Gå til innhold

Guide for kjøp av filmer på nett


ilpostino

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Roger Gunvaldsen skrev (17 timer siden):

Skjønner egentlig ikke hvorfor du kjøper de på dvd..Gjør seg bedre i filmhylla?

Prisen hadde noe å si her. Mulig de ikke var mer enn 10-20 kroner "stivere" på Blu-ray formatet. Men følte at jeg har brukt litt vel mye pæng siste døgna, og heller rette fokus mot filmer jeg allerede har fra før (i eldre DVD utgaver) og som jeg er veldig glad i, og har stor tro på, vil ha god nytte av å bli oppgradert til Blu-ray. 

Klart, skulle en av disse James Stewart filmene med tiden, ende opp som en stor favoritt, skal en jo aldri si aldri. 

Men for tiden har jeg en liten liste med favoritter, man litt etter litt ønsker å oppgradere til Blu-ray, og det å få 3 favoritter til en så billig pæng, var for meg en liten høydare. Klart, nå har jeg jo enda ikke fått dem i heimen, så litt tidlig å juble, men vil tro de kommer i løpet av nærmere tid.

Roger Gunvaldsen skrev (17 timer siden):

Ellers har jeg nevnt danske imusic tidligere i tråden. Der er alle filmene priset i norske kroner og du slipper å tenke på toll og annet skitt..ikke den billigste butikken, men de har godt utvalg.

Oj, nesten så man ikke tør å bevege seg inn dit, for redd det blir enda mer handel. Men selvsagt ble det en tur innom, men kun for å kikke meg litt rundt. Liker det jeg ser. Imponerende utvalg, og slettes ikke så fæle priser. Det at de er priset på norsk og ingen toll? Vel, det høres jo meget lovende ut. 

Blir vel til at man må teste den ut, men kanskje neste år. 

Igjen, takker for at man blir gjort oppmerksom på nye nettbutikker/vannhull, og mulig vi har allerede hatt denne samtalen tidligere, angående skandinaviske filmsjapper, men Imusic må da eventuelt ha gått helt i glemmeboka mi.

Lenke til kommentar

Platekompen virker å ha starta Black Friday, men orker ikke tråle meg gjennom dusin på dusin med sider av stort sett uinteressante titler. 

Minner jo veldig om de vanlige filmfestene deres, med 70 prosent avslag. Sikkert noe å finne av interesse osv, men følte at CDON med langt smalere utvalg, hadde mer oversiktlig og spennende tilbud på kvalitetsfilm, og ja, ser jo at meste av Arrow UK Blu-rayene, er for lengst revet vekk, og de få som ligger igjen, er nok ute av salg for øyeblikket.

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (31 minutter siden):

Platekompen virker å ha starta Black Friday, men orker ikke tråle meg gjennom dusin på dusin med sider av stort sett uinteressante titler. 

Minner jo veldig om de vanlige filmfestene deres, med 70 prosent avslag. Sikkert noe å finne av interesse osv, men følte at CDON med langt smalere utvalg, hadde mer oversiktlig og spennende tilbud på kvalitetsfilm, og ja, ser jo at meste av Arrow UK Blu-rayene, er for lengst revet vekk, og de få som ligger igjen, er nok ute av salg for øyeblikket.

Det er bare en vanlig filmfest som de har ørten av hvert år..Likte bedre når platekompaniet hadde 20-30% avslag på all film før i tiden. Mange av filmboksene får man til halv pris på cdon. 
Ligger lavt i årets black week, men skal gjøre 3 mindre innkjøp. Platekompaniet, cdon og skvis skal alle få en liten bestilling.

Lenke til kommentar

Tenker jeg spør her siden det iallefall er litt relevant...

Jeg er litt utdatert og bruker mest Blu-ray og DVD... Jeg er litt fan av DVD utgivelser, og det finnes mye på DVD som aldri kommer på Blu-ray, selvom det er er rene kult-klassikere feks horror og action...

Jeg har egentlig ikke vært fornøyd med DVD siden jeg solgte Denon dvd 1940 som var fantastisk på DVD bildekvalitet...

Men jeg viste ikke hvor bra det var, og trodde at blurayspiller var like bra på DVD.

Noe de absolutt ikke er, min Denon Bdp 2010 var vel ok, men ikke perfekt, og Sony uhp-H1 er litt dårligere på DVD.

Jeg hører at Oppo Blu-ray er bra på DVD, men er altfor dyrt for meg. Panasonic S700 dvd er derimot kun 550kr innkludert frakt.

