Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Frank.N.Steen skrev (På 20.5.2020 den 21.00):

Flere av de nettbutikkene virker meget kjente, mulig jeg har enten bestilt eller forsøkt å gjøre så, ved et par tidligere anledninger. Tror faktisk Discshop er den jeg husker mest, men av dessverre litt frustrerende årsaker, da de hadde liggende flere meget interessante og billige DVD filmer, av typen som ikke var mulig å spore opp hos de norske nettbutikkene, selv om den svenske hadde filmer også med norsk tekst og attpåtil norsk DVD omslag. Men fikk beskjed at de ikke sendte til Norge, og da var det jo dessverre fint lite å gjøre med det.

Men takk for infoen, og skal se litt nærmere på de to andre.

Tollen er kjip, særlig nå som den 350 grensa er vel historie, og angrer litt på at man ikke benyttet den langt oftere og jevnere, men ble likevel noe stivt ved siste større innkjøpene fra Amazon butikkene, og så at prisene på varer eller produkter som lå i shopping ønskelista, hadde økt noe sinnsvakt siste halvåret. Enkelte såpass mye, at jeg fikk nesten litt brekninger.

Nå er vel også situasjonen siste månedene ikke akkurat særlig lur å handle film fra utlandet, da norske  krona er vel stadig sterkt svekket og dollar/pund/euro osv er vel økt en del (ikke sjekket opp på en stund) men blir en del film sett via nettet og heller sitte på gjerdet å følge litt med videre, før det blir ei ny storhandel og lappene flagrer ut av vinduet.

Derfor jeg aldri har bestilt fra discshop..tenkte ikke på det når jeg nevnte de. Noen andre nettbutikker:

Ginza
Dvd shoppen
Imusic

De mest aktuelle for deg med tanke på genre vil vel være dvd shoppen og dvdcity. Imusic har stort utvalg filmer, men litt dårlig system. (Du kan jo skrive inn titler på filmer og sjekke på den måten.) Kom på at jeg ikke har sjekket om dvd shoppen leverer til Norge..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Er det noen som får til å utnytte Criterion-tilbudet til Barnes & Noble som holder på nå?

De leverer ikke utenfor USA og Canada nå, så jeg registrerte en mellomadresse i USA, men fikk likevel beskjed om at det ikke var greit fordi jeg ikke er bosatt der selv. Forstår det sånn at Corona-situasjonen har gjort det veldig strengt nå.

Litt kjipern, ettersom det er en god del Criterion-filmer jeg gjerne skulle hatt kloa i.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Roger Gunvaldsen skrev (På 7.11.2020 den 17.30):

Det nærmer seg black friday..koronaen gjør at tilbudene blir strekt ut over flere uker hos noen, kanskje en ide for de som kjøper film å skrive her på tråden hvis man kommer over noen tilbud som er verdt å nevne.

Har så vidt kikket innom Platekompaniet, men tilbudene de stør rundt seg (på filmfronten) er dessverre for min del lite å hoppe i taket over. Dyrt, selv med 40-70 prosent avslag, og de få som er litt små-fristende, vet jeg med sikkerhet at andre nettbutikker selger for mye rimeligere pris, samt at de som regel har varene inne og leverer kjappere. 

Klart, kommer det et tilbud som er i overkant interessant, så vil jeg kanskje smelle til, men inntil videre sitter jeg nok greit på gjerdet og følger med, litt fra og til. 

Uansett, takk for tips. 

Lenke til kommentar
Roger Gunvaldsen skrev (32 minutter siden):

Platekompaniet kjører daglige tilbud på noen få filmer fram til selve dagen. Jeg likte bedre når de hadde 20-25 % på alle filmene, men det begynner å bli noen år siden nå..Idag får man komplett James Bond samling på blu-ray til 700 kr.

De har vel ikke særlig til konkurranse her til lands, så da kommer nok tilbudene langt jamnere, men ja, jeg savner også når de hadde 20-25 prosent avslag på alle filmene, inkludert de jeg oftest er mest interessert i, nemlig import utgavene (kult, skrekk, b-film, exploitation, sleaze og cheese) men når disse ligger oppom 350-800 kroner for ett stykk film, da kommer nesten middagen her forleden opp igjen, og nei, den tid er definitivt over for min del. 

På musikkfronten savner jeg tiden med Nice Price, hvor utallige CDer lå til mellom 39 og 79 kroner, men gjennomsnittsprisen var 59 kroner, og dette forsvant for flere år siden, meget synd, da jeg gjorden noen utrolig fine og svære innkjøp, men kan ikke huske sist gang jeg kjøpte mer enn 1 eller 2 album fra den siden på en og samme tid.

