Gå til innhold

Xbox 360 Bare 4!


Xaero Chief

Anbefalte innlegg

Syns 4 er en ganske passende karakter,sett utifra spilla.Syns også spillutvalget var litt labert,men sålenge eg koser meg med PGR3 er eg likeglad.Når man er inne på design sier meg meg enig i at Revo. ser mest lekker ut,med 360`en på 2. plass. Som sagt lenger over, syns eg PS3 ligner på en brødboks. Av forrige generasjon så var xboksen den desidert fæleste ;) 360 og xbox kan nesten ikkje sammelignest spør du meg.

 

Min subjektive meining :)

 

EDIT: Er også veldig enig i GC sin lansering, svakt. Rogue Leader var derimot umåtelig bra og underholdenes.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg så hær en dag at 360'n fikk bare 4 som karakter i bla. VG..

Jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si! Han Rune Fjeld Olsen kan ikke gi karakterer!!

 

Han ga 4 grunnlag for spillene! Men såvidt jeg husker så ga han Gamecube-konsollen 6! Den kan jo ikke lese av DVD plater engang!!

 

 

JEG BLIR SÅ IRRITERT!

:(

 

*Moderatornotis: Begrens bruken av smileys. Takk!*

5599621[/snapback]

 

Syns Rune gjør en bra jobb jeg og syns det blir feil å gi Xbox360 en 6`er. Hva skal du gi PS3 når det kommer da ? Det er jo en del feil med Xbox360`en og spillene er jo ikke så sinnsykt mye å skryte over. Det er ikke noe nytt lissom som får meg til å kjøpe konsollen.

 

Hadde konsollen vært bra så hadde jeg kjøpt den selv men titlene som dere Xbox fans skryter over som PG3 imponerer meg ikke. Jeg vil se skademodell ! Jeg vil ha muligheter til å modde bilen som i Gran Turismo.

5632786[/snapback]

 

Jeg er enig at X360 kanskje ikke fortjener 6, men det gjorde heller ikke Gamecube ved lansering. Hvis det stemmer som det har blitt sagt tidligere her at Gamecube fikk 6'er av VG så holder vel ikke forklaringen om at X360 fikk 4 pga spilla. Hvilke fantastiske spill hadde GameCube ved lansering da? Wave Race og Luigi's Mansion var vel ikke akkurat noen toppspill som man kan kalle "system sellers".

5633087[/snapback]

 

Er det noe som kan bekrefte at GC fikk 6'er ved lansering av VG.

Det kan da umulig stemme... jeg har aldri vært borti en så svak lansering.

De eneste som var spesielt bra var vel SW: Rogue Squadron og Luigis Manison.

Og det eneste som virkelig kunne skilte med en topp opplevelse var Rogue Squadron. :dontgetit:

5633177[/snapback]

 

Gamecube fikk ikke 6 på lansering, det er jeg 99% sikker på. Det er bare noe trådstarter mener å huske.

 

Og forresten, aldri vært borti en så svak lansering? PS2 lanseringen var vel heller ikke noe å skryte av, like dårlig som GC sin mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Da Gamecube ble lansert, hadde vi en greie hvor vi sammenlignet de tre maskinene. Vi ga delkarakterer på noen kriterier, og en samlekarakter. Resultatet ble dette (i tillegg hadde vi en tekstanmeldelse):

 

Maskinen

GC: 5 | PS2: 5 | Xb: 6

(merk at vi her ga Xbox toppscore for de teknologiske mulighetene den har/hadde)

 

Spillene

GC: 4 | PS2: 6 | Xb: 4

(PS2 hadde vært ute en stund)

 

Design

GC: 6 | PS2: 5 | Xb: 3

 

Hånd-kontrolleren

GC: 6 | PS2: 5 | Xb: 3

(Controller-S til Xb hadde ikke kommet)

 

Sammenlagt:

GC: 5 | PS2: 6 | Xb: 5

(her ble spillutvalget vektlagt høyest, med maskinens muligheter som nummer to)

Lenke til kommentar
Rune, brukte du/dere samme fremgangsmåte for å komme fram til karakteren på X360 ?