Jeg lurer på om det er verd det å kjøpe en DVD spiller om man har masse DVD og ikke har en Oppo Blu-ray.... Tv er en Panasonic Px80 plasma ikke engang ekte FullHd selvom den kan spille 1080P 24, fake skalert.

Altså er HD ready egentlig..

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Gammelt innlegg, du har vel handlet en 'billig-spiller' etter dette spørsmålet mener jeg å huske?
Litt synd at du aldri kjøpte en Oppo-spiller da! Råere spiller skal du LETE etter for å finne. 
Jeg har nevnt det, har akkurat kjøpt en Panasonic DP-UB9000, den kommer i posten i morgen. Den blir min sjette cd / dvd / bluray spiller i anlegget her! Kanskje noe for deg? 🙂

 

Lenke til kommentar

Jeg samler FORTSATT på fysiske plater og håper det er andre her som gjør det samme?
HVOR bør nye filmer og musikk handles?
Er det noen som har gode råd på dette? Link gjerne til butikker du anbefaler!!  Ser også etter utenlandske forhandlere som nå tar med norsk toll og avgift i sine priser.. 

Kanskje vi kan få til ei (aktuell) liste over gode butikker?

Endret av Woff
Lenke til kommentar
Woff skrev (11 minutter siden):

Gammelt innlegg, du har vel handlet en 'billig-spiller' etter dette spørsmålet mener jeg å huske?
Litt synd at du aldri kjøpte en Oppo-spiller da! Råere spiller skal du LETE etter for å finne. 
Jeg har nevnt det, har akkurat kjøpt en Panasonic DP-UB9000, den kommer i posten i morgen. Den blir min sjette cd / dvd / bluray spiller i anlegget her! Kanskje noe for deg? 🙂

 

Jeg kjøpte Panasonic S700 dvd var trøbbel å få 5.1 ut av den i førsten, og nå som jeg har byttet til Panasonic 4k 55 tommer TX-55JX600E.. er det trøbbel med 5.1 fra dvd igjen. Virker som handshake issues. Både Tv optisk til Avr og Sony bluray og Chromecast i hdmi klarer 5.1 og hd lyd 5.1

Men nå må musikkstreameren Argon Solo vente, for nå frister det og brenner i lommeboka på å kjøpe en Sony 4k spiller..

Og Dvd spilleren var ikke så bra på 4k skjerm.

Tror Sony uhp-h1 er bedre på Dvd og har mye mer bildetweaking og støyreduksjon.

 

 

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ginza.se, cdon både i Sverige og Norge og Elkjøp/ Elgiganten har ofte veldig gode tilbud på mengdekjøp.

De to førstnevnte har sjelden tilbud på 4k ikke samme som på dvd og bluray.

Elgiganten og Elkjøp har derimot begynt med kjempegode kjøp. 100kr ned til 76kr pr 4k film.

Har fått ny 4k spiller nå, og venter på filmer.

Kommer IKKE til å kjøpe inn nyutgitte filmer på 4k kanskje med unntak for de største som Litt, eller Gudfaren. Det kommer an på om det er skikkelig gjort slik som i Lotr ifølge pressen lydogbilde, hjemmekino etc.

Men jeg skal IKKE selge blurayene, disse ser fantastiske ut skalert opp til 4k i Uhp-h1.

Dvder tror jeg jeg satser på i  Uhp-h1 1080p med litt noise reduction.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jonas2k skrev (På 10.11.2022 den 18.02):

Ganske skuffende som vanlig så vidt jeg kan se

Fikk 2 meldinger via mail, om Singles tilbud, men nei, forsøker å holde litt igjen, kontra i fjor, hvor en muligens tok litt vel av, også selvsagt før Black Friday hadde startet. Klart, gjorde jo noen kupp, faktisk da hos CDON, spesielt av Arrow Blu-ray filmene, som en sparte mye penger på, men her gjaldt det å være tidlig ute, for de gikk fort unna.

Er vel mest interessert i Import filmene, og dessverre sjeldent at de går såpass ned i pris, at en føler man gjør noe stort kjøp.

Ser de har CD: 2 for 300 og hva er det for noe "tilbud"? Har jo ofte sett 5 for 300 og lignende, men nei, gidder ikke kaste bort for mye tid nå, selv om en kanskje kan finne 1 og annen interessant film/skive, må en likevel tråle sider etter side gjennom, for å finne kanskje 3 eller 4 til, og blir fort til at en bare enten rasker med seg noe helt impulsivt, eller gir opp.

Håper de vil være litt mer gavmilde på Import film, ikke bare spare "5 kroner" av et produkt som ligger til 400-800 kroner for 1 film.

Lenke til kommentar
  • Uderzo avklistret denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...