Gå til innhold

Elkjøp bekrefter: ingen totalleverandør!


Anbefalte innlegg

Start en egen tråd på det du :). Da får du nok bedre svar enn her.

5468020[/snapback]

Som sagt så gjort... Blitz til Metz

Hørte nok ikke til her de spørsmålene nei... Beklager, men selv har jeg ikke hørt om Metz, og dersom dette bare er et "billig-merke" av dårlig kvalitet, kan man vel kanskje betvile totalleverandør-imaget må jeg innrømme...

Endret av sentimental
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På henvendelser sendt via elkjøp.no, så havner man til elkjøps kundeservice. Disse skal vite litt om ALT elkjøp selger, altså alt fra kjøleskap til dvdspillere, via brødbakemaskiner og fotokamera :).

Greit, den kjøper jeg

De kan ikke mye om lite, og slike spørsmål som hvilke verksteder elkjøp bruker på hvert enkelt kamera er rett og slett spørsmål de vanligvis ikke vet svaret på - og dermed gir svaret at om at elkjøp behandler alt ang reklamasjon, og du trenger egentlig ikke tenke på dette.

 

Det er her du går i baret. Jeg spurte et SPESIFIKKT spm, og fikk et generelt svar. Jeg presiserte, men fikk fortsatt et generelt svar. Hadde vedkommende svart at " det vet jeg ikke, jeg kan sjekke" hadde det vært helt greit. Men - du driter på draget når du sier, " du trenger egentlig ikke tenke på dette".

 

Etter mitt skjønn en klassisk uttalelse, for å dekke over at kompetansen ikke finnes, at informasjon ikke passer å levere ut, eller av andre årsaker.

 

Omtrent som når 5 åringen krever svar på hvor babyer kommer fra.

" Det trenger du ikke vite" passer mye bedre, enn å si at " joda, først legger ........" ja dere forstår. Problemet mitt, er at jeg ikke er 5 lengre.

 

 

Initium

Lenke til kommentar

Litt avsporing...men må glise når jeg ser at han "veldig ofte" får igjen PC'n etter noen få timer :!: .....hold denne personen langt borte fra mine PC'er!

 

Ellesr vil jeg si at fotobutikkene må ha litt is i magen og ikke følge Elkjøp i den vannvittige prisdumpingen, da går dere på ræva! Det koster å ha utstyr i butikk fremfor å sende til en lab i Danmark. Ta dem på kvalitet og kundeservice, gi kundene en jæ... god grunn til å bruke dere...og ikke dull med kunder som er ute for å fiske kunnskap før de handler andre steder!

Lenke til kommentar

Vet ikke hvor det kommer fra at jeg forsvarer den ene eller andre hele tiden... har sagt at jeg ikke er spesielt 'varm' når det gjelder [butikknavn] men men...

 

Når det gjelder spørsmålet om [butikknavn] skaffer deg det du vil ha: Svaret er ja. Som jeg skrev tidligere i tråden har jeg bestilt ekstrautstyr til mitt kamera der, og prisen var god. Dog tok det en liten uke fra bestilling til levering, men det gjør det ofte på nettbutikkene også.

Lenke til kommentar
Litt avsporing...men må glise når jeg ser at han "veldig ofte" får igjen PC'n etter noen få timer :!: .....hold denne personen langt borte fra mine PC'er!

5469191[/snapback]

Hehe… det var nok jeg som klarte å uttale meg så klønete... Men det at jeg har hatt PC’n ganske ofte på service, betyr ikke at jeg er flink til å "rote" ting til – men heller det at jeg kanskje er altfor forsiktig og livredd for å gjøre en feil... Derfor får jeg hjelp til alt fra å sette inn ny harddisk, ram, skjermkort etc, til å fjerne virus en sjelden gang… Men ta det uansett med ro du, jeg skal nok holde meg langt unna din PC! Hehe...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jepp, totalleverandør...

På nettsidene sine har de 22 varer i katalogen tilbehør Foto.

Av disse er det 12 vesker, 1 råttent stativ, brennbare cd og dvd, minnekortleser, printerpapir, batterier og batterilader.

Om du er fornøyd med dette utvalget hos en totalleverandør er det greit for meg.

Jeg ville bare referere til et svar jeg fikk, og kommer ikke til å si noe mer om denne saken.

5430171[/snapback]

Synes du manfrotto er et drittstativ? Det er etter meg bekjent blandt de beste på markedet. Men igjen jeg jobber jo på Elkjøp, så hva kan vel jeg vite.

Endret av glosi
Lenke til kommentar
Jepp, totalleverandør...

På nettsidene sine har de 22 varer i katalogen tilbehør Foto.

Av disse er det 12 vesker, 1 råttent stativ, brennbare cd og dvd, minnekortleser, printerpapir, batterier og batterilader.

Om du er fornøyd med dette utvalget hos en totalleverandør er det greit for meg.

Jeg ville bare referere til et svar jeg fikk, og kommer ikke til å si noe mer om denne saken.

5430171[/snapback]

Synes du manfrotto er et drittstativ? Det er etter meg bekjent blandt de beste på markedet. Men igjen jeg jobber jo på Elkjøp, så hva kan vel jeg vite.

5651989[/snapback]

 

Nei hva kan vel du vite som jobber på elkjøp....

To ting:

Enten var ikke det manfrotto stativet der når jeg sjekket

Eller så såg jeg ikke dette. OK?

 

Da er vi enige om to ting:

1: Elkjøp har på sine nettsider ett drittstativ

2: Elkjøp har på sine nettsider ett manfrotto stativ til kompaktkamera.

 

nomorebs:

Det jeg viste til var hva Elkjøp har i sin nettbutikk.

Hva de har i din lokale butikk har jeg ingen anelse om, og det bryr meg midt oppi der sola aldri slipper til.

 

Selvfølgelig går det an å vri å vrenge på alt som blir sagt og ikke sagt sånn at det virker helt mot sin hensikt. Dette blir for meg helt totalt usaklig, og totalt uinteressant. Som jeg har prøvd å påpeke i et par andre innlegg, så var intensjonen å fortelle hva jeg fikk i svar fra elkjøp kjeden om sin status som totalleverandør, ikke om de har to eller fire stativ på Bryne, eller om de kan skaffe polarisasjonsfilter i kirkenes.

Om det er flere som ønsker å kverulere så versågod, for meg blir du ingen totalleverandør om du har 6, 12 eller 30 stativ...

Lenke til kommentar

Jeg tror definisjonen på en totalleverandør innen foto betyr en som både tilbyr utstyr og fremkalling. Siden fremkalling betyr digitalt i dag, så holder det. Har du sett mange platebutikker som selger vinyl i dag? Det er fremdeles i bruk, men har et smalt marked.

Det samme gjelder de spesialisert fotobutikkene. Det er bare et fåtall av dem som tilbyr mellomformatkameraer og film. Er ikke de heller totalleverandører?

Jeg mener at definisjonen er korrekt, men kvalitet og kvantitet er opp til hver enkelt å vurdere.

Lenke til kommentar
Jeg tror definisjonen på en totalleverandør innen foto betyr en som både tilbyr utstyr og fremkalling. Siden fremkalling betyr digitalt i dag, så holder det.

5655877[/snapback]

 

Det er faktisk veldig mange som fortsatt bruker, og kommer til å bruke, filmbasert kamera. Det selges helt riktig et lite antall filmbaserte kameraer, men de selges.

Fremkalling i dag er IKKE bare digitalt.

Lenke til kommentar

Og jeg bruker fortsatt mellomformat. Ser ikke noen grunn til at du skal forlange service for dine småbildeformatbehov, hvis jeg ikke får det samme med mitt mellomformat.

For å ha det sagt, vi bruker begge film fremdeles. Det er bare slik at vi to ikke kan forlange å være definisjonen på en generell bruker av fototjenster. Vi har begge sære kamerainteresser som ikke korresponderer med Hvermansens behov.

En definisjon av et uttrykk vil altid måtte oppdateres i forhold til tiden. Elkjøp er bare den første kjeden som kun tilbyr digital fremkalling. De er garantert ikke den siste, så om få år må du regne med å måtte sende bort dine E-6 jobber til en ekstern lab, og til slutt vil det ende slik med C-41 også.

Det betyr ikke at den siste totalleverandør har stengt dørene. Det betyr bare at de har skiftet markedskonsept, for å overleve. Alt som har med film å gjøre kommer til å ende med sentraliserte tjenester om få års tid.

Lenke til kommentar
Nei, men når 98 av 100 fremkalte bilder er digitale, hvorfor må man da være så god på analogt for å kalle seg totalleverandør? Elkjøp fremkaller forøvrig også vanlig film om jeg ikke husker helt feil iallefall.

5655940[/snapback]

 

Hvor har du disse tallene fra? Hadde vært interessant lesning den statistikken.

5655962[/snapback]

Sorry, jeg mente solgte kameraer. Var litt kjapp i skrivinga :). Det var faktisk så mye som 98.5 av 100 kamera.

 

"Fotorådets statistikk for første halvår i år viser at salget av kameraet har steget med syv prosent. 210 000 kameraer ble solgt. Kun 2 800 kameraer var filmbaserte."

 

http://www.computerworld.no/index.cfm/fuse...tikkel/id/52654

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

Uten at jeg har tall på det, sett bort ifra at jeg vet hva et par butikker fremkaller av analoge bilder, så er faktisk det analoge markedet fortsatt viktig. Ikke så viktig at det er noen grunn til å gjøre investeringer for fremtiden, men så viktig at det garantert hadde blitt misnøye blant kundene om det hadde falt bort. Det er ikke lenge siden 110 film f.eks. forsvant, men kundene reagerer. Husk at veldig mange, spesielt eldre, bruker fortsatt analogt, selv om det selges skremmende lite analoge kameraer.

 

Les forresten artikkelen under, ting tyder på at prisene til elkjøp vil forandres, og at dette er rå markedsmakt!

 

http://www.computerworld.no/index.cfm/fuse...tikkel/id/56553

Lenke til kommentar

Husk at Elkjøp er veldig store, Elkjøp har butikker i mange andre land under andre navn. Finland, Sverige, Danmark, Polen, Hellas, Italia, Tsjekkia, Island og Ungarn. De har derfor store muligheter til å forhandle frem veldig gode avtaler med leverandører av alle slags varer, også på fremkalling.

 

Holdt på å glemme Lefdal i Norge :)

Lenke til kommentar
nomorebs:

Det jeg viste til var hva Elkjøp har i sin nettbutikk.

Hva de har i din lokale butikk har jeg ingen anelse om, og det bryr meg midt oppi der sola aldri slipper til.

Kanskje du burde huske å ta pilla di før neste gang du poster et innlegg... :nei:

Du som påstår at Elkjøp har et ræva utvalg av hele 1 stk stativ. Mulig de har det på nettsidene sine, men som en opplysning (og ikke bare til deg da gutten min, selv om du nok tror at alle innlegg er rettet mot deg personlig) skrev jeg at det faktisk fantes fler i butikken nærmest meg.

Endret av nomorebs
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...