Gå til innhold

Spm angående farging av hår


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte meg nettop en hårfarge på butikken og leser på bruksanvisningen at hårfargingen skal ikke benyttes til farging av øyenbryn :hmm:

 

Men det ser jo litt dumt ut vis jeg bare farger håret f.eks helt svart og har blonde øyenbrynn.

 

Hvorfor kan man ikke farge øyenbrynnene? Ser andre som har gjort d men er veldig usikker selv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er forskjellen på hårfarge og "brynfarge". Øyenbrynene er mye tjukkere enn håret, og da tenker jeg automatisk at de tåler mer. Fargen blir avsatt uansett. Så lenge du sørger for at du ikke über-farger brynene hinsides all fornuft, skjønner jeg ikke at det skal være farlig/dødelig/voldelig/ettellerannet. Høres ut som et dårlig salgstriks.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke akkurat ekspert på området, men jeg vil tro at om du er forsiktig, og ikke spruter dritten i øynene, så vil det gå ganske greit med deg, du kan til og med risikere å måtte møte morgendagen. Om det er samme produsent eller ikke, vet jeg ingenting om, så der har du sikkert rett. Da høres det nesten ut som om en eller annen tulling har klart å sprute hårfarge i øynene, og derfor har fått produsentene til å søke dekning bak den sikre siden av advarselen.

Lenke til kommentar

Da jeg var liten leste jeg heste-tegneseriebladet Wendy. Og episoden jeg husker best var den hvor Vanessa farget det blode håret sitt rødt. Hun gjorde IKKe som det sto i advarselen, og faret øyebrynene sine røde med hårfargingsmiddel ment på hår ikke øyebryn. Hun hadde utslett i hele ansiktet i flere uker etterpå. Veit ikke om detta er "valid" informasjon da :)

Lenke til kommentar

Hvis du får hårfarge i øyet så kan du faktisk bli blind, eller i heldigste fall få nedsatt syn. En jeg kjenner fikk en liten dråpe fra hårfargen rett på øyeeplet, og skylte straks øyet med *masse* vann i lang tid og dro så rett til øyelege, likevel fikk hun betydelig begrenset syn på øyet.

Men prøv gjerne, kanskje du er heldigere! :p

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg kjøpte meg nettop en hårfarge på butikken og leser på bruksanvisningen at hårfargingen skal ikke benyttes til farging av øyenbryn :hmm:

 

Men det ser jo litt dumt ut vis jeg bare farger håret f.eks helt svart og har blonde øyenbrynn.

 

Hvorfor kan man ikke farge øyenbrynnene? Ser andre som har gjort d men er veldig usikker selv

5470436[/snapback]

nei du må ikke farge øyebrynet ditt med hårfarge det er stere stoffer i hårfargen og hvis det kommer i kontakt med øyene dine kan det være farlig. De har egne øyebrynfarger hos blant annet hennes og maurtis eller andre butikker som selger slike kropp og hår produkter. :p

Lenke til kommentar
Det ser überteit ut med fargede øynebryn -- uansett farge.

5473822[/snapback]

 

Det kommer helt an på. Det ser enda teitere ut med sorte bryn og hvitt hår, eller lyse bryn og sort hår.

5474484[/snapback]

Hvis det er farget, ja.

5474615[/snapback]

 

Du farger jo selvsagt ikke brynene, uten å ha farget håret. Derfor farger man også brynene, for å slippe å se superteit ut.

Lenke til kommentar
Det ser überteit ut med fargede øynebryn -- uansett farge.

5473822[/snapback]

 

Det kommer helt an på. Det ser enda teitere ut med sorte bryn og hvitt hår, eller lyse bryn og sort hår.

5474484[/snapback]

Hvis det er farget, ja.

5474615[/snapback]

 

Du farger jo selvsagt ikke brynene, uten å ha farget håret. Derfor farger man også brynene, for å slippe å se superteit ut.

5475210[/snapback]

Jeg lurer på om du i hele tatt har sett noen med fargede øyenbryn. Det ser utrolig komisk ut, og er faktisk ganske uvanlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...