Gå til innhold

Hva betyr "gg" i online spill?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var på maplestory et gratisspill. Der er en funksjon kalt fame.. Den forteller om personen er populær. Så kom det en i lvl 70 (mye det på maplestory) og ks et meg (tok min experience med å drepe fiendene jeg forsøkte å drepe). så jeg defamet han. han ble sur og defamet med 2 av sine spillere . Hva betyr ks i denne sammengengen?

Lenke til kommentar
Det var på maplestory et gratisspill. Der er en funksjon kalt fame.. Den forteller om personen er populær. Så kom det en i lvl 70 (mye det på maplestory) og ks et meg (tok min experience med å drepe fiendene jeg forsøkte å drepe). så jeg defamet han. han ble sur og defamet med 2 av sine spillere . Hva betyr ks i denne sammengengen?

5587256[/snapback]

Kill Steal tror jeg :hmm:

Lenke til kommentar
Det betyr at man er for lat til å skrive setninger samt at de har en IQ på 30 da de blander både norsk og engelsk.

5587366[/snapback]

 

 

Good Game er en blanding av norsk og engelsk?

Jaok...

5587716[/snapback]

Han mente sikkert at de hadde en IQ på over 150 siden de heller skriver gg isteden for å kaste vekk mye tid på å skrive Good game.

 

Problemer litt i at han ikke kan telle over 30. ^^,

 

Neida! :)

 

Forsto heller ikke hva han mente med at det var en blanding av norsk og engelsk.

Lenke til kommentar

Kjapp ordliste, siden det tydeligvis er *noen* som ikke er inne i de helt grunnleggende begrepene i leetspeek ;)

 

GG --> Good Game, brukes som regel hvis man mener at det har vært en god spillrunde. Brukes også som høflighetsfrase etter et spill, for å si at det var kjekt. Brukes nok også litt ironisk, men etter min erfaring brukes det mest som høflighetsfrase. Som regel alltid etter en runde.

 

GL HF --> Good Luck Have Fun, brukes som regel rett i forkant av en spillrunde. Også vanligvis høflighetsfrase

 

KS --> KillSteal. Brukes hvis noen mener at du (eller andre) kommer og sniker deg til et kill, f eks hvis de har jobber hardt med å redusere helsen på en fiende og du kommer og stjeler æren, eller "phat lewt dropz" som den som har drept fienden kan få.

 

NT --> Nice Try.

 

FU --> Fuck You, selvforklarende.

 

SMD, GFU, LMC og tilsvarende forkortelser er varianter av FU som jeg av estetiske hensyn ikke skriver helt ut her. Med litt (grov) fantasi kan du antageligvis tenke deg til hva det står for. Det er engelsk.

 

Merk også at det ikke *bare* er fjortisser og folk med <30 i IQ som bruker dette. I en såpass flerspråklig som Internettspilling er, så brukes disse av ganske mange. Og en del bruker leetspeek med en viss ironi også. W00t!

 

Edit: GG og disse andre er i høyeste grad ikke en blanding av norsk og engelsk, de har sitt utspring i engelsk, men brukes stort sett over alt.

Endret av cetram
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...