soccet Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Har fått et problem. System disken har fått navnet E: og Dsik nr 2 har fått navnet c: Jeg får beskjed om at jeg ikke kan forandre System bokstaven, når jeg prøver å bytte den i diskbehandling. Takker for svar
Fractal Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 (endret) Høyreklikk på min datamaskin, velg behandle. På venstre side i det nye vinduet ligger diskbehandling, åpne den, høyreklikk på disken du vil bytte stasjonsbokstav på. Dette er WinXp. oi, sorry, jeg som leste tråden for dårlig. Da vet jeg desverre ikke. Endret 4. mars 2006 av Fractal
ManagHead Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 (endret) Windows kan ikke forandre bokstaven på den partisjonen der det ligger. JEg vet ikke hvordan man kan fikse dette. edit: jeg har det slik selv, gidder ikke bry meg om det Endret 4. mars 2006 av ManagHead
soccet Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Skrevet 4. mars 2006 (endret) Går ikke!! Takker Endret 4. mars 2006 av soccet
Hårek Skrevet 4. mars 2006 Skrevet 4. mars 2006 Kan tippe at du skulle reinstallere, og slettet den gamle C: partisjonen og lagde ny? Hvis du hadde beholdt partisjonen og bare formatert den så hadde du sluppet det problemet. Du må nok slette partisjonen og installere på nytt hvis du absolutt vil bytte bokstav. Og da må du koble vekk den andre disken mens du installerer. Problemet kommer når man har 2 primærpartisjoner og sletter den ene. Windows installer vil da bare lage en ny utvidet partisjon.
soccet Skrevet 4. mars 2006 Forfatter Skrevet 4. mars 2006 Kan tippe at du skulle reinstallere, og slettet den gamle C: partisjonen og lagde ny? Hvis du hadde beholdt partisjonen og bare formatert den så hadde du sluppet det problemet. Du må nok slette partisjonen og installere på nytt hvis du absolutt vil bytte bokstav. Og da må du koble vekk den andre disken mens du installerer. Problemet kommer når man har 2 primærpartisjoner og sletter den ene. Windows installer vil da bare lage en ny utvidet partisjon Jupp. Der har du det. Da ble det bare slik. Tror ikke e gidder å installere på nytt. Takk for alle svar..
abze Skrevet 5. mars 2006 Skrevet 5. mars 2006 Dette kan du gjør enkelt i Partiton Magic Men vær forsiktig!
soccet Skrevet 7. mars 2006 Forfatter Skrevet 7. mars 2006 Dette kan du gjør enkelt i Partiton Magic Men vær forsiktig! 5703169[/snapback] Får akkurat samme feilmelding da! (kan ikke bytte stasjons bokstav på system disk)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå