Gå til innhold

Bruk av helikopter etter patch 1.2 (?)


Anbefalte innlegg

Battlefield er noobifisert som så mange andre også har sagt, iallefall på battlefield.no foruma.

5610237[/snapback]

BF har alltid hatt en form for "noobifisering" iogmed at det er mye tilfeldig hvor skuddene havner, men det de forsøker med patchene er å hindre at enhver noob kan skape ekstrem ubalanse i spillet. Nå som helikopter og fly ikke kan herje fritt lenger trenger man skikkelig dyktighet for å bruke dem effektivt. Gode piloter vil klare seg bra, mens mindre gode piloter vil begynne å sutre.

5610295[/snapback]

 

Så EA skal gjøre det vanskeligere for nye spillere å komme seg inn i spillet og samtidig straffe de som er gode ved å innskrenke mulighetene deres? Dette er stort sett det som har skjedd igjennom hele spillet, ikke bare med tanke på heli/fly. Det har nesten blitt et skikkelig klasseskille, noobs har ikke en sjans i noe nå.

 

GJ EA

Endret av -Teddy-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Battlefield er noobifisert som så mange andre også har sagt, iallefall på battlefield.no foruma.

 

Balanse er bra, men det skal ikke bli slik at det er likt for alle. En tanks skal kunne gjøre mer skade enn en mann med G3, og et kampheli skal kunne gjøre mer skade enn tanks men det gjør det knapt lenger, det har fått for mange fiender. Tanksen derimot har fått det lettere når som ingen kan kaste C4 på den, dermed skal det mer til for å ta den fra f.eks andre siden av et nettinggjerde. Den kan ta deg, du kan ikke ta den.

5610237[/snapback]

Jeg har all respekt for gode piloter, men etter min mening var noobifiseringa mye større før når gud og hvermann kunne håve inn et lass med poeng i angrepshelikopteret. Nå krever det mer skills for å gjøre en god jobb, og de gode pilotene vil fortsatt håve inn poeng. Men jeg tror ikke vi blir enige om dette :!:
Lenke til kommentar

- Helicopter now carry 8 missiles rather than 14

- TV-Guided missile now have a shorter range

- Hit points on all air vehicles has been reduced

- AA missile lock has been improved

 

 

Har fått testet litt....

 

Det at det nå er 8 raketter istedetfor 14 innebærer bare at man må være mer nøyaktig. Er fremdeles ikke problem å ta ut tanks o.l.

 

TVG rekkevidden synes jeg er drastisk redusert - for meg ser det ut til at det dreier seg om ca 40 % reduksjon. Jeg synes ikke den er blitt lettere å styre. Det som irriterer meg er at de ikke har fikset problemet med at raketten går rett gjennom andre helikopter. Skjønner ikke at de har latt dette være slik. Greit nok at det er spesielle plasser på det andre helikopteret som er gunstig å treffe med raketten, men det er bare så j***** kjipt å se raketten suse rett gjennom det andre helikopteret. For mitt vedkommende vil jeg tro at dette skjer rundt 20% av gangene jeg skyter mot andre heli.

 

Hit points....denne synes jeg er ganske sur ettersom dette gjør det enda lettere for jagerfly å skyte ned heli. Synes dette medfører en for stor ubalanse nå. Håpet må være at AA nå er så effektiv at flyene skytes vesentlig oftere ned. Noen av dere som har testet hvor effektiv AA er mot fly nå ?

 

AA....på meg virker det som om disse er vesentlig oppgradert. Disse må virkelig taes på alvor nå. Kanskje like greit for de har vært til dels elendig tidligere.

 

BF

Lenke til kommentar
Det har vel noko med latency og gjere. Det med missil gjennom heli.

5611414[/snapback]

 

hmmm....må sjekke dette med latency....vet ikke helt nøyaktig hva det er men det har vel noe med RAM'en å gjøre....kan du utdype litt ?

