XmasB Skrevet 23. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2006 Etter å ha bannet bra på kjøkkenet i går kveld, og ikke kommet mer enn halveis gjennom den nedfryste biffen, har det kommet til dette. Jeg trenger noen gode forslag til verktøy. Kom med dem! Biffen er på nærmere 2 kilo. Litt mer enn jeg og kona klarer å fordøye på en lørdagsaften. Dypfryst. Tine for å fryse ned igjen er jo ikke noe sjakktrekk... Lenke til kommentar
lperik Skrevet 23. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) SÅnn sag de bruker i kjøttdisken. EDIT: Kanskje en baufil Endret 23. februar 2006 av lperik Lenke til kommentar
Even. Skrevet 23. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2006 En skikkelig sag, enten elektrisk, vanlig eller kanskje en motorsag (masse kjøttbiter som spruter rundt, minner om motorsagmassakeren ). Finnes også egne kjøttsager som er custom made til å skjære i kjøtt. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2006 Baufil evt kniver som er beregnet på frysevarer, dvs kniver med taggete sagblad (gjerne annenhver lang og kort). Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 23. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2006 Bandsag funker veldig bra, du kan også bruke stikksag hvis kjøttet ikke er for tykt Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2006 Går ann å bruke vanlig håndsag også om man ikke finner noe annet egnet Lenke til kommentar
lperik Skrevet 23. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2006 Evt bare steke hele, og spare restene til senere på kvelden/morgenen etter. Lenke til kommentar
Geir Willy Haugen Skrevet 23. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2006 Høres ut som en oppgave for vinkelsliperen! Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 23. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2006 Baufil eller stikksag med fint blad. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 23. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2006 Vedklyver Jeg ville vasket av en baufil som andre har foreslått. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 23. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) WTF? Min første dobbeltpost, Trykket ikke to ganger heller Endret 23. februar 2006 av premium Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 23. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2006 Sag er vel tingen, finnes også "kokkesager" hvis det føles litt mer delikat. Viktigste er vel at den er ren? Ellers er jo definitivt roastbiff å anbefale, både til middag og pålegg. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 23. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2006 Grov sag er tingen og både bandsag, sirkjelsag,vedklyver og bajonettsag gjør jobben. Kjedesag er ikke å anbefale fordi kjedet smøres med olje. Vil gå bra om saga er ny og du smører emd smult istedenfor olje fra første dag. Baufilblad vil gå tett av kjøtt grunnet de fine tennene så det må være grovt for å funke. Sagtannet kniv er ubrukelig, noe jeg bitterlig har erfart. Lenke til kommentar
Flygg Skrevet 23. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2006 (endret) en helt vanlig sag er tingen. en sånn du bruker når du skal sage en bordbit i to. jeg gjorde det med en indrefilet en gang, og det funket aldeles utmerket Endret 23. februar 2006 av kakk Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 23. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 23. februar 2006 i Casemodderene's ånd: dremel? Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 24. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 24. februar 2006 i Casemodderene's ånd: dremel? 5654884[/snapback] Av en eller annen merkelig grunn tenkte jeg akkurat det samme Lenke til kommentar
Sandiz Skrevet 25. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2006 Tanntråd for teh win? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 25. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 25. februar 2006 sag funker fett Lenke til kommentar
opticus Skrevet 26. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2006 (endret) øks jeg har delt opp masse fryst kjøtt med øks, dette var til hunder vel og merke så hygienen rundt dette var kanskje ikke like viktig som for oss sarte mennesker. også må du kunne bruke øksa ganske presist for å bruke øks selvfølgelig. men du mister jo mye mindre kjøtt og lager mindre klin med øks enn med en sag, men sag funker sikkert fint det? Endret 26. februar 2006 av opticus Lenke til kommentar
LuciferLynx Skrevet 26. februar 2006 Rapporter Del Skrevet 26. februar 2006 hmmm... har ikke noe problem med å dele tykke kjøttbiter med en skarp kokkekniv jeg! Mn, du kan jo la kjøttet tine LITT før du deler da... Det tåler det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå