Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er det en ting jeg lurer på, kjøpte X-Files Sesong 2 fra Amazon.co.uk for litt over en uke siden. Totalen ble ca 250,-. Vil jeg få et brev i postkassen fra tollvesenet om at varen har blitt stoppet i tollen og vil en innbetalingsgiro følge med i samme duren. Hvor mye i toll kan jeg forvente meg å betale for?

Lenke til kommentar
Da er det en ting jeg lurer på, kjøpte X-Files Sesong 2 fra Amazon.co.uk for litt over en uke siden. Totalen ble ca 250,-. Vil jeg få et brev i postkassen fra tollvesenet om at varen har blitt stoppet i tollen og vil en innbetalingsgiro følge med i samme duren. Hvor mye i toll kan jeg forvente meg å betale for?

5506814[/snapback]

 

80,- kroner i tollgebyr + mva (ca 25%)

totalt ca 140 kr

 

EDIT: Sannsynligvis vil posten ta seg av alle problemene, og alt betales til dem.

Sist jeg kjøpte over tollgrensa, fikk jeg lapp ifra mitt lokale postkontor om at dem hadde pakken, jeg kunne hente den når jeg ville, bare jeg hadde med penger å dekke toll- og MVA for.

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Jeg har pleid å handle fra thunderdvd.com, men nå som det har blitt lagt ned vet jeg ikke lenger hvor jeg skal handle tvserier.

 

Hos thunderdvd kunne jeg kjøpe varer til over 200, de sendte det som gave og skrev 30 dollar som verdi. Dermed kunne jeg betale 300,- for en tvserie de tar 600 for her i norge.

 

Noen andre webshopper som gjør slikt?

Lenke til kommentar

Nå er det jo ulovlig å feildeklarere verdi i det henseende å snike seg unna MVA, og å prate om ulovligheter strider mot forumreglene. Dessuten skal en ikke se bortifra at ansatte i Posten eller tollvesenet leser dette forumet (hadde ikke Posten en tråd et sted på forumet?). Så det ville ikke være så klokt å snakke om det åpenlyst tror jeg. ;)

Lenke til kommentar
Da er det en ting jeg lurer på, kjøpte X-Files Sesong 2 fra Amazon.co.uk for litt over en uke siden. Totalen ble ca 250,-. Vil jeg få et brev i postkassen fra tollvesenet om at varen har blitt stoppet i tollen og vil en innbetalingsgiro følge med i samme duren. Hvor mye i toll kan jeg forvente meg å betale for?

5506814[/snapback]

 

80,- kroner i tollgebyr + mva (ca 25%)

totalt ca 140 kr

 

EDIT: Sannsynligvis vil posten ta seg av alle problemene, og alt betales til dem.

Sist jeg kjøpte over tollgrensa, fikk jeg lapp ifra mitt lokale postkontor om at dem hadde pakken, jeg kunne hente den når jeg ville, bare jeg hadde med penger å dekke toll- og MVA for.

5507125[/snapback]

 

Sist jeg bestillte over mvagrensa, så var det bare klistret en gul lapp på pakken som det sto "Tollpliktig" på. Pakken dumpa rett ned i postkassen, og jeg har ikke hørt noe siden, ei heller betalt ei krone i gebyr\mva :tease:

Lenke til kommentar
[iC,26/01-2006 : 15:18]
Gidder du skrive noe om betalingsmåter? Er litt ny til nettbutikker...

5500211[/snapback]

 

I alle utenlandske butikker må du betale med kort (Visa, MasterCard, etc.). I norske butikker kan du betale med kort eller med giro. I noen butikker slipper du ekspedisjonsgebyr når du betaler med kort.

5500236[/snapback]

 

Ikke helt rett. I NOEN norske butikker kan velge om man vil kjøpe med kort eller giro, ja.

Likevel har flere og flere nettsteder gått over til å kun godta kortbruk.

 

Hos CDON.com kan man fortsatt bruke enten fakturabetaling eller kort.

5501873[/snapback]

 

Endret dette nå pluss at jeg har lagt til denne informasjonen i selve posten. Takk for tilbakemelding.

 

:thumbup:

 

BTW: Kan en moderator svare på om denne er mulig å få sticky, siden det har vært interresse for det?

Endret av gstavdal
Lenke til kommentar
Er med deg viranth, prøver liksom å finne selv billigst mulig nettbutikk som selger X-Files sesongene, nå som Amazon.co.uk har steget prisene. :no:

5509371[/snapback]

 

Tro de har endel sesonger på www.playx.no for 199! Sjekk det ut du.

 

Har forresten handlet endel der, og det er et godt alternativ. billig og kjapt!

Lenke til kommentar

Kan godt hende at de hadde dette før, men mener å huske at sist gang jeg var inne på playx.no så hadde de kun sesong 1 til 199,- men ser nå i ettertid at cdon.no kommer til å selge x-files sesonger til en noenlunde fornuftig pris så jeg får vel handle fra og med sesong 3 derifra. ;)

Lenke til kommentar
  • ilpostino endret tittelen til Guide for kjøp av filmer på nett
  • Uderzo avklistret denne emne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...