 

Tror aldri det har hendt meg når jeg skyter mot bakkemål at raketten går gjennom målet. Men det har faktisk skjedd når jeg har skutt mot heli som står i ro på heli-padsen.

Er snodig at raketten ikke går gjennom enkelte deler av heli'en - dvs. at det er garantert kill dersom man treffer den og den delen.

 

BF

 

 

edit: leif

Endret av Breiflabben
Lenke til kommentar

Eg synest det er greit at dei har forsøkt å skape balanse, men eg er ikkje enig i alt. Det er andre ting eg synest er viktigare.

 

:roll: Greit:

- Mindre HP

- Betre AA

 

:ohmy: WTF!?:

- Kortare range på TV

- Færre missilar

 

:yes: Kvifor ikkje?:

- Implementere "treffelydar" når ein jeep skyt på deg, slik at det er mulig å oppdage det før alarmen går...

- Forhindre at ein kan skifte mellom gunner- og pilotposisjon i lufta (Slik som det er no stikk folk av med heliane aleine... Dette vil forbetre gameplay betrakteleg!)

Lenke til kommentar
Det har vel noko med latency og gjere. Det med missil gjennom heli.

5611414[/snapback]

 

hmmm....må sjekke dette med latency....vet ikke helt nøyaktig hva det er men det har vel noe med RAM'en å gjøre....kan du utdype litt ?

 

Tror aldri det har hendt meg når jeg skyter mot bakkemål at raketten går gjennom målet. Men det har faktisk skjedd når jeg har skutt mot heli som står i ro på heli-padsen.

Er snodig at raketten ikke går gjennom enkelte deler av heli'en - dvs. at det er garantert kill dersom man treffer den og den delen.

 

BF

 

 

edit: leif

5611515[/snapback]

 

 

Det er noko som kalles latency i minne men det var ikkje det eg meinte. Latency= ping. Altså det har noko med pingen å gjere vis missilen går gjennom heliet.

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er en bug, men jeg sliter med å se AA kjørtetøy langt unna, ser de ikke før vi er omtrent max 200m unna.

Og AA kjøretøyene på Kubra er rett og slett forferdelig effektive, å manøvrere seg unna raketter er nesten ikke en mulighet lenger, fly går greit men AA er noe herk.

Siden de har nerfa heli så mye som de gjorde og gjorde AA bedre burde de definitivt nerfe AA kjøretøyene :hrm:

Lenke til kommentar
Vet ikke om dette er en bug, men jeg sliter med å se AA kjørtetøy langt unna, ser de ikke før vi er omtrent max 200m unna.

Og AA kjøretøyene på Kubra er rett og slett forferdelig effektive, å manøvrere seg unna raketter er nesten ikke en mulighet lenger, fly går greit men AA er noe herk.

Siden de har nerfa heli så mye som de gjorde og gjorde AA bedre burde de definitivt nerfe AA kjøretøyene :hrm:

5612587[/snapback]

 

Argh, kan tenke meg det er et helvete ja. :hm: AAV skyter alltid på meg på Kubra men jeg tok den med TV om den ble for plagsom. Hadde de ikke kutta TV'n kunne vi tatt den, hadde de bare kutta TV og ikke improva lock kunne vi også tatt den men nå vil jeg anse det som en stor bragd å ta den om den skyter på deg i heli. Det er jo så store åpne flater og ingen steder å gjemme seg på Kubra.

Lenke til kommentar
helien var jo udeødelig før da.

 

helt latterlig at et helikopter skal tåle å bli troffet av en anti-tank misil (BH tålte 3 jevla misiler!), det var for dumt.

 

helier skal ikke kunne bare kunne stå stille å dele ut deng.

5612923[/snapback]

 

Helier kan ikke bare stå stille å dele ut deng heller, med mindre dere lar de gjøre det. Og er det fair at alle skal kunne flyge rundt med bærbare "AAer" (AT) og skyte ned heli på ett skudd, som ikke engang er vanskelig å treffe med?!? Er det noe bedre at en tanks skal tåle så mange AT skudd som den gjør da? I virkeligheten trengs bare 1, men dette er et spill og det er ment at det skal være moro.

