Gå til innhold

Svensker starter piratparti


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette høres kjempesmart ut, de fleste som driver med fildeling har en eller annen gang delt ut noe ulovlig, de som hevder noe annet er i klart mindretall.

Når disse vil lage et parti som skal avskaffe bl.a. opphavsrett er det en grunn til dette. Dessuten så vil jeg tro at de som lager software vil lobby'ere for at dette aldri blir gjennomført, noe det heller aldri vil.

Å bruke tid og energi på dette er sikkert en grei sak for disse "piratene", men utenom det tror jeg ikke det er verdt å ofre det en tanke.

 

Mosher :!:

Lenke til kommentar
Da vil det være meningsløst å utvikle programvare o.l.
Så du mener et programs eneste funksjoner er å tjene penger? :roll: Freeware sier nå jeg.

5379181[/snapback]

Selv med freeware så har utvikleren opphavsretten. Så du mener at hvis du har brukt mye tid på å lage et program så skal folk få bruke det og forandre det slik det vil uten at du skulle kunne bestemme noe som helst?
Lenke til kommentar
Da vil det være meningsløst å utvikle programvare o.l.
Så du mener et programs eneste funksjoner er å tjene penger? :roll: Freeware sier nå jeg.

5379181[/snapback]

Selv med freeware så har utvikleren opphavsretten. Så du mener at hvis du har brukt mye tid på å lage et program så skal folk få bruke det og forandre det slik det vil uten at du skulle kunne bestemme noe som helst?

5379338[/snapback]

Det blir praktisert i dag. Med opphavsretten i behold. Se her: GNU.

Lenke til kommentar
Hvorfor skulle det bry meg? Hvis jeg hadde lagd programmer hadde jeg gitt blanke i hva folk gjorde med det.

5379667[/snapback]

Jeg tror ikke problenet er en liten programsnutt du evt måtte hoste opp, men firmaer som bruker 50-100 mennesker i et par år på å utvikle et program vil rimeligvis gjerne ha litt igjen for jobben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...