Gå til innhold

Yuhu! Da er jeg eier av 360 og HD PJ!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøpte 360'en i en lokal hifi-butikk. Syntes fargegjengivelsen er bedre på projektoren min enn på de lcd-tv'ene som jeg så i butikken der. ;)

5767464[/snapback]

 

Det kan godt hende det. Men husk også at LCD tv'er (og projektorer også) bør kalibreres skikkelig for å få bra bilde. Ikke sikkert at TV'ene i butikkene er det - man kan ofte bruke litt tid på det for å få det helt bra.

 

Men projektor er moro det, har en med HD projektor selv. Men litt vanskelig med lyskontroll i rommet, pluss at det er noen år gammel, så TV'n min lager bedre bilde (dog en del mindre). Har lyst på en Epson TW 600, men.. tom lommebok

 

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Kjæresten min har interesse for film, men filmen kan for hennes del gjerne bli vist på en 21 tommers Grundigtv fra -91.

5752110[/snapback]

I feel your pain... En av eksene mine hadde den ene høyttaleren liggende under sofaen i leiligheten sin. Fordi da tok den jo ikke noe plass i rommet... :D

 

Men: Det er viktig å ikke lage full krig rundt slike ting - blir jo ikke noe koselig det heller.

5752160[/snapback]

 

Den type jenter kjenner jeg også til hehe :D Har vært sammen med ei sånn, og det ble mye spilling i smug. Skyndtet meg hjem fra skolen for å spille. Blir lenge til jeg skal bo i samme hus som ei jente igjen. Egen leilighet er tingen! Nå har jeg skikkelig gutteleilighet med mange duppedingser. Man ser at her bor det en gutt hehe :D Kanskje vi burde lage en egen tråd for "gutteleiligheter"? :D

 

For ikke å spore helt av, jeg spiller med 360->projektor jeg også. Ca 2m bredt bilde i HD. Ufattelig kult med "stort" bilde. Anbefales på det varmeste. Ulempen er at jeg er avhengig av at det er mørkt ute (siden jeg har mange store vinduer og sola rett inn fra morgen til kveld). Gruer meg til sommeren.... Redd jeg må gå til innkjøp av en HDTV...

Lenke til kommentar

komponent er best til 360, jeg kjøre på et 120" grandwiev lerret med en projectiondesign mkII projector i 720i oppløsning.

klipsch rf-7 front

rf-35 bak

rs-7 center

svs pb12+ sub

marantz sr9600 receiver

marantz dv7600 dvd

 

har en kjeller stue på 36m som jeg sitter og koser meg i når dama sitter oppe og ser tv.

 

bilder kommer

Lenke til kommentar

For en genial tråd. Dette er jo rett opp min gate. Jeg kjøpte projektor i fjor sommer og har et 106" stort Adeo lerret. Greyvision tror jeg det het. Her er resten av anlegget mitt.

 

Projektor: Panasonic PT-AE 700

TV: Loewe Aconda

Konsoller: Xbox 360

Xbox 360 Debug

Xbox

Xbox Debug

Forsterker: Harman Kardon Avr 7000

Høytalere: PSB Image 5T Front, senter og bak

DVD-spiller: Denon 1920

 

15 meter komponentkabel, 10 meter HDMI kabel, 80 meter høyttaler kabler.

 

Anlegget funker som bare det, og det er utrlig fett å kjøre vorspiel med Geometry Wars. Bilder kommer!

Endret av Jc-g
Lenke til kommentar
komponent er best til 360, jeg kjøre på et 120" grandwiev lerret med en projectiondesign mkII projector i 720i oppløsning.

5772338[/snapback]

 

VGA er teoretisk bedre.

En VGA-kabel bærer sync-signalet på seperate ledere, en komponentkable har dette signalet blandet inn mellom den andre informasjonen kabelen bærer.

Det er også verdt å ha komponentinngangene ledig på projektoren til en dvd-spiller hvis en ikke bruker en forsterker som komponent-switch.

720i finnes ikke, kun 720p.

Lenke til kommentar
komponent er best til 360, jeg kjøre på et 120" grandwiev lerret med en projectiondesign mkII projector i 720i oppløsning.

5772338[/snapback]

 

VGA er teoretisk bedre.

En VGA-kabel bærer sync-signalet på seperate ledere, en komponentkable har dette signalet blandet inn mellom den andre informasjonen kabelen bærer.

Det er også verdt å ha komponentinngangene ledig på projektoren til en dvd-spiller hvis en ikke bruker en forsterker som komponent-switch.

720i finnes ikke, kun 720p.

5773496[/snapback]

 

mente 720p og hos meg så blir det bedre bilde med komponent kabelen :roll:

Lenke til kommentar
komponent er best til 360, jeg kjøre på et 120" grandwiev lerret med en projectiondesign mkII projector i 720i oppløsning.

5772338[/snapback]

 

VGA er teoretisk bedre.

En VGA-kabel bærer sync-signalet på seperate ledere, en komponentkable har dette signalet blandet inn mellom den andre informasjonen kabelen bærer.

Det er også verdt å ha komponentinngangene ledig på projektoren til en dvd-spiller hvis en ikke bruker en forsterker som komponent-switch.

720i finnes ikke, kun 720p.

5773496[/snapback]

 

Teorien hjelper ikke så mye hvis praksisen blir annerledes. Det er bare så utrolig mange poster om folk som får betydelig bedre bilde til sin HDTV eller projektor med komponent inngangen når de spiller med Xbox 360 mens VGA gir blassere bilde. Ikke bare her, men på A/V entusiast forumer rundt om også. F.eks Avsforum.com

 

Har man en nyere projektor så har den HDMI inn, og har man en nyere DVD spiller så har den kanskje også HDMI ut, og vips - komponent inngangen er ledig for xbox360. Men det finnnes utrolig mange oppsett der ute blant folk.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar

Mange her som sier de får bedre fargegjengivelse på projektor vs. LCD-tv?

Hvordan vet dere det?

 

Det er forskjell på sterke farger og KORREKTE farger, selv om projektoren viser sterkere farger enn LCD-tvene kan det fortsatt være at tvene viser fargene mer riktig i forhold til hva som var tiltenkt.

 

Dette blir omtrent som når folk mener en høyttaler eller headset er bedre enn et annet pga. bassen er sterkere. Dette hjelper lite om det ikke gir det korrekte lydbildet.

Lenke til kommentar
Mange her som sier de får bedre fargegjengivelse på projektor vs. LCD-tv?

Hvordan vet dere det?

 

Det er forskjell på sterke farger og KORREKTE farger, selv om projektoren viser sterkere farger enn LCD-tvene kan det fortsatt være at tvene viser fargene mer riktig i forhold til hva som var tiltenkt.

 

Dette blir omtrent som når folk mener en høyttaler eller headset er bedre enn et annet pga. bassen er sterkere. Dette hjelper lite om det ikke gir det korrekte lydbildet.

5774068[/snapback]

 

Du har så rett, så rett!! Men likevel - i spill er det mange av oss (meg inkl.) som foretrekker litt sterkere farger. Så hva er "korrekt"? Kjempespørsmål, eller? Korrekt blir det hva de enkelte liker. Og når folk sier at de liker bildet bedre med komponent enn VGA så blir jo det "korrekt" subjektivt - om enn kanskje ikke objektivt.

 

Når jeg ser på film blir jeg veldig opptatt av å se ting slik regissør har tenkt det bør se ut. Men på spill er jeg mere opptatt av å "knalle" til.

 

Dr Peedee

Lenke til kommentar
Mange her som sier de får bedre fargegjengivelse på projektor vs. LCD-tv?

Hvordan vet dere det?

 

Det er forskjell på sterke farger og KORREKTE farger, selv om projektoren viser sterkere farger enn LCD-tvene kan det fortsatt være at tvene viser fargene mer riktig i forhold til hva som var tiltenkt.

 

Dette blir omtrent som når folk mener en høyttaler eller headset er bedre enn et annet pga. bassen er sterkere. Dette hjelper lite om det ikke gir det korrekte lydbildet.

5774068[/snapback]

 

Du har så rett, så rett!! Men likevel - i spill er det mange av oss (meg inkl.) som foretrekker litt sterkere farger. Så hva er "korrekt"? Kjempespørsmål, eller? Korrekt blir det hva de enkelte liker. Og når folk sier at de liker bildet bedre med komponent enn VGA så blir jo det "korrekt" subjektivt - om enn kanskje ikke objektivt.

 

Når jeg ser på film blir jeg veldig opptatt av å se ting slik regissør har tenkt det bør se ut. Men på spill er jeg mere opptatt av å "knalle" til.

 

Dr Peedee

5774195[/snapback]

 

Joda, absolutt enig. Men er bare begrepet "bedre faregjengivelse" jeg kicket på.

 

Samme som at mange foretrekker litt ekstra boost på bassen det.

Lenke til kommentar

Kanje litt OT her. Men eg har spillt med boxen mine med AV-SCART og VGA-kabel på CRT og sist med en LCD. Merket relativt store forskjeller mellom CRT og LCD,både i kvalitet og fargegjengivelse. Alt ser flottere ut på min CRT. Sannt skal siet at LCD eg spillte på kansje ikkje er av ypperste klasse,men duger heilt fint ;)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...