 

Hadde vært kult å sett hvordan den gjorde det på alle de punktene du nevner.

5634018[/snapback]

Underforstått var det nogenlunde samme kriterier som lå til grunn, noe som også kommer frem av teksten i anmeldelsen. Situasjonen er derimot en helt annen nå - da Gamecube kom, var alle tre konkurrentene ute. Nå er det mye usikkerhet rundt hvordan Revolution og PS3 vil bli. Derfor er ikke denne typen karaktergiving relevant, men for å tilfredsstille nysgjerrigheten:

 

Maskinen: 5

Trekk for at harddisken og trådløse håndkontrollere ikke er standard, pluss en viss usikkerhet rundt at 360 "bare" har standard DVD. Men den vaker oppunder sekseren, ikke minst pga. Xbox Live, Marketplace og Arcade.

 

Spillene: 3

Igjen, dette har kun betydning ved lansering - dette vil sikkert endre seg over tid.

 

Design: 5

Den er pen å se på, og kan både plasseres stående og liggende. Men den bråker veldig, og den eksterne strømforsyningen er kolossal.

 

Håndkontrolleren: 5

Helt på grensen til en sekser her, den er rett og slett veldig bra.

 

Sammenlagt: 4

På grunn av spillene, altså.

Lenke til kommentar
Rune, brukte du/dere samme fremgangsmåte for å komme fram til karakteren på X360 ?

 

Hadde vært kult å sett hvordan den gjorde det på alle de punktene du nevner.

5634018[/snapback]

Underforstått var det nogenlunde samme kriterier som lå til grunn, noe som også kommer frem av teksten i anmeldelsen. Situasjonen er derimot en helt annen nå - da Gamecube kom, var alle tre konkurrentene ute. Nå er det mye usikkerhet rundt hvordan Revolution og PS3 vil bli. Derfor er ikke denne typen karaktergiving relevant, men for å tilfredsstille nysgjerrigheten:

 

Maskinen: 5

Trekk for at harddisken og trådløse håndkontrollere ikke er standard, pluss en viss usikkerhet rundt at 360 "bare" har standard DVD. Men den vaker oppunder sekseren, ikke minst pga. Xbox Live, Marketplace og Arcade.

 

Spillene: 3

Igjen, dette har kun betydning ved lansering - dette vil sikkert endre seg over tid.

 

Design: 5

Den er pen å se på, og kan både plasseres stående og liggende. Men den bråker veldig, og den eksterne strømforsyningen er kolossal.

 

Håndkontrolleren: 5

Helt på grensen til en sekser her, den er rett og slett veldig bra.

 

Sammenlagt: 4

På grunn av spillene, altså.

5634107[/snapback]

 

Bare for å være litt vanskelig så synes jeg at 3 er litt i minste laget for spillene. Iallefall hvis Gamecube fikk 4 ved lansering. Det er jo litt smak og behag, men føler sterkt at X360 hadde både en bedre og bredere lansering enn Gamecube. Har litt problemer med å være enig i en 6'er til GC håndkontrollen, men igjen så er det snakk om hva som faller i smak...

Lenke til kommentar

Egentlig synes jeg at Xbox-360 kontrollene er bedre å spille med enn playstation og Gamecube kontrollene.. Det tror jeg egentlig alle er enig i, men de tørr ikke innrømme det..

 

Kanskje spill-karakterene til 360 var vel strenge..

F. Eks Metroid Prime på gamecube (GC's versjon av halo) syntes jeg var mildt sagt dårlig.. Beklager dette, men jeg likte ikke det spillet..

Det fikk 6;) Men jeg syntes 6'ern til Halo serien var ivertfall fortjent..

 

Men nok en gang.. Tusen Takk for svar, Rune;)

Lenke til kommentar
Egentlig synes jeg at Xbox-360 kontrollene er bedre å spille med enn playstation og Gamecube kontrollene..  Det tror jeg egentlig alle er enig i, men de tørr ikke innrømme det..

 

Kanskje spill-karakterene til 360 var vel strenge..

F. Eks Metroid Prime på gamecube (GC's versjon av halo) syntes jeg var mildt sagt dårlig.. Beklager dette, men jeg likte ikke det spillet..

Det fikk 6;) Men jeg syntes 6'ern til Halo serien var ivertfall fortjent..

 

Men nok en gang.. Tusen Takk for svar, Rune;)

5636740[/snapback]

 

Hvorfor sier du at Metroid Prime er GCs version av Halo? det er ikke samme sjanger engang. MP er Adventure/puzzle, Halo er actionspill.

Lenke til kommentar

Altså... hvordan 360 kontrollen ikke får en sekser, mens GC kontrollen får det er helt ubegripelig for meg.

 

Ikke bare er 360 kontrollen bedre ergonomisk utformet, og dermed enda bedre å holde i, men knappene er bedre plassert og den har mye større "bruksområde".

 

F.eks så passer ikke GC kontrollen til FPS spill, på grunn av upresise analoge stikker til dette. Og ikke glem de elendige L og R som gir deg anfall av å trykke på de.

Den har heller ikke triggers, dermed er også 360 kontrolleren bedre egnet til bilspill.

Jeg ville vel heller gitt GC kontrollen en femmer, og 360 kontrollen en sekser.

 

Men hvor god kontrollen er å holde i er jo smak og behag... men når jeg leser på diverse forum, virker det da som om folk forguder 360 kontrolleren, og mener det er "best ever". Og dette kombinert med kontrolleren som har de fleste spilltyper "støttet" MÅ da bare bli en sekser?

Lenke til kommentar
Altså... hvordan 360 kontrollen ikke får en sekser, mens GC kontrollen får det er helt ubegripelig for meg.

 

Ikke bare er 360 kontrollen bedre ergonomisk utformet, og dermed enda bedre å holde i, men knappene er bedre plassert og den har mye større "bruksområde".

 

F.eks så passer ikke GC kontrollen til FPS spill, på grunn av upresise analoge stikker til dette. Og ikke glem de elendige L og R som gir deg anfall av å trykke på de.

Den har heller ikke triggers, dermed er også 360 kontrolleren bedre egnet til bilspill.

Jeg ville vel heller gitt GC kontrollen en femmer, og 360 kontrollen en sekser.

 

Men hvor god kontrollen er å holde i er jo smak og behag... men når jeg leser på diverse forum, virker det da som om folk forguder 360 kontrolleren, og mener det er "best ever". Og dette kombinert med kontrolleren som har de fleste spilltyper "støttet" MÅ da bare bli en sekser?

5636920[/snapback]

 

Nå var vel GC sitt terningkast i sammenheng med Xbox og Ps2, ikke 360. Og jeg synes personlig GC sin er overlegen i forrige generasjon. Dette kan ha noe med at jeg spiller lite FPS på konsoll og slossespill der man trenger d-pad.

 

I mine øyne(hender) er GC sin best ergonomisk utformet.

Lenke til kommentar
Trekk for at harddisken og trådløse håndkontrollere ikke er standard, pluss en viss usikkerhet rundt at 360 "bare" har standard DVD.

5634107[/snapback]

 

Tja, kan man vurdere at xbox "bare" har standard DVD ? Formatet etter DVD er jo ikke standarisert og er heller ikke ferdig utviklet. Og skulle f.eks. HD DVD bli standard fremfor blue ray vil PS3 bli dyrere men man vil likevel kunne klare seg med "bare" DVD.

 

Syntes det var en altfor fremsynt mening etter hva som er det beste formatet pr. dags dato. Skal man utsette hele xboxen og vente på ny teknologi når det man har fra før fungerer utmerket til spillbruk ?

Sony venter såklart når det er deres format de prøver å standarisere via PS3.

Lenke til kommentar
Avean, som vanlig klarer du å produsere en kommentar som inneholder så mange latterligheter at folk umulig kan ta deg seriøst.

 

Tror du virkelig VGs anmelder ga Xbox 360 en lav score fordi han ville holde av de høyere tallene på terningen til PS3 ? Hvordan iallverden kan noen som helst vite at PS3 ikke ender opp med en bunnkarakter ?

