:

 

1. Code Geass

 

2. Gintama

 

3. Attack on Titan

 

4. Fullmetal Alchemist Brotherhood

 

5. Har lyst til å sette Steins;Gate her, fordi den var utrolig engasjerende på flere punkter. Men helhetsinntrykket når ikke helt opp. Ingen andre serier som peker seg ut nok, så femteplassen min står åpen til jeg finner noe som fullstendig blåser av meg huet.

Endret av Ljóseind
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Om jeg får lov til å inkludere manga, så:

 

1. Great Teacher Onizuka (Manga)

 

2. Clannad ~After Story~ (Anime, barndomsminne)

 

3. NANA (Anime)

 

4. Neon Genesis Evangelion (Anime)

 

5. Honey & Clover (Anime)

 

6. Runner Ups: Vinland Saga (Manga), One Piece (Anime) og Bakemonogatari (Anime)

 

Som dere ser, er det for det meste serier som virkelig går inn for å gi leksjoner om livet. De som gir varig inntrykk. Liker serier som reflekterer, snarere enn de som bare satser på å holde deg underholdt. Sistnevnte elsker jeg likevel også, med titler som Code Geass, Black Lagoon, Monster (manga) Planetes høyt oppe i førersetet. Av korthistorier, likte jeg best Our Happy Hours som er et rent mesterverk.

 

Har sluttet å se på anime nå. :)

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Har sluttet å se på anime nå. :)

Følte nesten for å si R.I.P. nå. :p Trist! Derfor du ikke har vært å se så mye her?

 

Såfremt det fremdeles finnes anime/manga så vil jeg nok forhåpentligvis fremdeles nyte det på aldershjemmet. ;)

 

Liker det du sier om serier som gir leksjoner om livet, men jeg føler også at hvis du ser etter så kan du finne det i nesten de fleste serier. Det kan være noe å lære fra mange serier, men mulig det bare er jeg som tenker for mye rundt det i etterkant også da. xD

 

Hvilken leksjon gir Neon Genesis Evangelion f.eks?

 

Uhmm, for vel inkludere en liste jeg også, litt on-topic må det nesten være. ^_^

 

Hmmm, blir bare vanskeligere og vanskeligere å rangere jo flere serier jeg ser. :hmm: Er forskjellige ting jeg liker med forskjellige serier, og vanskelig å måle opp mot hverandre. Men de som har gjort mest inntrykk er vel fremdeles:

 

1. Code Geass

2. Monster

3. Clannad After Story

4. D.Gray-Man

5. Legend of the Galactic Heroes

6. (verdt å nevne) Gunslinger Girl, Phantom:Requiem for the Phantom, Ergo Proxy, Death Note, Elfen Lied, Spice and Wolf, Berserk, Rec.

 

Og deretter strengt tatt alle serier jeg har sett. For alle er en del av meg på både godt og vondt. :wee:

 

Edit: Må bare legge til litt musikk jeg også, relatert til nr 4 på listen. Allerede etter 10 episoder hadde den gitt meg to melodier som fremdeles gir meg en helt spesiell følelse hver gang jeg hører dem.

 

 

 

 

Endret av Rider of Reason
Lenke til kommentar

Bra at du synes det er trist, det betyr vel at jeg er litt savnet. :p Neon Genesis Evangelion er en rimelig hardbarka serie. Den lærer deg at det er lite kult å være en taper-type som Shinji. At å legge seg ned når en opplever fortvilelse, bare gjør ting verre, og at en alltid på en eller annen måte må akspetere situsjonen, gå videre og selv stå for endringen som en vil skal skje. Den lærer deg rett og slett det patetiske i pessimisme, og styrken som fremstråler av å være handlingssterk.

 

Vakre sanger det der. Kan være jeg må gjøre et lite unntak og se D. Gray Man. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Huff, det er så mye å velge i, men skal klare å velge ut fem favoritter.

 

1. Major

2. Hajime no Ippo

3. Full Metal Alchemist: Brotherhood

4. One Piece

5. Cross Game

 

Vil også nevne Death Note, Code Geass, Great Teacher Onizuka, Hunter x Hunter (2011) og så mange mer...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

1. Bleach

1. Sword Art Online

1. Attack On Titan

1. Code Geass

1. Gargantia

 

Har utrolig mange flere top anime serier jeg liker. Blant annet i Drama kategorien Gosick, Myself,Yourself, Yosuga No Sora, The Mystic Archives Of Dantalian og en del andre. Av de jeg plukket ut nå ble det de fem. Naruto Shippuden er jo selfølgelig en favoritt også! Bare en dag til Sword Art Online II kommer. THE HYPE!

Ser på Full Metal Alchemist: Brotherhood nå for øyeblikket. Liker originalen best men siden denne har bedre oppfølging av manga så må jeg visst se denne også. Liker ikke animasjonen fordi jeg vente meg til den første men blir nok bra alikevel!

Endret av Ryuuou
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...