Vurderer å ta en liten kikk innom Cdon også, men aldri likt oppsettet de har på sidene deres. Knotete og irriterende søkefunksjon, i perioder noe av det mest frustrerende og elendige jeg har vært borti, der alt annen enn hva man søker etter dukker opp, og nei, utvalget er også gått rett nedenom og hjem, men hender fra tid og annen, at det dukker opp noen meget interessante tilbud ja.

Angående Bond boksen, så var jo dette et flott tilbud, og ser jo kjapt til sammenligning med Cdon, at der ligger Blu-ray boksen ute til 1099 kroner, mens DVD utgaven av samme boks, går for 699 kr. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sitter selv godt på gjerdet..Når det gjelder cdon så kom de med ny nettside for en tid siden, synes det var bedre det gamle opplegget, men kanskje bare en tilvenningssak? Regner med at platekompaniet kommer med atskillig bedre utvalg og tilbud enn det fislete opplegget de har hatt hittil..Jeg skal iallefall følge godt med i ukene fremover og skriver selvfølgelig her hvis jeg finner noe interressant.

Cdon har vel sluttet med gratis frakt også? (Hvis man handlet for over 800 kr)

Lenke til kommentar
d'espresso skrev (4 timer siden):

Denne tråden ble startet i 2006, og jeg har vært en ivrig leser (og har sikkert bidratt med et innlegg eller to, og). Men nå står jeg her, det skal flyttes, og DVD-stablene er høye.

Vet det muligens er litt utenfor temaet, men likevel ikke. Hva har folk gjort med alle sine gamle DVDer?

Sånne som meg? Har i dag 7060 originaltitler (5520 av de er dvd) i hyllene her og NEI, de skal ikke selges på Finn til en femmer pr plate. 
Jeg kjøper heller, men å finne noe jeg ønsker OG mangler er ikke lett! Ser at veldig mange nå selger til 'gi bort' priser eller faktisk gir bort platene ved henting.. Får håpe det ikke gjelder DEG!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
4 hours ago, d'espresso said:

Denne tråden ble startet i 2006, og jeg har vært en ivrig leser (og har sikkert bidratt med et innlegg eller to, og). Men nå står jeg her, det skal flyttes, og DVD-stablene er høye.

Vet det muligens er litt utenfor temaet, men likevel ikke. Hva har folk gjort med alle sine gamle DVDer?

Jeg tok vare på en 10-15, jeg hadde særlig forhold til, også donerte jeg resten til en skole.
Det er mange institusjoner som har nytte av et større bibliotek enn det som tilbys av basic-streame-tjenester på nett.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (14 timer siden):

Har i dag 7060 originaltitler (5520 av de er dvd) i hyllene

Wow, respekt. 

Usikker på hvor mange filmer og album jeg ville hatt, dersom alt man hadde handlet inn siste to tiårene, ble beholdt. Dessverre har jeg nok innsett at mangel på plass har jo medført til at en god del tusen filmer og album har måtte vike hen. Men klart, mye skit og middelmådig ræl, som aldri vil bli sett/hørt eller savnet igjen, og selv om samleren i meg slet med å gjøre meg av med en god porsjon av det som har gått ut, innså en jo når man skulle flytte ut for seg selv, at skulle man beholdt alt, og fortsatt å handle inn som før. Da måtte jeg nok hatt et eget hus, kun for oppbevaring av film, musikk og bøker, og ikke noe annet. 

Blir ikke noe lettere, når man har fått tilbake VHS kjærligheten, og disse tar jo solid med plass, og veier mye mer enn DVD/Blu-ray, så her må jeg være litt mer "kresen" på hva som blir handlet inn, men aldri lett, når den impulsive samleren tar fullstendig overhånd.

Woff skrev (14 timer siden):

Jeg kjøper heller, men å finne noe jeg ønsker OG mangler er ikke lett!

Med ei slik samling, så er nok det ikke så lett å finne nye/gamle usette perler, men den som leter, vel, av og til finner dem jo noe gull blant alt rasket. Og er vel fortsatt mye av grunnen til at jeg selv stadig vekk besøker loppemarked, bruktsjapper, og andre butikker over nett der har et litt annet utvalg i pris og titler, enn Platekompaniet kan tilby, selv om det hender jo fra tid og annen at man besøker de også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Singles day idag..Platekompaniet har 11 % på alt av film. Nå er de jo overpriset fra før da..men greit nok hvis man kjøper noe fra de mange kampanjene deres og får 11 % rabatt i tilegg så kan det jo fort være noe av interesse.

Cdon med mange gode tilbud på film idag, men de kan ikke ha så mange eksemplarer av hver, for de er allerede utsolgt på mange titler. Jeg ville kjøpe boks 3 med Jackie Chan, men den var utsolgt. La nå inn ei lita bestilling hos de på noen andre filmer til en billig penge.

De har også endel filmbokser til veldig gode priser idag. Platekompaniet har jo også en bokskampanje gående. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...