corge Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 Vet ikke helt om jeg kan spørre om slikt her, men jeg prøver: er det noen her som liker Total Annihilation og har lyst til å spille?
Imsvale Skrevet 16. mars 2006 Skrevet 16. mars 2006 (endret) Jeg spiller. Last ned Phoenix Project fra http://www.phoenixworx.org - der finner du en god del folk som spiller. Edit: Skulle gjerne sett mange flere spille Total Annihilation. Vi trenger alle spillerne vi kan få. Etter 8 år begynner miljøet å tynnes ut sakte men sikkert. Selv om vi faktisk får nye spillere stadig vekk, går det nedover. Så velkommen skal du være. Endret 16. mars 2006 av TrondH86
corge Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Skrevet 17. mars 2006 Flott, takk skal du ha, jeg skal ta en titt på det der. Jeg har dog et problem med lyden i TA, så og si ingen av lydeffektene fungerer. Det merkelige er at noen av lydeffektene fungerer men de fleste gjør ikke det. F.eks. lyden av klikk på knapper i menyen fungerer og noen veldig få (kanskje to) lyder mens jeg faktisk spiller, hvis jeg klikker på en unit og flytter den er det absolutt ingen lyd. Er dette et problem på nyere OS/maskiner med TA? Sist jeg testet tror jeg at jeg brukte Windows 2000 Professional, nå kjører jeg Windows XP Professional på en AMD X2 3800+, jeg bruker et PCI SBLive! lydkort men hovedkortet har også et integrert lydkort, jeg bruker kun førstenevnte. Jeg har ingen problemer med lyden ellers i noen andre programmer, hverken i linux eller windows på denne maskinen. Jeg har også prøvd forskjellige versjoner (inkludert siste, er det 3.1?) av TA uten at lyden har vært bedre. Jeg har prøvd å velge mellom mono, stereo og 3D-lyd i options, test-knappen for å teste lyden lager ingen lyd, men jeg har likevel lyd i menyen når jeg klikker på knapper. Musikken virker forsåvidt også.
Imsvale Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Generelt funker TA på nyere Windows og datamaskiner, jeg kjører det uten problemer. Jeg synes å huske å ha hatt noen problemer med lyd en gang, men kan ikke komme på hvordan det løste seg. Kommer du online er det masse folk som er villige til å hjelpe. Mange vet mer enn meg om det der, det er jeg sikker på. Du kan jo prøve å re-installere TA, med mindre du nettopp installerte det, da burde det ikke være noe særlig som er forandret slik at lyden ikke fungerer lenger. Siste versjon er 3.1c, alle bruker den.
corge Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Skrevet 17. mars 2006 Søkte litt på google og fant en løsning, starter totala.exe med "-w" som et argument, altså "totala -w", nå fungerer lydene, ser det ut til.
corge Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Skrevet 17. mars 2006 Eneste problemet er at jeg kun får én lyd om gangen - noe som faktisk er ganske irriterende når det skjer mye på en gang. Men jeg skal komme meg online ja.
Imsvale Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 "-w" er det samme som å sette UseWindowsSound = 1; i totala.ini. Det reduserer lydkvaliteten dramatisk og fjerner til og med noen lyder: Note: Setting this value to 1 will allow you to play thegame if DirectSound does not work properly on your system. However, the audio quality will be greatly decreased, especially during heavy battles. Also, you will not get any audio narration with your mission briefings or any sound in the movies. Har løst problemet utenfor her og fant ut at løsningen var å legge til følgende i totala.ini som bare innehold UnitLimit = X; allerede (X er enten 500, 5000 eller et tall imellom): NoDirectSound = 0; UseWindowsSound = 0; Nøyaktig hva som forårsaket problemet er ennå uklart.
siDDis Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Eg vil gjerne vere med på Total Annihilation ein gong, eit av mine favorittspel gjennom tidene. Det mest populære lan spelet frå mine yngre dager blant venner Skal sjå om eg kan få dratt med dei og.
Imsvale Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Hadde vært kult det, men det holder nok ikke med én gang. Tror nok du/dere kommer til å ville spille flere ganger. Det kan være en litt tricky setup (trenger en del ekstra, forwarde porter hvis du har ruter..), men når det funker så funker det og da er det bare å kjøre på med massive slag.