 

Å kalle helien udødelig er tull, det er bare mangel på innsats og lagarbeid!!

 

Det eneste våpenet som er kraftig nok til å ta heliet på ett skudd er TOWen og den er fastmontert, og begrenset hvor høyt du kan sikte med, allikevel er den et av de aller beste våpnene mot heli.

 

Med litt erfaring hadde du kanskje visst dette, lært deg å bruke AT skikkelig, prøvd å skyte ned heli med bil og prøvd teamwork. Du sier i tillegg at heliet bare "henger rolig og deler ut deng", og hvis du tenker over det er dette bare en fordel for deg da det er lettere å treffe og plukke det ut. Hvis man blir beskutt av en bil er piloten ofte treg til å legge merke til dette, så dette er lett som en lek.

 

Samtidig skal helikoptre være vanskelig å plukke ut, hvis pilot og skytteren jobber sammen og har nok vett til å unngå henge rolig, som en flyvende blink. Hvis du har prøvd å fly heli på en server hvor folk faktisk gjør en innstats for å skyte ned heli + fiendtlig heli med en skytter som treffer godt med TV og to fly som henger på halen din konstant, så tror jeg kanskje du hadde innsett hvor vanskelig det å være udødelig er, men det er mulig, men det krever skills og godt samarbeid. Bare for å toppe det hele ender det med at noen kamikazer, så at dere som spiller infaneterister klager på at heli er udødelig kan bare holde kjeft, å prøve selv engang.

Lenke til kommentar
Bare for å toppe det hele ender det med at noen kamikazer, så at dere som spiller infaneterister klager på at heli er udødelig kan bare holde kjeft, å prøve selv engang.

5613088[/snapback]

Spiller heli nå og da, men vanligvis er det kø på paden så da gidder jeg ikke, så jeg er vel først og fremst en infanterist som du sier. Men de gangene jeg er i angrepshelikopteret skuffer jeg uansett inn poeng. Heli er selvsagt ikke udødelig, men når det trengdes tre(?) AT raketter for å ta den ned før så er det litt i meste laget. De beste helipilotene vil "adapt, adopt and improve", men det blir litt vanskeligere for nybegynnere. Helt greit spør du meg :whistle:
Lenke til kommentar
Er det flere som har merket at BH har fått litt mer realistiske bevegelser, f.eks. når man fyrer av raketter, så kringer helikopteret litt.

 

Syntes det var en bra effekt.

5613530[/snapback]

 

BH skyter da ikke missiler. :p

 

Uansett er heli altfor svakt slik det er nå. Ja, jeg er absolutt enig i at det var for bra før men er det altfor svakt. Nerfinga er grei men TV er for kort i forhold til de gode stingerne, heli kan ikke ta ut stinger lenger uten at stinger locker på deg lang vei i forveien.

 

Det minste er at de legger til en ny warninglyd når du har en missil på deg i tillegg til lock lyden slik at du slipper å bruke unødvendige flares. Nå kan man locke, heliet må slippe flares pga det ikke vet om missiler kommer, deretter drar man av to missiler som garantert treffer.

 

Fly / bakkeforholdet er derimot bedre nå, det er slik det skal være fordi fly har mulighet til å komme seg fort vekk, noe heli ikke har.

Lenke til kommentar

Eg er ikke så glad for dn nye patchen.

 

Synes aa eller hva d heter treffer UANSETT...

 

Dogfight handler mye om flaks,er du locked on så treffer du uansett.

 

Men men,,eg har skiftet taktikk nå d gjelder å fly,,flyr høyt så stuper eg ned og bomber eller skyter ut aa,og så er d rett opp 400feet <---Funker fett.. :tease:

 

Men dogfight synes eg suger,handler bare om flaks ikke skillz,uansett hva eg gjere med d stakkars flyet blir eg truffet uansett...