5632818[/snapback]

 

hehehe ventet den kom :)

Altså når skrev jeg at anmelderen holder av score til PS3 ? Det jeg mente var at Xbox360 har mye rom for forbedringer og da kom jeg med ett eksempel på enn hvis en bedre konsoll kommer ? Hvis du ærlig mener Xbox360 fortjener en 6`er så vil det bety det er den perfekte konsollen. Det er den vel ikke ?

 

Hvis PS3 er dårligere enn Xbox360 skal jeg kle meg naken å svømme tvers over trondheimsfjorden, det er faen meg seriøst. Sony har aldri tapt en konsollkrig før og jeg griner hvis de taper mot Microsoft. Nei den tankegangen forblir i drømmene hos Xbox fans tror jeg.

5632868[/snapback]

Jeg bor like ved Oslo, men tror jeg sal ta meg en tur opp når PS3 kommer :!:

Lenke til kommentar
Altså... hvordan 360 kontrollen ikke får en sekser, mens GC kontrollen får det er helt ubegripelig for meg.

 

Ikke bare er 360 kontrollen bedre ergonomisk utformet, og dermed enda bedre å holde i, men knappene er bedre plassert og den har mye større "bruksområde".

 

F.eks så passer ikke GC kontrollen til FPS spill, på grunn av upresise analoge stikker til dette. Og ikke glem de elendige L og R som gir deg anfall av å trykke på de.

Den har heller ikke triggers, dermed er også 360 kontrolleren bedre egnet til bilspill.

Jeg ville vel heller gitt GC kontrollen en femmer, og 360 kontrollen en sekser.

 

Men hvor god kontrollen er å holde i er jo smak og behag... men når jeg leser på diverse forum, virker det da som om folk forguder 360 kontrolleren, og mener det er "best ever". Og dette kombinert med kontrolleren som har de fleste spilltyper "støttet" MÅ da bare bli en sekser?

5636920[/snapback]

 

Nå var vel GC sitt terningkast i sammenheng med Xbox og Ps2, ikke 360. Og jeg synes personlig GC sin er overlegen i forrige generasjon. Dette kan ha noe med at jeg spiller lite FPS på konsoll og slossespill der man trenger d-pad.

 

I mine øyne(hender) er GC sin best ergonomisk utformet.

5637043[/snapback]

 

Du har rett, jeg glemte helt at dette var i sammenligning med Xbox og PS2 :blush:

Men jeg syntest nok at Xbox S var best i forrige generasjon, pga grunner jeg nevnte tidligere. Men dette har som sagt alt å gjøre med ens smak, hender og sjangere man spiller.

Lenke til kommentar

GC kontrollen var den klart beste kontrollen syns eg i forrige gen. PS2 sin dual-shock er og blir for statisk,xbox sine orginale flytebrygger står og igjen som noe av det mest latterlige som noen gang har truffet konsollmarkedet ved lansering,takk Gud og de høyere makter for at MS bestemte seg for å utvikle en ny kontroll. Dette til tross sine lovord på ei eller anna E3 messe " der de hadde testet orginalkontrollen på alle aldersgrupper og håndstørrelser" Eg ler.

 

360 sin kontroll derimot er meget bra utformet,men eg holder fortsatt ein knapp på GC sin kontroller. Den er rett og slett fantastisk deilig.

 

Schåll! :w00t:

Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt enig der, menmen... Smak og behag;)

 

pluss en annen elendig ting ved GC'kontrolleren.. LEDNINGEN ER BARE 1 METER!!

 

Forventer Nintendo at man skal sitte klistret opp til TV'skjermen eller!!?

 

Fatter fremdeles ikke at den fikk trekk for det!!

 

Den kunne du ha tatt med i anmeldelsen din Rune;)

Endret av Xaero Chief
Lenke til kommentar
Jeg er ikke helt enig der, menmen... Smak og behag;)

 

pluss en annen elendig ting ved GC'kontrolleren.. LEDNINGEN ER BARE 1 METER!!

 

Forventer Nintendo at man skal sitte klistret opp til TV'skjermen eller!!?

 

Fatter fremdeles ikke at den fikk trekk for det!!

 

Den kunne du ha tatt med i anmeldelsen din Rune;)

5641491[/snapback]

 

Ja,du har et godt poeng der! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...