Gå til innhold

Oppgraderer asus S5n Cel M, el kjøper ny data?


Anbefalte innlegg

Har en bærbar Asus Celeron M 1,4 GHz

 

Modell: S5613N-BP

12.1 tommers XGA skjerm 1024x768

1,4 GHz CELERON M CPU

256MB DDR RAM (micro So-Dimm)

40GB HD (4200rpm)

64MB skjermkort

 

Spm. er om jeg kan oppgradere den til Pentium M, 80 Gb Hd 7200rpm, 768 el 1 Gb DDR RAM (er det mulig med denne modellen??), for en billigere penge enn å prøve Å selge den og investere i en ny asus, s5a (ca.12500kr), el. en annen lignende ultraportabel?

 

Har innbilt at det er billigere å oppgradere: prislapp ca 4000 kr til sammen?

 

Ved salg av denne modellen nå får jeg nok kun 5000-6000 kr for den: 12 500-6000=6500 kr. Da må jeg nok punge ut med minst 6000 for en hel ny maskin.

 

Har noen prøvd å oppgradere asus s5600n Cel M og kan fortelle meg hva slags hardware jeg trenger for hvilke priser og hos hvilke forhandlere? Om det er vanskelig ell lett? Har aldri prøvd slikt før...Har noe kjennskap til data og litt om hardware, men er nok ikke noe ekspert :(

 

HJELP, FOLKENS!

 

Har siklet litt etter en Packard Bell ENA8840 (10 995kr på lefdal-nettpris, 9995 på elkjøp-nettpris, men de har den ikke lenger tilgjengelig på nettlager hos elkjøp), som veier 2 kg, med:

-1 GB DDR RAM,

-80 GB HD

-og Pentium M 840,

 

men den 6-cellers batteri som medfølger kjøpet varer kun i 90 min?? i følge spes. Har packard bell forholdsvis dårligere batterikapasitet i forhold til asus og generelt?

 

Enhver forslag er verdsatt :D , har kun brukt min asus til lettere programmer, men vil gjerne ha den raskere til tyngre programmer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...