siDDis Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Hadde vært kult det, men det holder nok ikke med én gang. Tror nok du/dere kommer til å ville spille flere ganger. Det kan være en litt tricky setup (trenger en del ekstra, forwarde porter hvis du har ruter..), men når det funker så funker det og da er det bare å kjøre på med massive slag. 5767200[/snapback] Hehe, det må bli mange ganger ja
corge Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Skrevet 17. mars 2006 "-w" er det samme som å sette UseWindowsSound = 1; i totala.ini. Det reduserer lydkvaliteten dramatisk og fjerner til og med noen lyder:Note: Setting this value to 1 will allow you to play thegame if DirectSound does not work properly on your system. However, the audio quality will be greatly decreased, especially during heavy battles. Also, you will not get any audio narration with your mission briefings or any sound in the movies. Har løst problemet utenfor her og fant ut at løsningen var å legge til følgende i totala.ini som bare innehold UnitLimit = X; allerede (X er enten 500, 5000 eller et tall imellom): NoDirectSound = 0; UseWindowsSound = 0; Nøyaktig hva som forårsaket problemet er ennå uklart. 5766759[/snapback] Nå skjønner jeg enda mindre enn jeg gjorde i starten. Jeg tok en backup av hele TA directoriet etter jeg hadde fått lyden til å virke. Når jeg så var ferdig å installere resten av patcher og ekstra units, osv. virket ikke lyden lenger, og heller ikke på min backup av TA. Nå klarer jeg ikke reprodusere det tilfellet at lyden virket slik den skulle lenger. Jeg har prøvd å reinstallere TA helt fra scratch uten hell. Skal spørre litt mer om hjelp på IRC-kanalen, så har jeg tenkt å prøve det integrerte lydkortet, så prøve andre drivere for sblive!-lydkortet og hvis ikke noe av det går så prøve og reinstallere windows. Hvis ikke noe hjelper får jeg bare bruke en fysisk annen maskin, dette er ganske utrolig.
corge Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Skrevet 17. mars 2006 Ser ut til å virke med det integrerte lydkortet.
CurSe Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Er det Total Annihilation Kingdom det er snakk om? Husker jeg digget det spillet for mange år siden, men en dag var cd-platen sporløst forsvunnet. Den dag i dag har den fremdeles ikke dukket opp
Imsvale Skrevet 17. mars 2006 Skrevet 17. mars 2006 Det er snakk om vanlig TA. Digget du TA:K, vil du sikkert digge vanlig enda mer.
corge Skrevet 17. mars 2006 Forfatter Skrevet 17. mars 2006 (endret) Stemmer det at disse portene skal forwardes? 2300-2400 (TCP/UDP inbound/outbound), 28800-29000 (same setting) and 47624 (TCP inbound/outbound) Jeg kan dog ikke begripe hvorfor en trenger disse portene forwardet, må en ha dem forwardet selv om en ikke hoster et game selv? Bruker TA UDP i det heletatt? Edit: Jeg har ikke fått forwardet portene enda og opplever at det ikke skjer noe som helst når jeg prøver å joine et game via den klienten, jeg er helt sikker på at gamet jeg prøver å joine er åpent, jeg får ingen beskjed eller feilmelding(er) - er dette vanlig når en ikke har forwardet portene? Endret 17. mars 2006 av corge
CCola Skrevet 18. mars 2006 Skrevet 18. mars 2006 Går Total Annihilation å spille å XP?? Vær så snill å si JA!
corge Skrevet 18. mars 2006 Forfatter Skrevet 18. mars 2006 Går Total Annihilation å spille å XP?? Vær så snill å si JA! 5773001[/snapback] Ja, det gjør det.
Imsvale Skrevet 19. mars 2006 Skrevet 19. mars 2006 (endret) Stemmer det at disse portene skal forwardes? 2300-2400 (TCP/UDP inbound/outbound), 28800-29000 (same setting) and 47624 (TCP inbound/outbound) 5771137[/snapback] Disse portene er det DirectPlay som bestemmer. I rekkevidden 2300-2400 bruker TA opp til to porter så vidt jeg vet: En TCP 2300-2349/2350 og en UDP 2350/2351-2400. I tillegg trengs 47624 TCP inn og ut som du sier. 28800-29000 var det vel MSN Zone som krevde, og siden de nå har stengt TA, så trenger du ikke dem. http://support.microsoft.com/kb/240429 Jeg kan dog ikke begripe hvorfor en trenger disse portene forwardet, må en ha dem forwardet selv om en ikke hoster et game selv?Bruker TA UDP i det heletatt? Nøyaktig hvordan det der funker er jeg ikke sikker på. Edit: Jeg har ikke fått forwardet portene enda og opplever at det ikke skjer noe som helst når jeg prøver å joine et game via den klienten, jeg er helt sikker på at gamet jeg prøver å joine er åpent, jeg får ingen beskjed eller feilmelding(er) - er dette vanlig når en ikke har forwardet portene? Det er mulig du kan joine uten å forwarde portene. Hvis du ikke får koblet til får du en time out-error etter en liten stund når du prøver å joine. Går Total Annihilation å spille å XP?? Vær så snill å si JA! 5773001[/snapback] Funker helt fint det, som oftest. Endret 19. mars 2006 av TrondH86
CCola Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Går Total Annihilation å spille å XP?? Vær så snill å si JA! 5773001[/snapback] Ja, det gjør det. 5773745[/snapback] Mohahah! Spiller det nå! Genialt spill
DaChronix Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 hmm, fristende, sist jeg så noe til TA på pcn min var for 3-4 årsiden på et venneLAN husker bare at vi ble grasalt eid av BanzAI på psycho ellerno - men gøy var det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå