Gå til innhold

hvordan fungerer det der torrent i Azureus?


jhking

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har Azureus og mitt spørsmål er: hvordan fungerer torrent i Azureus?

 

hva skal jeg skrive i den der torrent opneren?

 

//jhking\\

5378153[/snapback]

 

Hei

 

Du kunne nok formulert deg litt bedre for det er vanskelig å skjønne hva problemet ditt er.

 

Komme i gang med nedlasting av filer i Azureus:

 

Hvis jeg var deg så ville jeg avinnstallert hele azureus og deretter slettet evt gjenværende filer i Azureus mappen(Standardplasseringen til denne mappen er: C:/Programfiler/Azureus).

 

Deretter ville jeg gjort følgende:

 

1) Lastet ned og innstallert Java hvis du ikke allerede har det innstallert.

2) Lastet ned og innstallert Azureus

3) Åpne port 6881 hvis du har en ruter eller brannmur. Og sette opp slik at brannmuren har Azureus på "godkjent-listen". Trenger du mer hjelp til dette så ta kontakt.

4) Opprett en mappe hvor du vil ha alle nedlastingene dine(Kall denne f.eks for Downloads. Denne mappen kan ligge hvor som helst. Inne i denne mappen lager du en mappe som f.eks heter "Unfinished Downloads".

5) Åpne Azureus og gå til "Tools>Konfigurasjon". Sett deretter opp at port 6881 er Incoming TCP listen port, hvis dette ikke allerede er satt opp som standard.

Gå deretter til "Filer" og sett opp "Unfinished Downloads" som "Standard lagringssti", sett opp "Downloads" mappen din som "Flytt nedlastede filer" mappe. Nå havner alle de nedlastede filene dine i denne mappen. Merk også av for "Flytt .torrent hvis du også ønsker at torrentfilen skal flyttes etter at nedlastingen er ferdig.

Trykk deretter på "Lagre" og lukk konfigurasjonsvinduet.

5) Gå deretter til Tools>NAT/Firewall Test. Trykk deretter "Test" for å starte testen. Får du opp "OK" på testen så er alle porter osv åpne. Hvis ikke har du gjort noe galdt ved konfigureringen av Ruter/Brannmur.

6) Hvis NAT/Firewall testen var i orden så er det bare å starte å laste ned torrentfiler og åpne disse i Azureus.

 

Hehe, dette bløe jo en forholdsvis lang "nybegynnerguide" :)

Har ikke fått med alt, men tror det viktigste er med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...