 

Skal du fly helli så må du og fly høyt,la co'pilot bruke tvg til å ta ut aa og så er d fritt fram dr og. :thumbup:

Lenke til kommentar
Skal du fly helli så må du og fly høyt,la co'pilot bruke tvg til å ta ut aa og så er d fritt fram dr og. :thumbup:

5614392[/snapback]

 

Nah du må fly alene og dritlavt. TV funker bra pga low range i så stor høyde og flya plukker deg lett. Flyr du lavt har du terrain mask og er du alene bare bytter du til co når du er tom for flare. Dette medfører at AA mister lock på deg. Er det en FAV i nærheten slliter du tho.

 

Slenger med en nyhet jeg skrev på www.tlvclan.com

 

 

 

Mine tanker rundt den nye patchen

 

Som alle vet er den nye patchen alle piloters skrekk, inkludert meg. Som TLV's helipilot har jeg alltid tenkt "Den tid den sorg" når patchen kom. Førsteinntrykket av patchen var vel ikke heller bra. Basert på noen timer public har jeg gjort opp følgende meninger:

 

Infantry

Det at Dolhin Diving og Bunnyjump er borte er bare positivt, men måten det er gjort på minner får meg til å tro at det er en alkoholisert tenåring som har programmert det. Å gjøre det umulig å reise seg opp når du har prona, hva er det? Pronespamming kunne vært stoppet ved å legge inn en delay på 0,5sec, ikke rundt 1-2 sek som det er nå. Noobtuben er nerfet litt, men ikke for mye heller. Jeg på min side har ikke noen større problemer med noobtuben generelt, dog det er jo plagsomt med folk som hopper frem fra hvert et hjørne og skyter den rett ned i bena dine.

 

Unlocks

De nye unlocksa er greie, men gud så stygge models! Det ser igjen ut som en 5-åring har køla sammen i paint eller noe selv jeg kunne laget i et random 3D program. Får litt tegneseriefeeling av "AWP'n", det virker nesten som om det er celshadet. Jeg har ikke spilt så mye inf enda men Wake er visstnok folkets nye sniperarena.

 

Bakke / luft

Ok, så har det skjedd. Alt er endret radikalt, heliet har gått fra å være tilnærmet udødelig av stingers til å være den reneste "sitting duck" for alt av AA. Jeg er så absolutt enig i at heliet måtte nerfes, men da skulle ikke AA locken improves så betraktelig samtidig. Slik det er nå får AA lock på heli før heli kan ta AA. Dette resulterer i at heliet slipper flares og bare må komme seg unna. Har du lock på deg og du er tom for flares kan du gå og legge deg, happy meal for AA. Jeg opplevde igår at missilene tok en 180º sving etter å ha passert et helikopter for så å treffe det. Heliet skulle bli lettere å ta ned, men ikke så lett. Det har også fått så få hitpoints at en FAV kan ta ned et heli i løpet av mindre enn 5-7 sek. Kommer det et fly mot heli, ja da blir heliet redusert til en happy meal igjen.

Flyene er derimot slik de alltid skulle vært, bakke / fly balansen er perfekt nå. Fly må ta stingere og AAV med i beregningen og passe seg for de men uten at AAV er totalt overlegen.

 

For dere som skriker realisme så kan dere kjøpe dere en simulator, ikke et shoot'em up som Battlefield. Skulle alt være realistisk så hadde mann dødd nesten før man spawna, neppe tålt 6 skudd i kroppen og iallefall ikke løpt rundt i gatene med C4 som et offensivt våpen. Eryx hadde hatt en missil og stingers hadde ikke reloadet slik de gjør nå. Realisme er ikke et argument.

 

Alt i alt vil jeg si at patchen har mange gode elementer men de burde vært utført på totalt andre måter uten å ødelegge spillet totalt.

 

"GJ EA" (eller dice om du vil)

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...