Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

VELDIG ustabil internett


Anbefalte innlegg

Okey, tenkte jeg skulle spørre folket her etter litt hjelp.

 

Nå har jeg adsl ifra noe kalt eidsiva, som er en lokal ISP/kraftleverandør her i Oppland/Hedmark. Men nå til problemet.

 

I den siste uken har internetten min blitt utrolig ustabil, (funka fint før) altså at jeg kan sitte å spille online og plutselig få sånne små stopp, noe som dere alle vet kan være noe forferdelig surt.

 

Når jeg ser på adsl modemet så slutter dsl lampa og blinke i et lite øyeblikk, og så er den tilbake til å blinke og jeg har internetten tilbake. I går kveld så skjedde dette kanskje 2-3 ganger, men fra og med i morgen tidlig har dette skjedd kanskje vært 2. minutt, noe som er helt sykt, kan bare glemme å spille online isåfall. Også begynner den å bli mer stabil, hvis man kan si det, utpå aftenen, altså rundt 4 tiden.

 

Jeg har undersøkt om noen nettverkskabler er løse, men alt er helt normalt der. Har prøvd med et annet modem også, samme problem. Har sendt et par mail til ISP'en, men de har ikke svart meg enda.

 

Har 1.8Mbit og bor ganske langt unna telefonsentralen, ca 5200 meter i kabellengde, men virket fintfint for en uke siden, hadde aldri noe problemer da.

 

Så bare tenkte jeg skulle spørre dere om deres tanker om problemet da. For det virker jo som et problem ifra ISP'en. Hvis det er det så skifter jeg til noe annet altså, for dette tullet er for mye.

Endret av bionicman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må være noe galt fra ISP'n sin side. Kan også ha noe med at du bor veldig langt unna sentralen, som du sier..

5645986[/snapback]

 

Jo, bare merkelig at det begynte i forrige uke helt uten videre, står ingenting på siden deres, og sendte enda en mail i dag tidlig så jeg håper på å få svar ifra dem iløpet av dagen.

Lenke til kommentar

Wow, mystisk sett så er internetten min stabil igjen, for nå, antar de fikk mailen min og fikk ordnet problemet. Tror de fiksa uploaden min, siden den virker til å være litt treigere nå. Så la oss håpe det holder nå :D

 

Fikk mail ifra dem nå: Feilen ligger linja inn til modemet. Har justert noe på linja nå.

 

Pingtiden din har gått litt opp på bekostning av stabiliteten.

 

Hvis problemet vedvarer, kan du kontakte oss og vi sender deg et nytt modem.

 

 

Veldig flaut, virker visst som det var feil hos meg etter alt, men visste ikke at det var en feil med ledningen inn til adsl modemet. Får vel bytte den ut da. Hvis jeg ikke er helt idiot og misforstod hva han mente da :tease:

 

Ahh, var ikke min feil etter alt, fikk enda en mail ifra dem:

Neida, feilen var nok ikke din.

 

Men det er telenor sin kobberkabel mellom sentralen og huset ditt som er ustabil.

 

Dessverre så er denne meget mottakelig for støy. Omkoblinger av andre kabler etc i sentralen, graving, elektriske endringer langs kobberlinjen og kabling internt hos deg kan endre signalkvaliteten din.

 

Stort sett så fungerer standard innstillinger for kommunikasjon mellom sentralen og ditt modem, men i enkelte tilfeller må vi gjøre manuelle signalendringer for å optimalisere signalet ut ifra hva slags støy det er.

 

Det var dette jeg gjorde nå.

Endret av bionicman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...